Gå til innhold

Støtter dere eller er imot et angrep på Iran?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På den andre siden - det er faktisk mulig at USA ikke angriper Iran likevel.. Alternativet til at de skal krige åpent mot Iran er at de får verden til å tro at de skal gjøre det slik at oljeprisen presses oppover.

 

Men jeg tror ikke det er sannsynlig at de klarer å holde et så realistisk skuespill, jeg tror planene om å ta Iran er virkelige.

Lenke til kommentar

Er interessant hvordan enkelte selektivt plukker informasjon fra amerikansk eteretning, og avfeier alt annet som propaganda.

 

Ellers, hvorfor skal USA presse oljeprisen oppover? De store oljeselskapene taper mer på en lavkonjunktur enn det de eventuelt tar inn i høye oljepriser.

 

 

Uansett, det blir Israel som (med god grunn) fyrer av første skuddet i denne eventuelle krigen. Det er jeg villig til å vedde en halv høne på.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Poenget var først å fremst at jeg er enig...

Jeg synes det er litt "skummelt" når USA tar seg til rette på den måten som de har gjort.

Og uansett om Iran ønsker å skaffe seg nukes, så burde alle andre alternativer prøves

før det blir sendt in fly...

Enig. Alle andre alternativer bør prøves ut ja før fly blir sendt inn. Fly burde være etter min mening siste utvei.

Lenke til kommentar

Faktumet er at USA har (hatt) stor innflytelse i midtøsten og opplever nå at stormakter som Russland og Kina tilegner seg mere politisk innflytelse, hovedsakelig gjennom å støtte land som Iran og Syria. Dette betrakter USA som et angrep mot landets hegemoni, men spørsmålet er om det faktisk er noe som kan forhindre denne utviklingen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"The US plans to establish a diplomatic presence in Tehran for the first time in 30 years as part of a remarkable turnaround in policy by President George Bush.

 

The Guardian has learned that an announcement will be made in the next month to establish a US interests section - a halfway house to setting up a full embassy. The move will see US diplomats stationed in the country.

 

The news of the shift by Bush who has pursued a hawkish approach to Iran throughout his tenure comes at a critical time in US-Iranian relations. After weeks that have seen tensions rise with Israel conducting war games and Tehran carrying out long-range missile tests, a thaw appears to be under way."

 

http://www.guardian.co.uk/world/2008/jul/17/usa.iran

Lenke til kommentar
Poenget var først å fremst at jeg er enig...

Jeg synes det er litt "skummelt" når USA tar seg til rette på den måten som de har gjort.

Og uansett om Iran ønsker å skaffe seg nukes, så burde alle andre alternativer prøves

før det blir sendt in fly...

Enig. Alle andre alternativer bør prøves ut ja før fly blir sendt inn. Fly burde være etter min mening siste utvei.

 

Kan stille meg bak dette, gitt.

Lenke til kommentar
Ja, støtter det. Som Obama sier: A nuclear Iran would pose a grave threat and the world must prevent Iran from obtaining a nuclear weapon

 

Det er med andre ord tryggere å starte flere kriger enn å bruke diplomati? Det skaper global stabilitet? Det skaper mindre konflikter? Virkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...