Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 ganske sikker på at de oversetter dirkete fra japansk=Þ og er da mange teite.. setninger på engelsk og. norsk er nærmere japansk enn engelsk er. engelsk=100% motsatt, norsk=noe er likt. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hvis du faktisk kan japansk er ikke jeg riktig mann til å krangle på dette, men er norsk noe nærmere japansk enn engelsk? På hvilken måte i såfall.. Norsk har samme objekt - verb - subjekt-strukturen som engelsk, veldig mange tilsvarende ord, har ikke de partiklene japansk har (noe engelsk ikke har heller) og er i tillegg ikke et emnespråk som japansk er (ikke engelsk heller). Kan godt hende norsk er litt nærmere, men forestiller meg bare at differansen mellom avstandene til japansk er neglisjerbar relativt til hvor langt begge er unna japansk. PS! Har bare prøvd å lære litt japansk, men kan veldig lite. Endret 30. juli 2008 av perman07 Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 grammatikken/setningsoppbygginga er nemmere. feks irriterer meg over at i mye anime/manga sier de et navn, tar en pause, så et verb som vedkommende skal gjøre med personen/tinen. på engelsk sier de verbet først=Þ "potatochip o... taberu!" "eat.. the potatochips!" skjønner=Þ? Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er greit nok, men sånn sett likner jo norsk på engelsk der. Vi ville sagt 'spis chipsen' selv. Lurer bare på hvilke fellestrekk norsk har med japansk som engelsk ikke har. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 vel, vi uttaler ting på samme måte da=Þ er en grunn for at amerikanere sier neirou~tåw i stedet for naruto, mens vi får det til helt fint=Þ Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Nytt kapitel ute.. Skjønner ikke helt opplegget med at Kuma er på flere steder. Er alle like sterke? Kult med den dinosaur-frukten forresten! Klarer å aldri å forutse hvilke frukter Oda-kommer med. Lenke til kommentar
Ryolitt Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Siden Kuma er en Cyborg, vil jeg tippe at Vegapunk har bygget flere. Uansett er jeg ganske sikker på at Kuma er den sterkeste Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Den originale Kuma mener du? Det er dette som gjør meg forvirret, fordi Kuma er en tidligere pirat, men samtidig konstruert av Vegapunk.. Siden Cyborger per definisjon er man og machine, har han da klonet opp masse av de originale Kuma'ene og gjort robotarbeid på dem etterpå? Så mye småting vi har hørt etterhvert som involverer Dr Vegapunk gjør at jeg regner med vi kommer til å møte Vegapunk en dag.. Endret 3. august 2008 av perman07 Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 ja oda har sagt i en SBS at når SH crewet møter dr. vegapunk får vi blandt annet vite mer om devil fruitene... jeg og er litt forvirret over hvordan han har gjordt det.. men vi får nok vite det senere i serien.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 One Piece er jo morsomt! Størrelsen på sidene hos OM irriterer meg though : z Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 One Piece er jo morsomt! Størrelsen på sidene hos OM irriterer meg though : z Hva er galt med størrelsen der? Med F11 passer sidene veldig bra inn på skjermen min hvertfall (: Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Ikke fra omtrent 21-170. Etter 170 får de normal størrelse igjen. Er på 151 nå. Gleder meg! Endret 9. august 2008 av J@cob Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ikke fra omtrent 21-170. Etter 170 får de normal størrelse igjen. Er på 151 nå. Gleder meg! Ja, det er sant. Husker det jeg også, var ikke noe særlig. :/ På 510 jeg, du har ett stikke igjen. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 185 nå! Tar deg igjen snart, bare gi meg noen dager til så er jeg der ^^ Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kult kapittel.. Virker som de kommer til å slite mer og mer, spent på han Rayleigh-fyren sine skills. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Fy faen for et sykt kapittel! Er det mulig å lage større cliffhanger? Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Haha, sopp-luffy! Men seriøst, ingen som leser One Piece mangaen el? Begynner å føle meg litt Viggo nå Lenke til kommentar
curly4ever Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 hehe dakar Luffy, som har klart å "miste" hele crewet sitt. Der han har havnet nå hadde vært et paradis for Sanji! Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) han har jo papiret til å gå etter da, men jeg er sikker på at kuma sendte dem ikke så langt ifra, for ellers hadde det ikke vært så mye mening med serien, han kan liksom ikke bruke et halvt år nå å lete etter dem Endret 30. september 2008 av Hayate Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 vel.. vi vet jo allerede at det er ett sted i calm belt, men ikke nøyaktiv hvor.. men akkuratt nå virker det åpenbart at luffy kommer til å "sitte på"med boa hancock.. men siden jeg gang på gang blir minnet på av oda at det er umulig å spå noe i one piece, så vil jeg ikke si det for sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå