Gå til innhold

One Piece Mangatråden! (Spoileradvarsel!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du faktisk kan japansk er ikke jeg riktig mann til å krangle på dette, men er norsk noe nærmere japansk enn engelsk? På hvilken måte i såfall..

Norsk har samme objekt - verb - subjekt-strukturen som engelsk, veldig mange tilsvarende ord, har ikke de partiklene japansk har (noe engelsk ikke har heller) og er i tillegg ikke et emnespråk som japansk er (ikke engelsk heller). Kan godt hende norsk er litt nærmere, men forestiller meg bare at differansen mellom avstandene til japansk er neglisjerbar relativt til hvor langt begge er unna japansk.

PS! Har bare prøvd å lære litt japansk, men kan veldig lite.

Endret av perman07
Lenke til kommentar

grammatikken/setningsoppbygginga er nemmere. feks irriterer meg over at i mye anime/manga sier de et navn, tar en pause, så et verb som vedkommende skal gjøre med personen/tinen. på engelsk sier de verbet først=Þ "potatochip o... taberu!" "eat.. the potatochips!" skjønner=Þ?

Lenke til kommentar

Den originale Kuma mener du? Det er dette som gjør meg forvirret, fordi Kuma er en tidligere pirat, men samtidig konstruert av Vegapunk.. Siden Cyborger per definisjon er man og machine, har han da klonet opp masse av de originale Kuma'ene og gjort robotarbeid på dem etterpå?

Så mye småting vi har hørt etterhvert som involverer Dr Vegapunk gjør at jeg regner med vi kommer til å møte Vegapunk en dag..

Endret av perman07
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
One Piece er jo morsomt! Størrelsen på sidene hos OM irriterer meg though : z

Hva er galt med størrelsen der? Med F11 passer sidene veldig bra inn på skjermen min hvertfall (:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ikke fra omtrent 21-170. Etter 170 får de normal størrelse igjen.

Er på 151 nå. Gleder meg!

Ja, det er sant. Husker det jeg også, var ikke noe særlig. :/

På 510 jeg, du har ett stikke igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

han har jo papiret til å gå etter da, men jeg er sikker på at kuma sendte dem ikke så langt ifra, for ellers hadde det ikke vært så mye mening med serien, han kan liksom ikke bruke et halvt år nå å lete etter dem

Endret av Hayate
Lenke til kommentar

vel.. vi vet jo allerede at det er ett sted i calm belt, men ikke nøyaktiv hvor.. men akkuratt nå virker det åpenbart at luffy kommer til å "sitte på"med boa hancock.. men siden jeg gang på gang blir minnet på av oda at det er umulig å spå noe i one piece, så vil jeg ikke si det for sikkert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...