Gå til innhold

One Piece Mangatråden! (Spoileradvarsel!)


Anbefalte innlegg

Nyeste chapteren er kul .. Lurer på hvor varmt det er i lvl 4 når de svetter som faen i lvl 3.

Er også nysjerrig på om Luffy vil møte Buggy, Mr3 og Mr 2 på lvl 3. Noen som har noen ideer på hvordan de møtes?

Ser ut som Ace er i det så kalte lvl 6 , hvis jeg ikke tar feil..

Lurer på hvordan de '' 4 demon guards'' er som er på lvl 4. ser jo ut som en okse , akkurat samme okse som slo Jinbei i cella.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er enig i at ace ikke er på lvl 6.. det er altfor mange folk der, trodde først at han var det helt alene men det var han jo tydeligvis ikke... men siden det har blitt nevnt finnes det nokk helt sikkert og hva som befinner seg der får vi forhåpentligvis vite i løpet av arcen ;)

Lenke til kommentar

Hvis Luffy klarer gjøre slik at hele ID går til helvete, enten alle rømmer eller den blir ødelagt da får han større dusør.

 

Jeg tipper han får ca. 800-900 mill.

Fordi han fikk først 30 ... 30 *3 er 90 nesten 100.

Så fikk han 300. 100 * 3 er 300. Så jeg tror han får noe med 900 mill.

Men kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Nytt kapittel ute. Riktignok i drittkvalitet, men følte jeg måtte lese det uansett.

 

Fangene på nivå 5 (antagelig) er herlig detaljerte til å mest sansynlig bare være ubetydelige karakterer som er der for å fylle opp plass. Hannyabal var morsom, og Magellans gifthydra var kul. Var kanskje litt liten progresjon med Luffy, men nå har han i det minste møtt Bon-chan så satser på et deilig kapittel neste uke. Håper selvfølgelig også på å få se mer til Buggy og Mr. 3, vil være litt teit om de bare stikker av og ikke gjør noe er av betydning nå.

Lenke til kommentar
Nja, tipper 500 sjøl. 8-900 er usaklig høyt hvis man tenker på bountyene til feks Kuma og Moria som begge var rundt 300. Hadde ikke sjokkert meg om 8-900 er oppe i nivåene til Yonkou'ene.

Siden i gjennom alle arcene så har dusøren hans gått opp alltid med å gange 3.

 

Forestill deg selv at hvis du klarer komme deg inn i verdens farligste største fengsel i hele verden der ingen har klart å rømme fra, bare en person for 22 år siden og du bryter deg inn og kansje hele ID rømmer eller faller sammen å¨grunn av deg.

Tror du ikke man får heftig stor dusør ?

 

Når Ruffy skapte kaos på Enis Lobby og banka Lucci så fikk han 300, men her snakker vi om en fengsel som skaper store konsekvenser for hele verden fordi alle/noen rømmer og begynner ødlegge ting og leve videre pirat livet sit og ikke minst alle folk tenker at WG er svak som ikke klarte ta en singel pirat.

 

Men kan hende at Oda snur den rundt slik at bare få klarer rømme sammen med Luffy , da får han ikke 8-900.. kansje 5-600 som du sa..

 

Kuma og Moria hadde ca. 300 dusør men WG frøs den så den går ikke opp , pluss de har ikke gjort noe som å rømme fra ID eller ødlegge den.. De har sikkert ødlagt mye for WG men jeg tror ikke så mye som å ødlegge One Piece beste og farligste fengsel..

 

Det er min teori =))

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar

Klart, hvis Luffy greier å slippe fri alle fangene i fengselet, bør han få et virkelig heftig pålegg på dusøren. Men nå er det jo veldig mange forskjellige utfall på det hele. Han kan feile fullstendig, han kan slipp løs Ace og Jimbei og masse svære folk, rasere hele Impel Down, mye som kan skje. Og uansett vil Buggy få en god del av æren/skylden for rømningene.

 

Problemet jeg kan se med en dusør på 8-900 millioner er at Luffy rett og slett ikke egentlig er sterk nok til det. Svært sterk er han selvfølgelig, men har ikke sjans mot folk som Kuma, admiralene, Teach og heller ikke mot andre med en lik dusør (som etter min mening burde være oppimot yonkou-nivå).

 

Men sånn egentlig bryr jeg meg ikke om det i det hele tatt. Er mye mer spent på hvorfor Oda ikke viser oss ansiktet til Crocodile.

Lenke til kommentar

Vel Smartix, hvorfor har de 3-doblet bounty'en hans alle de gangene? Hvor stor forskjell mener du ærlig talt det burde være mellom Luffy på starten av serien og nå? Poenget er at ting tyder på at både Don Krieg og Arlong hadde alt for lave bounty'er i forhold til faktisk slossstyrke. De har måttet oppoverjustert bounty'en til Luffy så mye hele tiden rett og slett fordi de hadde undervurdert trusselen hans hele tiden.

 

Men nå har de kommet til mer korrekt bountysum for Luffy, han sliter mot alle andre på rundt 300. Han sleit ikke mot Belamy feks. Belamy hadde sannsynligvis akkurat riktig bounty, men Luffy kunne sannsynligvis slått han helt i starten av serien, det betyr at Luffy helt i starten sannsynligvis var verdt minst 60 mill.

Lenke til kommentar

 

Til Serjiously .

Alle vet at i One Piece så får man dusør etter hvor mye du ødlegger for WG, ikke hvor sterk du er.

Hvis du er smart og ødlegger eller brenner opp byer, etc WG setter stor dusør på deg. Slik har det gått hele tiden.

Jeg kan vare syykt smart og ødlegge mye for WG , du kan være sykt sterk og ødlegge for WG vi får samme dusør, fordi vi er trusler for WG enten vi er sterke eller ikke .

 

Grunnen til at jeg sa 8-900 er at gjennom hele serien så har dusøren til Lufy tredoblet seg, derfor jeg tenkte kansje den tredobler seg her også. Fordi enten hele ID raser seg og alle rømmer eller luffy klarer hjelpe Ace og Jimbei komme seg ut av ID . Men seff, det er forskjellige ting hvis du ødlegger hele ID eller bare tar ut med deg Ace og Jimbei.

 

jeg tipper grunnen til at Oda ikke viser ansikte er KANSKJE fordi Croc har fått annerldes ansikt siden all torturen i ID.

 

Til perman07.

 

Don Krieg var ganske sterk for Luffy da, luffy var i en metall nett og falt i vannet selvom han ga veldig mye skader til Don, men Don reiste seg opp og kunne slåss mer mens luffy der imot var under vannet. Takker være Gin så gikk alt bra, hadde ikke Gin slått Don akkurat da så hadde ikke luffy klart gjøre noe mer når han var under vannet.

 

Arlong, var sterk også, han kaste luffy i vannet og takket vare innbyggere på øya så klarte Luffy slåss igjen.

Og Luffy banka Arlong til slutt fordi han Luffy ble heftig sint på Arlong når han så pennen med blod på og banka han der.

 

Luffy var på samme nivå som arlong bare litt sterkere. For hver gang det kom ny motstander så var Luffy sterkere og sterke, han var ikke bare syykt sterk i begynnelsen , han arbeidet seg opp gjennom serien, se på han nå, han har Gear 2 og 3 og kan bruke dem samtidig også og pluss han har Haki som han ikke vet helt om. I starten han var bare en gummi menneske. Han blir bare sterkere og sterke.

 

Fra arlong til Crocodile så, så vi ikke noe stor forskjellig i kreftene til Luffy, men innerst han var sterkere ennå før.

 

Vi får bare vente og se hvor stor dusør han får.. Jeg tipper 8-900 =))

 

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
Til Serjiously .

Alle vet at i One Piece så får man dusør etter hvor mye du ødlegger for WG, ikke hvor sterk du er.

Hvis du er smart og ødlegger eller brenner opp byer, etc WG setter stor dusør på deg. Slik har det gått hele tiden.

Jeg kan vare syykt smart og ødlegge mye for WG , du kan være sykt sterk og ødlegge for WG vi får samme dusør, fordi vi er trusler for WG enten vi er sterke eller ikke .

Feil, man får dusør etter hvor stor trussel du er regnet som. Det er rett at hvor mye ødeleggelse man gjør er en faktor i trusselvurdering, men styrke er også det. Det virker kanskje ikke som en stor forskjell, men det er en viktig definisjonsforskjell mellom de 2. Hvis man bedriver kontinuerlig ødeleggelse innebærer ikke det nødvendigvis at du er en større trussel enn det du var før. Feks. ser man folk som har bounty'er som er mye mindre runde som feks Kuma som har 296 millioner. Dette tyder på en kontinuerlig oppjustering av mye mindre magnitude enn 3-dobling og er sannsynligvis den vanlige dynamikken rundt hvordan folk sine bounty'er oppjusteres, Luffy sitt er unntaket.

 

Poenget mitt er at i forhold til feks Kuma (som er mye kraftigere enn Luffy) og Moria (som er omtrent like kraftig) som begge har omtrent samme tidligere bounty som Luffy har, uansett om Luffy sammen med andre folk gjør masse faenskap nede i Impel Down kan man ikke si at det gjør han til en 3 ganger større trussel enn Kuma og Moria. Jeg tror sjøl ikke ganging er logikken bak tidligere øking, summering er nok mer korrekt

 

Til perman07.

 

Don Krieg var ganske sterk for Luffy da, luffy var i en metall nett og falt i vannet selvom han ga veldig mye skader til Don, men Don reiste seg opp og kunne slåss mer mens luffy der imot var under vannet. Takker være Gin så gikk alt bra, hadde ikke Gin slått Don akkurat da så hadde ikke luffy klart gjøre noe mer når han var under vannet.

 

Arlong, var sterk også, han kaste luffy i vannet og takket vare innbyggere på øya så klarte Luffy slåss igjen.

Og Luffy banka Arlong til slutt fordi han Luffy ble heftig sint på Arlong når han så pennen med blod på og banka han der.

 

Luffy var på samme nivå som arlong bare litt sterkere. For hver gang det kom ny motstander så var Luffy sterkere og sterke, han var ikke bare syykt sterk i begynnelsen , han arbeidet seg opp gjennom serien, se på han nå, han har Gear 2 og 3 og kan bruke dem samtidig også og pluss han har Haki som han ikke vet helt om. I starten han var bare en gummi menneske. Han blir bare sterkere og sterke.

 

Fra arlong til Crocodile så, så vi ikke noe stor forskjellig i kreftene til Luffy, men innerst han var sterkere ennå før.

 

Vi får bare vente og se hvor stor dusør han får.. Jeg tipper 8-900 =))

Vel, poenget mitt var ikke at Luffy ikke har blitt sterkere. Poenget var at dersom riktig bounty på Luffy i starten av serien var rundt 60 millioner ville ikke en oppjustering til 100 millioner tilsvart en 3-dobling. Forøvrig kan jeg gå med på at 100 millioner sannsynligvis var ganske riktig bounty når han fikk det hvis man tar med det faktum at han akkurat slo Crocodile som hadde 80 mill i bounty. At dette ble 3-doblet igjen var sannsynligvis også ganske riktig siden Gear 2 og 3 faktisk var såpass betydelige forbedringer at de gjorde ham mye farligere, men så lenge han ikke får en tilsvarende power-up igjen i denne arcen (noe som er mulig) så er det urealistisk å tro at han får 3 ganger mer.

 

Selvom man kan si at ødeleggelse har med bounty å gjøre så bruker faktisk Oda det litt som en power-rating også. Poenget her er at det finnes et tak på potentiell fare ved en pirat som har med styrken hans å gjøre. Feks. kunne aldri Buggy fått så høye bounty'er som Luffy fordi han ikke kan utgjøre et like stort problem siden han ikke er like sterk, uansett hvor mye dritt han steller istand. Det samme kan man si om Luffy, så lenge han ikke nødvendigvis utgjør noen veldig mye større trussel etter denne arcen så kommer ikke bounty'en hans til å bli 3 ganger større.

Endret av perman07
Lenke til kommentar

er enig med perman07 at 8-900 mill blir for høyt... luffy er rett og slett ikke så sterk enda.. det kan riktignok forandre seg i løpet av denne arcen men jeg tror ikke en så stor forandring vil skje i løpet av bare en arc... men jeg tror nivået luffy ligger på nå er nærmere 500 mill.. samme bounty som enel ville ha hatt.. luffy slo moria som lå over 300 mill da han ble shichibukai.... han "tapte" mot kuma, men da var han utslitt og kuma ville ikke slåss.. men kuma var verdt litt under 300 mill da han ble shichibukai og det var før han ble en pacifista (antagligvis), så selv om luffy sliter mot kuma blir det ikke riktig å sammenligne boutyer...

 

må si meg enig med perman07 igjen på at bounty er basert på trusselen du er mot WG like mye som det du har gjordt mot dem allerede.. jeg tror også at bountyen er en indikator på styrken til en person.. det finnes selvføgelig moteksempel som når robin fikk en 79 mill bounty som 9 åring(?), men den offesielle historien bak bountyen var da at hun hadde ødelagt flere krigsskip... Det SmartiX snakker om at du kan få en høy bounty ved å være smart men svak stemmer sikkert men jeg kommer ikke på noen eksempler som støtter teorien..

Lenke til kommentar
Det SmartiX snakker om at du kan få en høy bounty ved å være smart men svak stemmer sikkert men jeg kommer ikke på noen eksempler som støtter teorien..

 

Se på Don Krieg, hvis jeg husker riktig så tok han over marine skipet og lot alle tro at det er marine skip men egentlig det var pirater som var på den. han tok over skip og folk tenkte de ikke er pirater og var ikke klare til slåsskamp.

Men han er sterk også, men endel av dusøren er fordi han er smart . Han ville ta over kokk skipet også for å lure alle slik at ingen mistenker det for å være en pirat skip.

 

Jeg gir F hvor stor dusør han får, bare han får en passende dusør slik at folk blir redde for han og han blir kjent i New World pga ID.

Lenke til kommentar

Luffy trenger jo faktisk en ekstrem kraftoppreisning nå som han skal til New World, så han får han det, får han vel også en passende dusør etter hvert.

 

Men jeg gleder meg mye mer til å finne ut hva som har skjedd med ansiktet til Crocodile, lære mer om giftkreftene til Magellan og til å se om Supernovaene som ble beseiret av Kizaru er der (vi jo få se er til dem, med de herlige unike kreftene). Lurer også på om hva som kommer til å sje på nivå 4, om Buggy, voksgutt og Bon Kurei blir med ned og sloss mot de fire vokterne. Også må vi få se mer til Sadi-chan.

Lenke til kommentar

Perman07

 

Poenget mitt er at i forhold til feks Kuma (som er mye kraftigere enn Luffy) og Moria (som er omtrent like kraftig) som begge har omtrent samme tidligere bounty som Luffy har, uansett om Luffy sammen med andre folk gjør masse faenskap nede i Impel Down kan man ikke si at det gjør han til en 3 ganger større trussel enn Kuma og Moria. Jeg tror sjøl ikke ganging er logikken bak tidligere øking, summering er nok mer korrekt

 

Jo, fordi han skjønner teknikken bak Haki og klarer bruke den :D med denne teknikken han er sterke enn Kuma, Kizaru og andre. og utfører større trussel for WG

 

 

 

 

 

Vel, poenget mitt var ikke at Luffy ikke har blitt sterkere. Poenget var at dersom riktig bounty på Luffy i starten av serien var rundt 60 millioner ville ikke en oppjustering til 100 millioner tilsvart en 3-dobling. Forøvrig kan jeg gå med på at 100 millioner sannsynligvis var ganske riktig bounty når han fikk det hvis man tar med det faktum at han akkurat slo Crocodile som hadde 80 mill i bounty. At dette ble 3-doblet igjen var sannsynligvis også ganske riktig siden Gear 2 og 3 faktisk var såpass betydelige forbedringer at de gjorde ham mye farligere, men så lenge han ikke får en tilsvarende power-up igjen i denne arcen (noe som er mulig) så er det urealistisk å tro at han får 3 ganger mer.

 

Oda har gitt han alltid 3 dobbelt fordi hver gang han blir sterkere og sterkere. Hvorfor er det urealistisk? når han er i nærheten til å sjønne hvordan hans Haki fungerer(akkurat samme som skjedde når han lærte teknikken til Cp9 at du forsvinner fort.), og det er bare 1 av million (tror jeg) som har Haki

Det er ganske bra grunn til å tredoble dusøren hans.

 

Ja du har rett i en del, jeg tok litt feil.

Men ikke glem hva som skjedde når Ao koiji banka Luffy, oda gjordet Luffy sterkere med gear 2 og 3 , det er stor sannsynslighet for at han gjør det igjen ved at han bruker Haki. Siden Luffy ville bli sterkere og klare banke Kuma og Kizaru.

 

Jeg tror at Luffy møter en heftig motstander i fengselet og han blir nødt til å bruke Haki(klarer litt eller mye) , det ender med at Luffy banker han/hun, ødlegger ID og tar ut med noen forbrytere(Ace og Jimbei også da) og ender med en tredoblet dusør =)) Vent og se ^^ men man vet aldri med Oda :(

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Smartix

 

Jo, fordi han skjønner teknikken bak Haki og klarer bruke den :D med denne teknikken han er sterke enn Kuma, Kizaru og andre. og utfører større trussel for WG

 

Vi vet ikke formelt sett at han kan det enda. Vi har sett at han har klart å bruke såkalt 'Kongenes Haki', men det har han ikke kontroll over. Eneste muligheten til at han har lært seg det er hvis Hancock lærte han det i båten på vei bort til Impel Down

 

 

 

 

Oda har gitt han alltid 3 dobbelt fordi hver gang han blir sterkere og sterkere. Hvorfor er det urealistisk? når han er i nærheten til å sjønne hvordan hans Haki fungerer(akkurat samme som skjedde når han lærte teknikken til Cp9 at du forsvinner fort.), og det er bare 1 av million (tror jeg) som har Haki

Det er ganske bra grunn til å tredoble dusøren hans.

 

Ja du har rett i en del, jeg tok litt feil.

Men ikke glem hva som skjedde når Ao koiji banka Luffy, oda gjordet Luffy sterkere med gear 2 og 3 , det er stor sannsynslighet for at han gjør det igjen ved at han bruker Haki. Siden Luffy ville bli sterkere og klare banke Kuma og Kizaru.

 

Jeg tror at Luffy møter en heftig motstander i fengselet og han blir nødt til å bruke Haki(klarer litt eller mye) , det ender med at Luffy banker han/hun, ødlegger ID og tar ut med noen forbrytere(Ace og Jimbei også da) og ender med en tredoblet dusør =)) Vent og se ^^ men man vet aldri med Oda :(

 

Igjen, du spekulerer når du antar at han nødvendigvis blir så mye sterkere at det tilsvarer 3-dobling. For det første virker ikke Haki som en styrkeoppgraderer slik som Gear 2 utfra det vi har sett. Dvs. folkene som har brukt dem har klart å skade Luffy, klart å stoppe Logia og i tillegg fått kraftigere piler av det. Dette kan man ikke bruke til å si at Haki nødvendigvis gjør folk så mye bedre, det virker ærlig talt for meg mer som en ferdighet som jevner opp for all den urettferdige haxxen som diverse djevelfrukter gjør. For det andre er det ikke noe bevis på at han har lært seg å kontrollere det enda.

 

Når det er sagt, ja, jeg tror Luffy blir sterkere i denne arcen (dvs. plotmessig sett er han nødt til å bli sterkere), men Oda har gitt hint om at serien kun er halvveis nå, at han etter denne arcen her skal kunne klare å ta både Kuma og Kizaru vet jeg ikke helt om jeg tror på. Halvveis tilsvarer rundt 10 år til, jeg tror ikke ferdighetene hans vil øke geometrisk i all evighet.

 

Jeg tror denne arcen kommer til å handle mindre om Luffy enn tidligere arcer og at folk som Ace, Jimbei og Whitebeard er grunnene til at han klarer seg til slutt. Menmen, du kan ha rett :p Jeg spekulerer jo sjøl.

 

PS! Det var kun 1 av 1 million som kunne 'Kongenes Haki', dvs. den Haki'en som gjorde at folk besvimte. Vanlig Haki brukte jo til og med alle de kvinnelige fodder-krigerne, 1 av 1 million blir nok grovt overdrevet der.

 

 

Endret av perman07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...