Thor Håkonsen Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Eller en orkidèkneler om du vil, vitenskapilig navn er Hymenopus coronatus Man ser gjerne av bildet hvorfor de kalles nettop det.. exif : Nikon D300 Sigma 105mm f/2.8 1/125 f/22 ISO 200 2 blitser er brukt trådløst Endret 15. desember 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Er det et dyr?? Var sikker på at det er en blomst... Hvor stort er det? Artig motiv i alle fall Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Dyr ja, nærmere bestemt insekt http://en.wikipedia.org/wiki/Hymenopus_coronatus Den på bildet er en hunn, som er ca 2 hamskifter fra å være utvokst - da vil den være ca 6.5 cm. Nå er den ca 3cm Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 De er utrolig stilige, men jeg ville ikke hatt en selv. Jeg vet at selve kneleren er veldig fargeløs, men jeg synes egentlig hele bildet lider litt under det. Jeg vet ikke hvordan det kunne blitt gjort bedre, men jeg tror kanskje jeg selv ville prøvd noe annet enn helt svart bakgrunn. Kanskje det hadde funket, kanskje ikke. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Akuratt denne kneleren er veldig "fargeløs" ja, den vil vil få litt mer fargespekter etterhvert, og kommer til å gå mer i grønt og rosa - det vil nok gi fremtidige bilder litt "pønsj" Lenke til kommentar
just_me Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 hvor har du fått tak i "dyret" hen? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Disse har eg vel fått fra Sverige tror jeg - men har også fått tak i fra USA, Spania, Tyskland, Danmark og England Lenke til kommentar
recognice Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 wow! Først trodde jeg det var en blomst som ligna på en kneler, men så så jeg at det var motsatt! Ellers vedlig fint bilde Fått tak i? Er ikke helt oppdatert på insektfronten, men hva mener dere med dette? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Fått tak i ja Siden disse ikke lever i Norge så må jeg få tak i dem andre steder - ikke hvor de lever, men steder hvor det er mer vanlig med knelere som husdyr. Lenke til kommentar
recognice Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Da forstår jeg:) Hadde jeg faktisk aldri hørt om før.. men konge da! Sånn vil jeg ha til jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå