Gå til innhold

Hjelp til valg av 775 HK for Quad

Hanzo

Anbefalte innlegg

Min kjære AMD 939 maskin begynner å hoste og harke litt med jevne mellomrom, og jeg lurer på om det ikke er tid for å oppgradere til et nytt system. AMD har fungert greit, men tror jeg går tilbake til Intel igjen denne gangen.

Funker quad greit? Synes jeg hører litt om stabilitets problemer? Antar det er mer fornuftig en å gå for Duo på dette tidspunktet?

Hovedkort er jo håpløst å sette seg inn i, 40 forskjellige modeller fra 400 til 2500,- kroner. Håper derfor noen her kan hjelp meg litt. Leste igjenom endel HJELP NYTT HK tråder, men ble ikke helt klok. Jeg bryr meg ikke om overklokking, gidder ikke å stresse med det rett og slett. Ikke blir det aktuelt med SLI heller, men jeg vil ha god ytelse for pengene, og det betyr ikke så veldig mye om kortet koster tusen eller to tusen. DDR3 er vel dyrt enda dog, så jeg håper at det finnes gode kort for DDR2, som jo nesten er gratis om dagen. Blir Windows XP foreløpig, men Vista kommer vel krypende før eller seinere (blir nok seinere...)

Maskinen blir brukt til endel musikk, nedlastning og WoW, samt helikopter simulator, og det er den sistnevnte som får maskinen til å krasje nå om dagen. CPU belastning fyker opp til 100% med en gang, og opplever endel hakking og hosting der. Er en AMD Athlon +3500 CPU foresten, men ser ikke ut som om det blir noen særlige oppgradering å finne til den sokkelen, og derfor er tiden inne for Intel igjen.

Kan noen komme med en anbefaling til et stabilt og godt hovedkort som gjerne er litt fremtidsrettet og som funker bra med en Quad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for et hovedkort basert på Intel P35 brikkesett hvis jeg var deg. Disse fungerer fint sammen med Q6600. Abit IP35 går for å være det beste valget, men ASUS P5K skal også være fint. De kortene som er basert på X38 er nok noe mer fremtidsrettede siden de har PCI-E 2.0 tilkobling for skjermkort, men så lenge du velger et HK med DDR2, så er nok levetiden noe begrenset uansett. Av X38-kort holder jeg (og anandtech.com) en knapp på ASUS P5E.

Burde også nevne at til spilling er E6850 et bedre valg på prosessorfronten enn Q6600 pr. idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...