Khredflog Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Skal kjøpe ny strømforsyning og har funnet en billig med nok strøm. Produkt: Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin Det jeg trenger er erfaringer eller info om denne strømforsyningen. Setter også pris på gode erfaringer med andre typer strømforsyninger og gjerne ta med pris. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det man burde passe på er at det koster minst 1kr per watt, ellers kan det være veldig dårlig kvalitet på strømforsyning. Hold deg ivhertfall unna Q-tec PSU, så er du ganske sikret. Du burde legge litt penger i strømforsyning for å få en god og stabil pc. Jeg har ingen erfaringer med den PSU du har lyst på. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Skal kjøpe ny strømforsyning og har funnet en billig med nok strøm. Produkt: Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin Det jeg trenger er erfaringer eller info om denne strømforsyningen. Setter også pris på gode erfaringer med andre typer strømforsyninger og gjerne ta med pris. Har ikke noen spesielle erfaringer, men jeg bygde PC for en kamerat av meg for nå ca 4 måneder siden med denne PSUen og den går like bra ennå. PC`n består av en AMD X2 på 2.2 GHz, 2 ddr ram og et geforce 7600 GT Fatl1ty kort, så er et greit oppsett. Ganske stillegående PSU som er passe kjølig. Ser ganske bra ut også. Vil ikke anbefale deg å IKKE kjøpe denne. Men kan jo hende det finnes bedre til samme pris. Uansett så er den helt grei Btw, hvilket oppsett skal du ha den til? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg ville brukt litt penger på PSU. Det er trossalt den VIKTIGSTE komponenten i hele PC-en Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Snuggis, kan hende trådstarter har betydelig større strømforbruk enn akkurat den pc din kompis har. Det er ikke så strømkrevende med et 7600GT kort og en X2 A64 på 2,2 GHZ. Khredflog: Hadde vært fint om du hadde ramset opp hva slags hardware som strømforsyningen skal brukes til. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Personligen väldigt nøjd med min Apevia....eller Aspire som de hette førut. Har haft min i 2 år eller noe sådant o den fungerar fortfarande som när den blev kjøpt. Modellen som du hänvisar till vet jag inget om dock.. Endret 15. desember 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Snuggis, kan hende trådstarter har betydelig større strømforbruk enn akkurat den pc din kompis har. Det er ikke så strømkrevende med et 7600GT kort og en X2 A64 på 2,2 GHZ. Khredflog: Hadde vært fint om du hadde ramset opp hva slags hardware som strømforsyningen skal brukes til. Så jeg skrev ikke og spurte hva slags oppsett/hardware trådstarter skulle ha den til da? Les hele posten før du er spydig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Apevia/Aspire har vel blandet kritikk rundt omkring. Ikke at det tilsier at alle Apeviaer gjør det under tung last, men denne begynte å smelte. Faktisk hadde de to stk, og begge gjorde det. Spenningsnivåene var også langt over den kritiske grensen. Det er bedre å legge litt mer penger i en PSU, det er tross alt en av de mer viktige komponentene. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Skal kjøpe ny strømforsyning og har funnet en billig med nok strøm. Produkt: Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin Det jeg trenger er erfaringer eller info om denne strømforsyningen. Setter også pris på gode erfaringer med andre typer strømforsyninger og gjerne ta med pris. Jeg fraråder deg å kjøpe Apevia 550W Chameleon derfor. Den har vært i salg i mange år og er derfor bygget på gammeldags teknologi. Den har bare 1 års Produsenten garanti. Den bruker dårlige komponenter. Den har dårlig virkningsgrad. Den har to veldig dårlige 12v linjer. Den er laget av YoungYear som er av de dårligste OEM produsentene. Jeg anbefaler deg å kjøpe en Corsair VX 450 derfor. Den er ny og laget med ny teknologi. Den har 5 års Produsenten garanti. Den bruker utelukkende topp kvalitets komponenter. Den har meget bra virkningsgrad. Den har en kraftig 12v linje på 396w. Den er meget støysvak. Den er laget av Seasonic som er en av de beste OEM produsentene på strømforsyninger. Apevia 550W Chameleon er laget av samme OEM produsent som Apevia ATX-AS500W som ble grundig testet på Hardocp med katastrofalt resultat (Jeg ser at Smirnoff kom meg i forkjøpet på den testen) Test av Apevia ATX-AS500W på Hardocp. Test av Corsair VX450W på Hardocp. Billigste pris for Corsair VX 450 i prisguiden er 577 kr på shg.no. Billigste pris for Apevia 550W Chameleon i prisguiden er 515 kr på Meeter.no. Endret 16. desember 2007 av LAEN Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg anbefaler deg å kjøpe en Corsair VX 450 derfor.Den er laget av Seasonic som er en av de beste OEM produsentene på strømforsyninger. VX serien er IKKE laget av Seasonic. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 VX450 er fra Seasonic. VX550 er fra CWT. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Snuggis, kan hende trådstarter har betydelig større strømforbruk enn akkurat den pc din kompis har. Det er ikke så strømkrevende med et 7600GT kort og en X2 A64 på 2,2 GHZ. Khredflog: Hadde vært fint om du hadde ramset opp hva slags hardware som strømforsyningen skal brukes til. Så jeg skrev ikke og spurte hva slags oppsett/hardware trådstarter skulle ha den til da? Les hele posten før du er spydig. Jeg sier bare at komponentene ikke er så strømkrevende der, var ikke meningen å virke spydig. Og ja, jeg så hva du skrev Er fint at du kommer me en erfaring angående PSU det er snakk om, men det var noe PSU ikke skal ha noe problem med i og med at det trekker lite strøm i forhold til dagens mid/high end PC-er. Lenke til kommentar
Khredflog Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Ser ut som om det ikke blir noen Apevia 550W, men jeg hadde faktisk et andrevalg. Tenkte på, Hiper Strømforsyning ATX 530W. Den har fått en del gode anmeldelser av kjøpere på komplett, men det hadde vel Apevia'n også.... Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Ser ut som om det ikke blir noen Apevia 550W, men jeg hadde faktisk et andrevalg. Tenkte på, Hiper Strømforsyning ATX 530W. Den har fått en del gode anmeldelser av kjøpere på komplett, men det hadde vel Apevia'n også.... Test av lillebroren Hiper Type-R 480w på Hardocp. Den røyk ved en belastning på 348w, Hardocp mente at det var en 300w strømforsyning som Hiper hadde merket med 180w for mye. Den hadde farlig høy rippel ved overbelastning. Anbefaler ikke Hiper Type-R 530w derfor. Den har vært i salg i mange år og er derfor bygget på gammeldags teknologi. Den bruker forferdlig dårlige kondensatorer fra Fuhjyyu som har veldig dårlig levetid. Den har to veldig svake 12v linjer som tilsammen kan belastes med bare 336w. Den har dårlig virkningsgrad. Det er mulig den ikke kan levere mer enn 300w som Hiper Type-R 480w Det er fare for farlig høy rippel ved overbelastning av Hiper Type-R 530w. Test av en Hiper Type-R 530w. Denne testen har brukt en PC som bruker under 300w ved full load til å belaste strømforsyningen, så det er ukjent hvor bra denne strømforsyningen er ved over 300w belastning. Ta en titt på denne linken på dette forumet og du vil forstå at bruk av Fuhjyyu kondensatorer i en strømforsyning ikke er bra for levetiden til strømforsyningen. Endret 16. desember 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Snuggis, kan hende trådstarter har betydelig større strømforbruk enn akkurat den pc din kompis har. Det er ikke så strømkrevende med et 7600GT kort og en X2 A64 på 2,2 GHZ. Khredflog: Hadde vært fint om du hadde ramset opp hva slags hardware som strømforsyningen skal brukes til. Så jeg skrev ikke og spurte hva slags oppsett/hardware trådstarter skulle ha den til da? Les hele posten før du er spydig. Jeg sier bare at komponentene ikke er så strømkrevende der, var ikke meningen å virke spydig. Og ja, jeg så hva du skrev Er fint at du kommer me en erfaring angående PSU det er snakk om, men det var noe PSU ikke skal ha noe problem med i og med at det trekker lite strøm i forhold til dagens mid/high end PC-er. Det er faktisk relevant. Om en PSU blir hardt belastet eller nesten ikke belastet, så kan den allikevel være dårlig. Dvs at du kan oppleve ustabilitet selv ved lav belastning. Lenke til kommentar
Obscura Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Ser ut som om det ikke blir noen Apevia 550W, men jeg hadde faktisk et andrevalg. Tenkte på, Hiper Strømforsyning ATX 530W. Den har fått en del gode anmeldelser av kjøpere på komplett, men det hadde vel Apevia'n også.... Ja, da slår jo murphy til igjen , ser at flere spår dårlig for apevian, og kan bare bekrefte at min knelte en tung lørdagsmorgen til et høyt smell og røyk sivende opp ifra psu'en...heretter blir det noe kvalitetsgreier.. (altså i bruk omtrent et halvt år, garantisak?) Endret 24. august 2008 av Obscura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå