UngarEffect Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Min første post her, be gentle Jobber nå i metallindustien som metallurgisk prosessopperatør. Har trucklappen og bro og traverskranlappen. Har gått skift og turnus i manger av år, å er vant til dette. Jeg er 23 år. Og har høyt snitt fra skolen (en plass rundt 5) Begynner å bli litt lei av den jobben jeg har nå, å vurderer derfor offshore. har søkt litt rundt på nettet å finner da noe som heter brønnborrekurs - men jeg vet ikke helt "hva man blir" når man er ferdig med et sånt kurs. Å jeg vet heller ikke hva som er gode stillinger på plattform å hva som er "kjipe" stillinger. Noen her som har noen smarte ord til meg ? Offshorerelatert utdanning som kan gi meg en bra stilling ? Om utdanningen tar tid eller penger, så er det no problem! Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei. Jeg vet ikke helt hvordan det er idag, men virker som om det har roet seg litt ang jobber i nordsjøen. Men sier ikke at det er umuligt. Men jeg ville søkt/sjekket mulighetene hos diverse firmaer eventuelt for jeg tok dette kurset. Hva er det du gjør i den jobben du har i dag? Lurer for å kunne se for meg "lignendes" jobber offshore. Med å ta det kurset, kvalifiserer du deg for den samme jobben som jeg har offshore, boredekksarbeider. Helt kurant jobb hvis du liker å stå på litt å ta i et tak og bli litt skitten. Tiden går fort, da det hele tiden er noe som skjer. Lønn ligger på rett rundt 500k i året, inkludert 8 måneder fri :-D Spør hvis du lurer på noe, vet hvor mange spørsmål du har. Det som er fordelen med den turnusen er at du kan videreutdanne deg mens du er i jobb, skal selv begynne på teknisk fagskole, og sysler med tanken på høyskole/universitet etterpå, ennda i full jobb. Det kan du ikke gjøre med noen andre jobber i dette landet..! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det er mange jobber offshore, dette og dei neste to åra kjem det til å bli ein god del rekruttering. Spesielt i StatoilHydro trur eg det vil bli mange ledige stillingar. Lenke til kommentar
UngarEffect Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Vannslange: Hva slags kurs har du tatt ? Tviler på at du finner lignende arbeid som jeg har nå på plattform. Jeg støper valseemner av alu Men jeg har jo erfaring fra industri i baklommen isåfall. Vant med diverse datastyrte duppedingser osv osv. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Vannslange: Hva slags kurs har du tatt ? Tviler på at du finner lignende arbeid som jeg har nå på plattform. Jeg støper valseemner av alu Men jeg har jo erfaring fra industri i baklommen isåfall. Vant med diverse datastyrte duppedingser osv osv. Har tatt det boredekkskurset du snakker om jeg og, jeg jobbet som mekaniker i oljeindustrien på land før. Nei du finner nok ingen lignendes jobber som du har offshore..hehe! Vil tro det er lettest å få jobb hos en boreentrepenør. Eller kanskje sementer eller noe, det er en ganske rolig jobb der ute hvis du liker det, he he! lykke til Lenke til kommentar
UngarEffect Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Rolige jobber som gir penger er ikke feil! takk for gode svar Lenke til kommentar
Oildrill Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Min første post her, be gentle Jobber nå i metallindustien som metallurgisk prosessopperatør. Har trucklappen og bro og traverskranlappen. Har gått skift og turnus i manger av år, å er vant til dette. Jeg er 23 år. Og har høyt snitt fra skolen (en plass rundt 5) Begynner å bli litt lei av den jobben jeg har nå, å vurderer derfor offshore. har søkt litt rundt på nettet å finner da noe som heter brønnborrekurs - men jeg vet ikke helt "hva man blir" når man er ferdig med et sånt kurs. Å jeg vet heller ikke hva som er gode stillinger på plattform å hva som er "kjipe" stillinger. Noen her som har noen smarte ord til meg ? Offshorerelatert utdanning som kan gi meg en bra stilling ? Om utdanningen tar tid eller penger, så er det no problem! Problemet i dag er at alle vil jobbe offshore og lønnsnivået er derfor ikke i nærheten av hva det har vært tidligere. Er man faglig dyktig og har kompetanse som benyttes offshore er mulighetene for jobb relativt gode. Går du brønnkurs vil man typisk få en stilling som "rough neck" på lærling stadiet. Lenke til kommentar
smy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) tips bare husk å få helse sertifcakt før du tar sikkerhet kurset for de skal blir mye strenger på det. For hjelper deg ikke et sek om du har jobb og sikkerhet kurset uten helse sertifikatet. Endret 21. desember 2007 av smy Lenke til kommentar
hylo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 tips bare husk å få helse sertifcakt før du tar sikkerhet kurset for de skal blir mye strenger på det.For hjelper deg ikke et sek om du har jobb og sikkerhet kurset uten helse sertifikatet. Sikkerhetskurset (STWC 60-80) trenger du ikke helsebevis for, ettersom at det er opplæring i beredskap. Da jeg tok kurset for omtrentlig et halv år siden hadde jeg ikke sjømannslege-attest, og jeg gikk glatt igjennom. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, men er ikke noe vits å ta sikkerhetskurs om du ikke får godkjent helseerklæring, fordi da kommer du ikke offshore. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, men er ikke noe vits å ta sikkerhetskurs om du ikke får godkjent helseerklæring, fordi da kommer du ikke offshore. Nei, det har du jo rett i. Men det er vel egentlig bare helt vanlige tester, så om du er nogenlunde vanlig går det bra. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ja, det er helt vanelige tester. Det værste er forsåvidt å pisse på glass når en person på 3 ganger din alder står å ser på juvelene dine for å se at du ikke jukser.. Ellers er det bare vanelig hjerte, syn, hørsel test. De måler også vekt, høyde og alt slikt =) Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 du glemt å legg til at tar bilder av lungen vært 2 gang du for fornøy helsesertifkatet Lenke til kommentar
V_B Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 du glemt å legg til at tar bilder av lungen vært 2 gang du for fornøy helsesertifkatet Så langt har jeg ikke kommet, så det viste jeg ikke =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå