Gå til innhold

[Løst] Hente handle til tekstbokser med samme "class name"

Anbefalte innlegg

Hei, driver med disse FindWindow-, FindWindowEx- og SendMessage-funksjonene.

Formålet mitt er å legge inn data inn i syv forskjellige teksbokser i et annen program.

Spy++ har hjulpet med med å finne "class name" på diverse objekter :)

Har fått tak i handle til vinduet på applikasjonen jeg skal endre og handle på "group boxen" som inneholder syv tekstbokser. Problemet her er at alle syv tekstboksene har samme "class name", slik at jeg ikke klarer å få tak i en unik handle på alle tekstboksene. Jeg får bare tak i handle på den første som matcher. Ingen av tekstboksene har noen unik "caption" heller.

Er det noen måte å få ut alle handles på på de objektene med samme "class name", eller noen måte loope seg igjennom en samling med objekter med samme "class name"? Hvis dette er mulig, og rekkefølgen er fast, er det håp :)

For testingens skyld brukte jeg Spy++ til å hente ut handles på alle tekstboksene og hardkodet disse verdiene inn i min applikasjon. Funka bra det, men det er ingen god løsning ettersom disse verdiene endrer seg hver gang programmet er startet.

Edit:

Brukte GetWindowRect til å hente ut koordinatene til groupboxen og så brukte jeg Spy++ til å hente ut koordinatene til tekstboksene, så bare regnet jeg ut en offset som jeg da brukte for å hente handles til de med ChildWindowFromPointEx

:D

Typisk at jeg som regel finner løsningen selv rett etter at jeg spør noen andre :p

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...