eirik845 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) halla lurer på om jeg skal skaffe meg et annlegg ( helst 5.1, men det haster ikke) så ser jeg på netthandelen at de har hele tiden Dynavoice F6 ute på auksjonen.. burde jeg kjøpe de? hvor mye burde jeg maks gi? da trenger jeg forsterker å greier.. må ha noen anbefalinger.. vil koble til pc ( kjøper da et lydkort med digital utang) spiller mye mussik ( rap, litt rock og dance) ser mye film fra pc`n.. noe med 5.1 lyd.. ( mere å mere 5.1) mhv eirik Endret 15. desember 2007 av eirik845 Lenke til kommentar
Thorjoh Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 du burde kanskje skrive inn hvor mye du er villig til å bruke på dette anlegget for det som er dyrt med anlegg, det er forsterker. her er det også spørs va du ser etter? fin lyd? høy lyd med lite bass eller høy lyd me mye bass. netthandelen.no er kunn nok for dårlig lyd med mye lyd og bass for en fin liten pris. men er du etter for å bruke litt penger burde du besøke Hi-fi, de har kvalitets lyd for høy pris, de gir ut anlegg for forskjellige interesser også. skal du se film er det også fint med hjemmekino anlegg.. som fint kan brukes på pc om du har det rette lydkortet. men ja som ungdom selv ville jeg sett på netthandelen høytalere..de er billige og de er greie nok om du ikke er kresen. de to dynavoice f6 er sikkert fine for lyd, de drar 125 w rms og det er greit nokk. men om du er ute etter litt mer bass burde du lete etter noe annet, for det blir det sikkert ikke mye av i denne. men det kan også kjøpes lett og billig. og for å drive dette trenger du ikke mer enn en 4*50w forsterker + 1 80w uttak for eksempel men også om du er interessert kan du bygge anlegg selv.. som faktisk kan bli billigere om du finner rette elementene til rett pris og en fin forsterker til å drive de Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei, hvis du har lyst på Dynavoice F6 som fronter i et surroundanlegg så bør du ikke betale mer enn 6-700kr for de på netthandelen, MAKS! De koster 990kr i nettbutikk, og skal du ha surround får du pakker med de som ligger på mellom 2500 og 3000kr. Var jeg deg ville jeg heller kikka på pakkeløsningene hos www.surround.no, (snarvei), og funnet den av F6-pakkene som passet meg best. Har du mulighet for å bruke F6 bak også så vil du få en mer fyldig lyd derfra, og da kan denne pakken være noe for deg. Der får du en Proson 52RR centerhøyttaler, som har større elementer enn Dynavoice C-4, noe som gjør at den går dypere i bassen. 3000kr for den pakka gir mye lyd for pengene, går jeg ut i fra. Har nemlig ikke hørt noen av høyttalerene, men har lest mye godt om F6. Som forsterker kan du enten kjøpe en Yamaha eller Pioneer fra Surround.no, hvis du først skal handle derfra, selv om det er noe jeg ikke anbefaler. Eller så kan du handle i butikk, og da vil jeg anbefale at du enten finner deg en NAD T744 eller en Harman/Kardon AVR245. NADen gir nok mest effekt for pengene, så kan du leve med designet på den vil jeg anbefale deg den. De 50 wattene som T744 og AVR245 sier de skal yte, ytes faktisk også. Men et godt råd til deg, ikke bry deg om watt, det er så fryktelig med triksing med tallene at det ikke nytter å se på de tallene du får. Om du skal ha subwoofer vil jeg anbefale at du finner deg en XTZ subwoofer som passer dine behov, disse gir mest for pengene tror jeg. En 10" til 3000kr virker kanskje dyrt, men med en forsterker som kan levere 300 watt ved 4 Ohm er ganske kraftig, og det spiller med en totalt annen overbevisning en f.eks. den 10" subben som følger med Logitech Z-5500. Pass likevel på at du ikke kjøper for stor sub. Har du et relativt lite rom, (mindre enn 10 kvm er lite), så vil jeg si at en 8" er vel så bra som en 10" eller 12", for de klarer du ikke utnytte i for små rom. Har du mellom 10 og 15kvm kan du vurdere 10", mens om du har over 15-20kvm bør du ha 12"eren hvis du vil ha litt "kinotrøkk" Et hvilket som helst lydkort med optisk utgang vil gjøre nytten, så jeg mener dette er et punkt du kan være gjerrig på. Siden du ikke nevner dusjett så skal jeg heller ikke fortelle hva herlighetene vil koste til sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå