nordemoniac Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Kjøpte nylig en DIR-655 fra D-Link. Knallbra ruter. Et problem.... Min Nintendo DS + en gammel PC støtter ikke WPA/WPA2, kun WEP. Dermed må jeg koble inn min gamle 3Com 11mbit. Jeg har nå koblet det slik: Internett -> WAN-port D-Link DIR-655 -> LAN-port D-Link DIR-655 -> LAN-port 3Com. 3Com er innstilt med WEP, automatisk IP-adresse, og ikke DHCP. Nå fungerer det faktisk, litt usikker på hvor bra. Jeg koblet fra LAN-port til LAN-port fordi jeg leste en plass at det var bedre enn LAN->WAN. Vet ikke hvorfor? Men vil dette gå utover min sikkerhet på den første ruteren (D-Link DIR-655)? Om jeg tar fra WAN -> LAN blir det da to separate lokale nettverk? For det eneste 3Com er til, er å få trådløst nett til Nintendo DS og en annen PC... Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 du har koblet dette riktig, da det ikke ville fungert med LAN->WAN på 3com routeren.. slik som det er nå vil 3com routeren operere som en switch og dlink routeren gir ut ip-adresse osv. det vil ikke gå utover sikkerheten på dlink routeren, men sikkerheten på 3com routeren er jo forholdsvis lav da du bruker WEP, så får noen tilgang til WEP koden vil de jo kunne bruke nettilgangen din Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 du har koblet dette riktig, da det ikke ville fungert med LAN->WAN på 3com routeren.. slik som det er nå vil 3com routeren operere som en switch og dlink routeren gir ut ip-adresse osv. det vil ikke gå utover sikkerheten på dlink routeren, men sikkerheten på 3com routeren er jo forholdsvis lav da du bruker WEP, så får noen tilgang til WEP koden vil de jo kunne bruke nettilgangen din Det stemmer. Men de vil ikke kunne få tilgang på filer inne på "D-Link"-nettverket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå