Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc vil ikke starte...

Anbefalte innlegg

Hei

I dag har jeg bygd en ny pc, problemet er at den ikke vil starte. Når jeg trykker på PÅ-knappen starter bare alle viftene uten at noe annet skjer. Ikke noe bilde på skjermen eller noe tegn til at PC-en jobber......ingenting, bare vifter som går helt til jeg slår av igjen PC-en. LED-lampen på hovedkortet lyser grønt når strømmen er koblet til.

Specs:

Hovedkort: Asus M2A-VM

CPU: AMD Phennom 2,3 Ghz Quad Core

RAM: OCZ DDR2 2x4048mb pc2-6400 800mhz

Skjermkort: Geforce 8800Gts

PSU: Mist 500w

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å koble til høyttaler på hovedkortets høytalerutgang. Det er ikke sikkert at det integrerte lydkortet (hvis du har slikt) piper feilkoder på samme måte som pc-speaker-utgangen gjør.

Når det er sagt så er det min erfaring at det å gjøre ting på nytt som oftest løser slike problemer da disse ofte er forårsaket av ting som ikke sitter slik de skal. Det vil si ta ut og sette på plass igjen minnebrikker, grafikk-kort og prosessor.

Vanlige kabler å glemmer er strømkabel til skjermkort og fire-pin strømkontakt til hovedkortet i tillegg til 20/24-pin kontakt.

Jeg regner med at du brukte vern mot statisk elektrisitet da du skrudde sammen maskinen?

Edit:

Bruker du rette kabler?

Er det noe galt med bøyde kabler? o.O

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...