danielsn Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hørde det skulle finnes et stoff som gjør at man tisser blått? Det skal ikke være giftig eller farlig å spise på noen måte.. Noen som vet hvilke stoff dette er? Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hmmm, eneste jeg kommer på er at jeg har hørt at det er tilsatt et stoff i enkelte badebasseng, et stoff som gjør at man kan se en blå stripe etter de som urinerer. Men hva slags stoff det er er jeg usikker på... Endret 15. desember 2007 av mks1001 Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Spis nok slike så kanskje: Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Spis nok slike så kanskje: Øynene eller kjærligheten? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Methylene_Blue Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Methylene_Blue Fikk liksom en liten følese av at det der var litt helseskadelig.. Vet det stoffet jeg er på jakt etter ikke er helseskadelig Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Methylene_Blue Fikk liksom en liten følese av at det der var litt helseskadelig.. Vet det stoffet jeg er på jakt etter ikke er helseskadelig Står forsåvidt på siden under "Pranks" at dette stoffet er stabilt i kroppen og blandes i mørke drikker for å gi "offeret" en hyggelig overraskelse på dass. Sakser fra Wiki siden jeg er trøtt! Methylene blue is highly stable in the human body, and if ingested, it resists the acidic environment of the stomach as well as the many hydrolytic enzymes present. It is not significantly metabolized by the liver, and is instead quickly filtered out by the kidneys. A common prank among chemists and biochemists of the early and middle 20th century was to add small amounts of methylene blue (generally a few drops of a stain solution sufficed) to coffee, cola, or another dark beverage. The stain's color was masked by the beverage, and its taste is fairly faint. Within a few hours, the methylene blue was removed by the prank victim's kidneys, which caused his or her urine to change color The urine may become green if little methylene blue was added; larger amounts create a deep blue color. The prank is fairly harmless if small amounts of methylene blue are used. Endret 15. desember 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmmm, eneste jeg kommer på er at jeg har hørt at det er tilsatt et stoff i enkelte badebasseng, et stoff som gjør at man kan se en blå stripe etter de som urinerer. Men hva slags stoff det er er jeg usikker på... Man bruker ikke noen slike stoff i badebassenger. Det er bare noe man forteller unger slik at de ikke skal tisse i bassenget. http://www.snopes.com/science/poolpiss.asp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvor kan man få tak i dette stoffet? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Slenger meg på spørsmålet til L4r5! Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hvor kan man få tak i dette stoffet? Leste litt mer... det kan fås tak i på apotekene etter som jeg skjønte.. men da spør jeg.. hva ca. koster det? Endret 16. desember 2007 av danielsn Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Man må vel ha resept? Det får man nok ikke ved å gå til doktor Brille og si man har lyst på blå urin. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Man trenger jo ikke resept for å kjøpe diverse andre stoffer på apoteket. Man får jo kjøpt salpeter der f.eks. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har hørt rykter om et slikt stoff jeg også, men da var det motgiften til cyanid som skulle føre til dette. Men finnes det noen mot cyanid? Trodde det var over og ut på kun få sekunder om man skulle få cyanid i seg. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har hørt rykter om et slikt stoff jeg også, men da var det motgiften til cyanid som skulle føre til dette. Men finnes det noen mot cyanid? Trodde det var over og ut på kun få sekunder om man skulle få cyanid i seg. OHCbl er et stoff som kan brukes som motgift ved cyanid forgifting Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Har hørt rykter om et slikt stoff jeg også, men da var det motgiften til cyanid som skulle føre til dette. Men finnes det noen mot cyanid? Trodde det var over og ut på kun få sekunder om man skulle få cyanid i seg. Kanskje noe doseavhengig? Cyanid blokkerer produksjonen av ATP i mitokondriene om jeg ikke husker helt feil... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 eBay to the rescue. http://search.ebay.com/search/search.dll?f...&category0= Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Actually there are several reasons medical reasons why a person’s urine could be blue: Blue or green urine may be caused by a blue dye such as methylene blue, a component in several medications (Trac Tabs, Urised, Uroblue) used to reduce symptoms of bladder inflammation or irritation. Amitriptyline, indomethacin, resorcinol, triamterine, cimetidine, phenergan, and several multivitamins also lend a blue-green tint to the urine Administration of the dye, indigo carmine, turns the urine blue/green and can last for several days if kidney function is poor, An inherited form of high calcium (called "familial hypercalcemia") can result in blue urine, which has lent this disease the nickname "blue diaper syndrome” A blue pigment may also be produced by infection with the bacteria Pseudomonas Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Methylene som i metanol? Ville vært skeptisk med en gang Men det brukes jo i noen medikamenter.. Men uansett, jeg er temmelig sikker på at metylblått brukes som indikator i kjemien på VGS, så kan sikkert få sniki meg seg noe derifra. Endret 20. desember 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Methylene som i metanol? Ville vært skeptisk med en gang Men det brukes jo i noen medikamenter.. Methylene som i metyl (CH3).Metanol (CH3OH) er methanol. Endret 21. desember 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå