Pug Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Bestemoren min, som nettopp har kjøpt seg PC fra Telehuset, har et rart problem. Hun slår av PC'en på vanlig måte. Den slår seg helt av, men etter en stund, så er den plutselig på igjen. Når hun slår på skjermen, er skjermspareren på, og hele PC'en er igang. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg vet dessverre ikke hvilke spec's hun har på PC'en, bare at hun kjører WinXP. Noen tips? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Start opp BIOS på PCen så skal du nok se at den står på en eller annen alarminstilling der som skrur PCen på Lenke til kommentar
Pug Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg kan ikke sjekke det... Bor altfor langt borte. Hun må vel bare klage til telehuset da Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Gå inn i bios og disable wake on lan. Lenke til kommentar
snorri Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 hvis ikke det er wake-on-lan... er det mulig hun trykker restart maskinen istedenfor slå av....? eller kommer den på etter en stund? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Disable WOL som folket sier og fjern NIC'et som boot-alternativ fra bootup alternativene i BIOSEN til din bestemor. Blir du ikke kvitt det så bytt NIC eller ta det ut hvis hun ikke bruker det. Lenke til kommentar
torfroy Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hadde samme problemet selv. Gikk inn og stanset WakeOnLAN. Hjalp ikke en dritt. WakeOn Modem derimot, følte meg ganske dum, for valget sto rett under WOLAN. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 WOL og WOM er muligheter. En annen mulighet er at det er satt automatisk boot i BIOS. Jeg kan sette det i min, og det går an å sette det i mange BIOSer. Det er kjekt, å få maskina til å slå seg på hver dag klokka da og da. Men sabla kjipt hvis noen andre setter det på en maskin som skal til en person som ikke vet hvordan man setter det tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå