castorxx Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg en ny PC - HP med Vista og en Jensen AirLink 7954 ruter. Ruteren er installert og virker, altså jeg får koblet ANDRE PCer til ruteren. Alt viket bra i begynnelsen på min nye PC, og jeg var på nett, men etter å ha skrudd av og på PCen, får jeg ikke forbindelse til nettverket. Får beskjed om at jeg må konfigurere den trådløse nettverkstilkoblingen og at det er noe galt med nettverkskortene i forhold til driveren. Har prøvd alle mulige kombinasjoner av løsninger ved hjelp av HP hjelpeprogram, men ingenting funker. Noen som kan hjelpe meg? Endret 17. desember 2007 av castorxx Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ip-adresse automatisk. Ta gjerne skjermbilde av feilmeldingen du får. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Sjekk at nettverkskortet er satt til å motta ip-adresse automatisk. Ta gjerne skjermbilde av feilmeldingen du får. Jess, det er den. Dette er feilmeldingen jeg får opp: "Nettverkskortet er ikke riktig konfigurert til å bruke IP-protokollen. Nettverkskortet har problemer relatert til driver eller maskinvare. Kontroller at IPv4 og IPv6 er valgt." Har prøvd å konfigurere, men får opp at alt er i orden med nettverkskortet. Har også prøvd å manuelt gi IP adressen, mask, DNS osv. men fortsatt ingen kontakt. Også prøvd å koble PCen direkte til modemet som routeren er koblet i, men den reagerer ikke... Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hvilken pc er det snakk om? har du prøvd nyeste nettverksdrivere? evt kjørt windows update å sett om det er noen oppdateringer... Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 hvilken pc er det snakk om?har du prøvd nyeste nettverksdrivere? evt kjørt windows update å sett om det er noen oppdateringer... HP DV 9605. Har prøvd å oppdatere driverne, men da får jeg beskjed om at nettverksgjennkjenningen er slått av og at nettverksdatamaskiner og enheter ikke er synlige. Men når jeg skal inn å slå på denne, finner jeg ikke nettverksgjennkjenningen der den står den skal være. Får jo ikke kjørt windows update når jeg ikke kommer på nett. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hmm, ok i feilmeldingen din stod det: "Kontroller at IPv4 og IPv6 er valgt." regner med du har sjekket at IP protokollen er installert.. evt prøv å fjern den og legg til på nytt (i egenskapene til nettverkstilkoblingen) Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Ok, prøvde det, men står at det ikke går an å avinstallere.. Stusser litt på at den sier at det ikke er riktig konfigurert. Er en meny som sier at man kan prøve å få kontakt med routeren gjennom en USB enhet. Har du noe greie på det? Tror jeg skal prøve å koble den direkte til modemet igjen kanskje og se om jeg får kontakt da. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 har lite greie på det ja.. kommer dessverre ikke på noe mer tips til deg. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 har lite greie på det ja.. kommer dessverre ikke på noe mer tips til deg. Ok, takk allikevel fikk det til tilslutt etter å ha gjenopprettet hele programvaren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå