Gå til innhold

Desperat! Trenger hjelp til HDMI

Hitman-Kris

Anbefalte innlegg

Får ikke til denne HDMI-kablen mellom PS3 og vår nye TV. TV'en har 1080, jeg får opp melding om at det er funnet en HDMI-kabel med en gang jeg skrur den på. Jeg velger å bytte ut denne med den gamle og trykker derfor på ja. Skjermen blir svart og ingen ting skjer. Jeg prøver å gjøre det inne på "skjerm innstillinger" men der er skjermen blank i 30 sek og vender tilbake til gammelt format. Hva skal jeg gjøre? Setter stor pris på om folk svarer:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke til denne HDMI-kablen mellom PS3 og vår nye TV. TV'en har 1080, jeg får opp melding om at det er funnet en HDMI-kabel med en gang jeg skrur den på. Jeg velger å bytte ut denne med den gamle og trykker derfor på ja. Skjermen blir svart og ingen ting skjer. Jeg prøver å gjøre det inne på "skjerm innstillinger" men der er skjermen blank i 30 sek og vender tilbake til gammelt format. Hva skal jeg gjøre? Setter stor pris på om folk svarer:)

Er det en spesiell kanal på selve TV'n?

Takk for svar..

Sorry, var til Delta_HF..

Endret av Hitman-Kris
Lenke til kommentar

Tv-en din har sikkert scart 1, scart 2, Video 1, Hdmi osv, eller noe som ligner. Sett den på HDMI

Sett også inn den gule kabelen i tven din så du kan sjekke at det kommer bilde fra den om hdmi ikke virker.

Sjekk om ps3 står på de riktige innstillingene eller velg hdmi der også. Da skal du få bilde.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Og du har husket å skifte til hdmi kanalen på TVn?

Er det noen spesiell kanal på selve TV'n?

Tv-en din har sikkert scart 1, scart 2, Video 1, Hdmi osv, eller noe som ligner. Sett den på HDMI

Sett også inn den gule kabelen i tven din så du kan sjekke at det kommer bilde fra den om hdmi ikke virker.

Sjekk om ps3 står på de riktige innstillingene eller velg hdmi der også. Da skal du få bilde.

Takk skal du ha..Det skal jeg prøve..

Lenke til kommentar
Den tven har vel 2 evt 3 hdmi innganger, så sjekk at den står på hdmi 1.

Har ikke den tven selv, men mener å huske du velger hvilken inngang med knappen som heter Source på fjernkontrollen.

Er jo mange her inne med slike tver, så noen får rette meg om jeg feilleder deg ;)

Men sånn helt grunnleggende: Jeg plugger i HDMI-kabelen, går på skjerm innstillinger, velger HDMI og deretter vis..?

Lenke til kommentar

Grunnleggende er å plugge i hdmi ledningen i ps3 og tv.

Sette tven til hdmi og skru på ps3.

Virker ikke dette bør man sette i den gule kabelen og finne kanalen denne er på og sjekke at man får bilde der.

Gjør man det går man i ps3 menyen under settings og velger display og setter den til hdmi med riktig oppløsning, for så og sjekke om det er bilde på hdmi kanalen på tven.

Man skal da ha bildet, så fremt alt er gjort rett.

Lenke til kommentar
Skulle det ikke funke så skriv hva slags tv det er, merke og modell.

Lykke til;)

Har ikke sjekka enda, for det er en TV i stua..Du vet mødre og TV serier..Men jeg kan si at det er en helt ny TV fra samsung..

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...%3D10%26hl%3Dno

Litt lang lenke

ikke samsung men sony,har selv "storebroren" til tvn du linker til

er 3 hdmi innganger på tvn,du må koble til en av inngangene og velge den samme inngangen på fjernkontrollen til tv.

er den "halvmåne" knappen over TOOLS. (på fjernkontrollen)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skulle det ikke funke så skriv hva slags tv det er, merke og modell.

Lykke til;)

Har ikke sjekka enda, for det er en TV i stua..Du vet mødre og TV serier..Men jeg kan si at det er en helt ny TV fra samsung..

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...%3D10%26hl%3Dno

Litt lang lenke

ikke samsung men sony,har selv "storebroren" til tvn du linker til

er 3 hdmi innganger på tvn,du må koble til en av inngangene og velge den samme inngangen på fjernkontrollen til tv.

er den "halvmåne" knappen over TOOLS. (på fjernkontrollen)

Er ingen halvmåneknapp på kontrollen, men jeg kan vel prøve ut de forskjellige knappene..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet hvordan du kommer deg til HDMI-kanalen på TV'en din, er det sikkert bare å trykke på den knappen du bruker til å skifte fra TV til film. Trykk på den noen ganger til du får opp HDMI.

Jeg bruker to forskjellige TV'er: én gammel TV hvor jeg må trykke AV-knappen, og én ny TV hvor jeg må trykke source-knappen. I ditt tilfelle blir det vel source-knappen.

Lenke til kommentar
Fikk du fikset det? Eventuelt hva gjorde du? Har noe av samme problemet med sort skjerm ved bruk av HDMI.

Det ble fiksa, mye lettere enn jeg trodde... Takket være mange gode tips.. Det du rett og slett er nødt til å gjøre er å koble til ps3 og tv med kabelen og velge å skifte ut den nåværende med hdmi. (kabelen må være i når du skrur på ps3) Deretter bytter du bare til en kanal med den samme knappen som brukes når du skifter av/exit kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...