Gå til innhold

Tråd med kritikk av Komplett slettet

Anbefalte innlegg

Jeg startet en tråd der jeg påpekte Kompletts manglende overholdelse av forbrukerrettigheter og presenterte i denne forbindelse en teori om hvorfor. Debatten ble svært livlig, og vips, så ble hele tråden slettet. Jeg kan ikke akkurat si dette svekker teorien som ble presentert der, og til dere som ikke fikk lest det: synd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er midlertidig skjult for vurdering opp mot det juridiske og vær-varsom plakaten. Det er søndag men forhåpentligvis kan en av våre redaktører gi tilbakemelding på om den er innenfor god presseskikk og/eller er innenfor lovverket når det kommer til det juridiske ganske så snart. Dette er en vurdering som må gjøres da både trådstarter og ansvarlig redaktør kan stilles juridisk ansvarlig om tråden bryter med norsk lov på området, her må vi passe på av hensyn til alle. I tillegg til at nevnte tråd ikke må stride med vær-varsom plakaten. :)

Lenke til kommentar
Tråden er midlertidig skjult for vurdering opp mot det juridiske og vær-varsom plakaten. Det er søndag men forhåpentligvis kan en av våre redaktører gi tilbakemelding på om den er innenfor god presseskikk og/eller er innenfor lovverket når det kommer til det juridiske ganske så snart. Dette er en vurdering som må gjøres da både trådstarter og ansvarlig redaktør kan stilles juridisk ansvarlig om tråden bryter med norsk lov på området, her må vi passe på av hensyn til alle. I tillegg til at nevnte tråd ikke må stride med vær-varsom plakaten. :)

Greit det. Hadde vært fint om noen hadde gitt beskjed om det. Som trådstarter mener jeg det ligger langt innen for det forsvarlige når det gjelder det eventuelle forholdet til ærekrenkelser. Ytringsfriheten går ekstremt langt, og det er viktig at ikke denn krenkes. Når det gjelder "Vær Varsom Plakaten" er jo det deres problem, så det får dere jo også da vurdere selv.

Lenke til kommentar
Om så, hvorfor gå på ett gameforum å kritisere de ? Ta det opp med forbrukerrådet istedenfor å vise det fram på internett hvor absolutt ingen kjenner til Komplett sin side av saken. Folk har blitt så ufattelig frekke idag syns jeg.

Det er jo en del av poenget med kategoriene for butikkerfaringer. Der kan man både rise og rose butikkene. :)

En av redaktørene har sett på saken og mener den er grei nok ihht. god presseskikk så om ikke noen av de andre redaktørene skulle si seg uenig så setter jeg tråden synlig igjen i morgen tidlig slik at man kan fortsette diskusjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...