Gå til innhold

Nokia N82 ingen smileys?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! Pappa har nylig kjøpt seg en Nokia N82. Han liker veldig godt slike "emotions" eller "smileys" som er på andre telefoner. Som ":)"": )" etc, slik at det kommer et ansikt som smiler, right? Right? Men det er vist ikke slike på han sin telefon, jeg lasta ned et program som het "Asms" eller noe til han, der han kan sette inn smileys i en melding, men han er har ikke de beste engelsk kunnskapene heller, og når han prøvde og sende til min Sony Ericsson så kom bare ": )" ikke smilefjeset... Er det noen som vet om noe som fikser dette?

MVH Kim (og pappan hans :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, og det kommer av at N82 er utstyrt med S60. Dette er en avansert plattform som fokuserer mer på funksjoner som epost, internett, kalender/adressebok og muligheten for tredjeparts programvare enn "fjortisfunksjoner" som smilefjes. Har E65 selv og det irriterer meg at det ikke er noen rask måte å lage et smilefjes på :p

Lenke til kommentar

Dere har kun delvis rett alle sammen...

SonyEricsson støtter alle de 12? smileys som denne har implementert.

Det blir også det samme med Nokia's S40.

Så holder du deg til å sende smileyene som er implementert i SE og Nokia S40, så mottas også disse.

Ihvertfall er dette tilfellet mellom A-SMS<->SE K800i.

Samme gjelder for A-SMS<->Nokia S40.

Endret av DTS
Lenke til kommentar
Dere har kun delvis rett alle sammen...

SonyEricsson støtter alle de 12? smileys som denne har implementert.

Det blir også det samme med Nokia's S40.

Så holder du deg til å sende smileyene som er implementert i SE og Nokia S40, så mottas også disse.

Ihvertfall er dette tilfellet mellom A-SMS<->SE K800i.

Samme gjelder for A-SMS<->Nokia S40.

Det er en enkel workaround, og det er å legge inn .. = :) i ordlista. Blir ikke helt det samme men...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Problemet med ASMS er at den ikke er gratis. Hvis man ikke kjøper og aktiverer den så vil den mase om å kjøpe hele tiden. Jeg får nå beskjed om at noen av funksjonene vil bli utilgjengelige. I utgangspunktet er ikke det noe problem, jeg regner med at de enkleste smileys fortsatt fungerer. Jeg klarer imidertid ikke å gjøre noe så enkelt som å svare på en melding og da syns jeg programmet er ubrukelig. Noen som har funnet noe bedre enn ASMS?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Prøv å finn programfilen under Programbehandleren. Den finner du under "Programmer"-mappen. Hvis det ikke går, kan du installere for eksempel Y-browser og se om du kan slette det på den måten.

Y-browser er en mye mer avansert filbehandler enn den som er innebygget i S60, så vær svært forsiktig så du ikke sletter filer som tilhører operativsystemet eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...