Kimelimm Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hei! Pappa har nylig kjøpt seg en Nokia N82. Han liker veldig godt slike "emotions" eller "smileys" som er på andre telefoner. Som """: )" etc, slik at det kommer et ansikt som smiler, right? Right? Men det er vist ikke slike på han sin telefon, jeg lasta ned et program som het "Asms" eller noe til han, der han kan sette inn smileys i en melding, men han er har ikke de beste engelsk kunnskapene heller, og når han prøvde og sende til min Sony Ericsson så kom bare ": )" ikke smilefjeset... Er det noen som vet om noe som fikser dette? MVH Kim (og pappan hans ) Lenke til kommentar
kzn Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 med sms er det kun ren tekst som sendes, og hver enkelt telefon tolker disse smileyene forskjellig. det er mottakerens telefon som avgjør om den skal vise : ) eller Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Takk for svar. Det er jo selvsagt opp til de andre sin telefon, men på den pappas gamle var det liksom "Sett inn>Smiley>*velgensmiley*" greie, er det ikke slik på den nye hans da eller...? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Nei, og det kommer av at N82 er utstyrt med S60. Dette er en avansert plattform som fokuserer mer på funksjoner som epost, internett, kalender/adressebok og muligheten for tredjeparts programvare enn "fjortisfunksjoner" som smilefjes. Har E65 selv og det irriterer meg at det ikke er noen rask måte å lage et smilefjes på Lenke til kommentar
mtc2300 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det er muligt med smileys med et tredjeparts program, der hedder Asms: http://www.myasms.net Programmet koster lidt. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg kunne laste det ned gratis, men andre så ikke smilefjesene Lenke til kommentar
mtc2300 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvis den du sender til også har en S60 mobil, skal vedkommende også have ASMS installeret. Når jeg sender med ASMS til en Nokia 6300, kommer smileys automatisk med Lenke til kommentar
DTS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Dere har kun delvis rett alle sammen... SonyEricsson støtter alle de 12? smileys som denne har implementert. Det blir også det samme med Nokia's S40. Så holder du deg til å sende smileyene som er implementert i SE og Nokia S40, så mottas også disse. Ihvertfall er dette tilfellet mellom A-SMS<->SE K800i. Samme gjelder for A-SMS<->Nokia S40. Endret 16. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
ariman Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Dere har kun delvis rett alle sammen... SonyEricsson støtter alle de 12? smileys som denne har implementert. Det blir også det samme med Nokia's S40. Så holder du deg til å sende smileyene som er implementert i SE og Nokia S40, så mottas også disse. Ihvertfall er dette tilfellet mellom A-SMS<->SE K800i. Samme gjelder for A-SMS<->Nokia S40. Det er en enkel workaround, og det er å legge inn .. = i ordlista. Blir ikke helt det samme men... Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Problemet med ASMS er at den ikke er gratis. Hvis man ikke kjøper og aktiverer den så vil den mase om å kjøpe hele tiden. Jeg får nå beskjed om at noen av funksjonene vil bli utilgjengelige. I utgangspunktet er ikke det noe problem, jeg regner med at de enkleste smileys fortsatt fungerer. Jeg klarer imidertid ikke å gjøre noe så enkelt som å svare på en melding og da syns jeg programmet er ubrukelig. Noen som har funnet noe bedre enn ASMS? Lenke til kommentar
vede Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er det mulig og fjerne A-SMS fra mobilen? Finner ikke filene i pc suite. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Prøv å slette programmet rett fra telefonen. Trykk "C"-knappen for å slette programmer rett fra "Programmer"-mappen. Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Problemet er at jeg ikke finner noe a-sms mappe i Programmer mappen. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Prøv å finn programfilen under Programbehandleren. Den finner du under "Programmer"-mappen. Hvis det ikke går, kan du installere for eksempel Y-browser og se om du kan slette det på den måten. Y-browser er en mye mer avansert filbehandler enn den som er innebygget i S60, så vær svært forsiktig så du ikke sletter filer som tilhører operativsystemet eller lignende. Lenke til kommentar
vede Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det gjorde susen. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå