nordemoniac Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har nylig kjøpt en D-Link DIR-655. Har derimot en del problemer. Ruteren er satt opp, men får ikke "N-hastighet". Min HP DV9575 som har 11n, blir fortsatt koblet til via 11g, ifølge ruteren. Skjønner ikke hvorfor? I tillegg har jeg problemer med å få koblet til min Nintendo DS. Får bare "Error code 51300." Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Leste et sted at hvis man bruker enheter som ikke støtter N-standarden med routeren, går routeren automatisk ned i G-hastighet som høyeste støttede... Altså, hvis du har to trådløse enheter tilkoblet, en med N-standard og en med B/G-standard, vil N-enheten kun få maks 54mbps i hastighet Endret 1. januar 2008 av -Codeman Lenke til kommentar
s13 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 WEP kryptering støttes vel heller ikke i N, må bruke WPA hvis man har sikret nettet. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Tror ikke det stemmer helt. Har DIR-655 med fire maskiner tilkoblet med både B/G og N samt kablet tilkobling også. Fungerer helt fint hos meg (merker i alle fall at macbooken som har n trådløst går veeldig mye raskere enn PC-en som bruker g. Man har endel innstillinger i DIR-655. Sørg for at den står på Mixed 802.11n, g og b mode. (Se skjermdump). Ellers kan det jo være noe med den bærbare maskinen din, sjekket drivere osv.? Leste et sted at hvis man bruker enheter som ikke støtter N-standarden med routeren, går routeren automatisk ned i G-hastighet som høyeste støttede... Altså, hvis du har to trådløse enheter tilkoblet, en med N-standard og en med B/G-standard, vil N-enheten kun få maks 54mbps i hastighet Leste et sted at hvis man bruker enheter som ikke støtter N-standarden med routeren, går routeren automatisk ned i G-hastighet som høyeste støttede... Altså, hvis du har to trådløse enheter tilkoblet, en med N-standard og en med B/G-standard, vil N-enheten kun få maks 54mbps i hastighet Endret 1. januar 2008 av steveak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå