Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-Link DIR-655

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en D-Link DIR-655. Har derimot en del problemer.

Ruteren er satt opp, men får ikke "N-hastighet". Min HP DV9575 som har 11n, blir fortsatt koblet til via 11g, ifølge ruteren. Skjønner ikke hvorfor?

I tillegg har jeg problemer med å få koblet til min Nintendo DS. Får bare "Error code 51300."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Leste et sted at hvis man bruker enheter som ikke støtter N-standarden med routeren, går routeren automatisk ned i G-hastighet som høyeste støttede...

Altså, hvis du har to trådløse enheter tilkoblet, en med N-standard og en med B/G-standard, vil N-enheten kun få maks 54mbps i hastighet

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Tror ikke det stemmer helt. Har DIR-655 med fire maskiner tilkoblet med både B/G og N samt kablet

tilkobling også.

Fungerer helt fint hos meg (merker i alle fall at macbooken som har n trådløst går veeldig mye raskere

enn PC-en som bruker g.

Man har endel innstillinger i DIR-655. Sørg for at den står på Mixed 802.11n, g og b mode.

(Se skjermdump).

Ellers kan det jo være noe med den bærbare maskinen din, sjekket drivere osv.?

Leste et sted at hvis man bruker enheter som ikke støtter N-standarden med routeren, går routeren automatisk ned i G-hastighet som høyeste støttede...

Altså, hvis du har to trådløse enheter tilkoblet, en med N-standard og en med B/G-standard, vil N-enheten kun få maks 54mbps i hastighet

post-15728-1199205200_thumb.png

Endret av steveak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...