Gå til innhold

lyd fra pc til tv til dvdspiller?

Anbefalte innlegg

i det siste jeg har fiksa så PC-en sender lyd og bilde til tv'en min. men nå vil jeg prøve å gå lenger, å få koblet til surround fra dvdspille'rn min.

jeg har "VGA" kabel (pc->tv) og en sånn kabel med grønn plugg fra pc til tv for lyd. (alt virker :p)

Men nå vil jeg ta lyden PC-en gir til tv'en, og ta den fra tv'en til dvdspille'rn! :p

tv'en har 2 hull til "left" og right lyd ut (hvit og rød) og dvdspille'rn har det samme bare inn. jeg har en sånn kabel fra ps2 (osv) med rød hvit og gul plugg, kan jeg bruke denne her?

og i tillegg har jeg DVD-en koblet til tv'en med scart allerede, vil det ha noe å si?

Grunnen til at jeg spør er, siden sist jeg koblet uten mål å mening klarte jeg å ødelegge både pc og tv xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei

Det høres litt tungvint ut og koble lyden fra TV'en til DVD-spilleren for å få lyden der du vil ha den. Det er enklere om du bruker en kabel med MiniJack - 2xRCA som du kobler fra PC-en til DVD-en. Det vil gjøre samme nytten.

Eneste minuset er at du da ikke får lyden på TV'en og må koble om igjen dersom det er ønskelig.

Dersom du lurer litt på hva slags kabel jeg mener, kan du ta en titt her.

Sandemas

Lenke til kommentar

Må si det krever mye av en for å skjønne hva du egentlig skal gjøre her, men hvis du mener at du skal få lyden fra DVD til TV så trenger du ikke mer enn scart.

Hvis du mener at du skal få lyden fra DVD til et surround anlegg så må du bruke RCA kabel, dvs. den du har på playstation.(rød/hvit)

Prøv å utrykke deg litt tydligere, blir litt rotete iblandt :p

Lenke til kommentar
Må si det krever mye av en for å skjønne hva du egentlig skal gjøre her, men hvis du mener at du skal få lyden fra DVD til TV så trenger du ikke mer enn scart.

Hvis du mener at du skal få lyden fra DVD til et surround anlegg så må du bruke RCA kabel, dvs. den du har på playstation.(rød/hvit)

Prøv å utrykke deg litt tydligere, blir litt rotete iblandt :p

vet :p

men slik er det det skal være:

PC->TV->DVD(m/surround)

jeg har en tendens til å rote meg bort litt >_<

Lenke til kommentar

Nå ser det for meg ut som at det er et surround anlegg eller forsterker i DVD-spilleren din. Det virker rart. Sånn jeg forstår skemaet ditt så har du ikke tenkt til å bruke høytalerne på TV'en. Kan du forklare litt mer? (Bruk gjerne piler :thumbup: )

Må bare beklage om det er jeg som er litt treg her, begynner å bli seint :p

Lenke til kommentar
Nå ser det for meg ut som at det er et surround anlegg eller forsterker i DVD-spilleren din. Det virker rart. Sånn jeg forstår skemaet ditt så har du ikke tenkt til å bruke høytalerne på TV'en. Kan du forklare litt mer? (Bruk gjerne piler :thumbup: )

Må bare beklage om det er jeg som er litt treg her, begynner å bli seint :p

jeg vil kunne spille av min musikk (fra pcen) på surroundanlegget mitt, som er koblet til dvdspillern min. dvdspillern er koblet til tv, og jeg har alt koblet lyden fra pcen til tven. så jeg vil ha lyden fra tven til dvdspillern :p

pc(kilde:musikk) -> tv -> dvdspiller(med surround koblet til).

aner ikke hvordan jeg kan forklare det annerledes :p

Lenke til kommentar

Skjønner. Dette burde ikke være noe problem å få til.

PC-lyd > TV > DVD (lyd) > surround-anlegg (riktig?)

Men siden du bruker scart til å få sett/hørt DVD'ene dine, så tror jeg dette blir litt tull. Når du spiller av en dvd så går antakelig lyden til TV'en og da blir den sendt videre til DVD-spilleren og videre derfra til surround-anlegget.

Jeg vil anbefale å bruke en s-video eller en rca videokabel som sender bildesignalene til TV'en. Ikke scart siden den sender både lyd og bilde.

Da vil det se slik ut:

post-135660-1197764557_thumb.jpg

Det er en løsning jeg ikke vil anbefale pga. tap av lydkvalitet, du må ha på TV for å høre musikk osv.

Derfor satte jeg opp en annen løsning der du bruker en rca-velger fra clas ohlson (32-7857). Da bruker du de kablene som vist med prikker. Alle de andre (strekene) untatt den med rød ring rundt, skal ikke brukes. Denne løsningen med rca-velger gjelder selvfølgelig bare hvis du ikke har tilstrekkelig med innganger på surround anlegget ditt. (Da vil du bruke de "prikkede" kablene og koble de rett inn surround anlegget.)

Håper du skjønner litt av hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...