Gå til innhold

Er kontrollene i Virtua Fighter 5 brukbare?

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha VF5 til xboksen, men hvordan er kontrollene? Har hørt flere si man bare kan styre med D-pad'en, og den er jo som kjent ikke akkurat brukbar. Hva er deres meninger om kontrollene i VF5? Det har jo fått bra kritikk, så hvor dårlig kan det være?

Og hvordan er vanskelighetsgraden egentlig? Jeg spilte DoA4 noen timer, men etter fem timer sammenhengende uten å vinne en eneste kamp på enkleste vanskelighetsgrad gikk jeg fort lei. Er VF5 mye av det samme, eller har en nybegynner sjanse? (jeg har spilt VF4 på PS2 ca en halv time, men det er all VF erfaringen jeg har.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke bredbånd så jeg pleier å ta med konsollen hjem til mamma og pappa for å laste ned demoer, patcher ol.

Jeg har prøvd VF5 demoen og jeg likte spillet, men jeg er en buttonmasher og VF5 er et spill hvor det er viktig å lære seg komboer. Jeg prøvde også DOA4 demoen hvor jeg fikk bank hver gang fordi det gikk altfor fort. Jeg hadde ingen problemer med å vinne over de 3 karakterene du kan slåss mot i VF5 demoen, men på live ville jeg fått grisebank.

Mener å huske du kan bruke analog stikka til å styre.

Som sagt så vil jeg si at det fungerer bra, men jeg er ikke den som sitter å pugger komboer og finpusser ferdighetene mine.

Lenke til kommentar

Hvordan er komboene egentlig? Like meningsløse om i Tekken, eller er det mulig for vanlige folk å bruke dem aktivt i kamper? Tekken sliter jo en del, for hvem ikke bare husker tolv, femten knapper i en enkelt kombo, men kan faktisk bruke dem i kamp? Men "alle" sier jo VF-serien er så utrolig bra og man sloss i stedet for å huske knapper, så hvor vanskelig kan de være å lære egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...