Gå til innhold

RSS strøm med Ajax uthenting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg er helt blank på Javascript så jeg må bare spøre her.

Jeg har denne RSS strømmen: http://www.zong.com/smsbox/rss/feed.php?id=YoIBQspKxK.

Her ønsker jeg og hente ut de siste 100 oppføringene for så og skrive dem ut, med auto oppdatering med Ajax. Hvordan kan jeg løse dette?

Som det nevnes et annet sted i tråden, så er det ingen smidig måte å gjøre dette på, fordi XSS (Cross site scripting) ikke er tillatt i JavaScript.

Dette må altså løses serverside, og i Java (my preferred language) ville jeg laget en servlet, som på innkommende requester koblet til rss-feeden, og skrev ut innholdet på response. Dette kan fint løses i de fleste andre serverside-miljøer også, som php, asp, etc.

Når det gjelder Ajax, så er det absolutt en fordel å kunne JavaScript før man begir seg i kast med det, siden Ajax i bunn og grunn ER JavaScript.

Det finnes diverse JavaScript-biblioteker som gjør det lettere å forholde seg til JavaScript i sammenhenger som browser-kompatibilitet, Ajax, osv. Det mest kjente og utbredte er prototype.js. Det finnes et hopetall med eksempler også, det er bare å bruke Google.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...