Mats Danielsen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hei, jeg er helt blank på Javascript så jeg må bare spøre her. Jeg har denne RSS strømmen: http://www.zong.com/smsbox/rss/feed.php?id=YoIBQspKxK. Her ønsker jeg og hente ut de siste 100 oppføringene for så og skrive dem ut, med auto oppdatering med Ajax. Hvordan kan jeg løse dette? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hei, Det er ikke muligt og bruke AJAX mot andre nettsteder, så du må lage litt kode i PHP elller lignende som tar imot ajax kallen, henter informasjonen fra nettstedet ditt, og sender svaret tilbake. Hvor mye kan du om JS/AJAX og php eller asp.net ell ?? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 PHP kan jeg veldig godt, men ingen av de andre nevnte. Lenke til kommentar
___ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei,jeg er helt blank på Javascript så jeg må bare spøre her. Jeg har denne RSS strømmen: http://www.zong.com/smsbox/rss/feed.php?id=YoIBQspKxK. Her ønsker jeg og hente ut de siste 100 oppføringene for så og skrive dem ut, med auto oppdatering med Ajax. Hvordan kan jeg løse dette? Som det nevnes et annet sted i tråden, så er det ingen smidig måte å gjøre dette på, fordi XSS (Cross site scripting) ikke er tillatt i JavaScript. Dette må altså løses serverside, og i Java (my preferred language) ville jeg laget en servlet, som på innkommende requester koblet til rss-feeden, og skrev ut innholdet på response. Dette kan fint løses i de fleste andre serverside-miljøer også, som php, asp, etc. Når det gjelder Ajax, så er det absolutt en fordel å kunne JavaScript før man begir seg i kast med det, siden Ajax i bunn og grunn ER JavaScript. Det finnes diverse JavaScript-biblioteker som gjør det lettere å forholde seg til JavaScript i sammenhenger som browser-kompatibilitet, Ajax, osv. Det mest kjente og utbredte er prototype.js. Det finnes et hopetall med eksempler også, det er bare å bruke Google. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå