kaj_ducker Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg har et problem som jeg ikke blir klok på, har bygd flere maskiner før, og har aldri hatt noe stress før, eneste som er nytt nå er at jeg har gått for intel-prosessor framfor amd. Maskinspecs: Core2duo 6600, 2gb ram, asus P5NE- SLI, Geforce 8800GTS, Hiper Strømforsyning, 580W. Så, det var en gang... for en tid siden, da strømforsyningen min kortsluttet, så kjøpte jeg en ny, og maskinen fungerte som før. Så plutselig en dag slo dataen seg av igjen, og ville ikke på, så jeg prøvde med kun en ram-brikke i. Dette funket i et par timer før den slo seg av igjen, og ikke ville på. SÅ kjøpte jeg ny RAM, og den funket en liten stund for så å ta kvelden IGJEN. Så kjøpte jeg nytt hovedkort og jeg fikk 2 timer til å installere windows og sånt før den klikket IGJEN! Denne gangen kommer det en sinnsyk pipelyd når jeg forsøker å slå den på, viftene er på tur å starte men stopper etter 2 sekunder. Så faller mistanken på prosessoren etter å ha testet på knappen med alle komponentene plukket ut en etter en(maskinen skal kunne starte med kun prosessor,Hk og strømf) Så prosessor blir sendt inn og testet uten feil, SÅ da sitter jeg her etter å ha kavet vettet av meg med dysfunksjonell data i 3 måneder uten det minste pøkk av anelse om hva som er galt. Noen som har en teori?! Den pipelyden hva kan den bety, er det strømforsyninga? Kan ødelagte deler smitte andre deler med sin ødelagthet? jeg har jo nesten kjøpt en helt ny maskin etter kortslutninga foruten prosessor og skjermkort, så når den blir testet uten feil må jeg jo enten ha uflaks verdig en lottogevinst hvis en annen NY del tifeldigvis er defekt, eller oversett en eller annen spuriøs effekt? please help, må ha data i jula! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg har på følelsen av at det er PSU som tar livet av alle delene. Så vis du har en strømforsyning til overs så ville jeg testet med den. Lenke til kommentar
kaj_ducker Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ja du sier noe der, den lager faktisk en sånn summe lyd når den hovedbryteren er på, uten at vifta går. Får vel bytte ut den og.. Lenke til kommentar
sion Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har du koblet strømforsyning til skjermkortet? Sjekk manualen, mener at alle 8800GTS trenger egen strømforsyning. Sannsynlig har du fått med en "molex adapter" hvis ikke strømforsyningen din allerede har riktig ledning til skjermkortet. Lykke til, håper du får maskinen i stand til jul! S Jeg har et problem som jeg ikke blir klok på, har bygd flere maskiner før, og har aldri hatt noe stress før, eneste som er nytt nå er at jeg har gått for intel-prosessor framfor amd. Maskinspecs: Core2duo 6600, 2gb ram, asus P5NE- SLI, Geforce 8800GTS, Hiper Strømforsyning, 580W. Så, det var en gang... for en tid siden, da strømforsyningen min kortsluttet, så kjøpte jeg en ny, og maskinen fungerte som før. Så plutselig en dag slo dataen seg av igjen, og ville ikke på, så jeg prøvde med kun en ram-brikke i. Dette funket i et par timer før den slo seg av igjen, og ikke ville på. SÅ kjøpte jeg ny RAM, og den funket en liten stund for så å ta kvelden IGJEN. Så kjøpte jeg nytt hovedkort og jeg fikk 2 timer til å installere windows og sånt før den klikket IGJEN! Denne gangen kommer det en sinnsyk pipelyd når jeg forsøker å slå den på, viftene er på tur å starte men stopper etter 2 sekunder. Så faller mistanken på prosessoren etter å ha testet på knappen med alle komponentene plukket ut en etter en(maskinen skal kunne starte med kun prosessor,Hk og strømf) Så prosessor blir sendt inn og testet uten feil, SÅ da sitter jeg her etter å ha kavet vettet av meg med dysfunksjonell data i 3 måneder uten det minste pøkk av anelse om hva som er galt. Noen som har en teori?! Den pipelyden hva kan den bety, er det strømforsyninga? Kan ødelagte deler smitte andre deler med sin ødelagthet? jeg har jo nesten kjøpt en helt ny maskin etter kortslutninga foruten prosessor og skjermkort, så når den blir testet uten feil må jeg jo enten ha uflaks verdig en lottogevinst hvis en annen NY del tifeldigvis er defekt, eller oversett en eller annen spuriøs effekt? please help, må ha data i jula! Lenke til kommentar
cnordhus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 vet ikke om dette hjelper.. men.. USB tilkoblingene i fronten har laget ett helvette for meg.. ikke like intenst som deg, men har fuckt opp en del. Har da hjulpet å formatere. lol. Maskinen virket ikke med alle typer ram osv.. bare ett lite hint. aner ikke hva som er galt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå