Gå til innhold

Bekymringstråd vedrørende AMD og markdesitasjon.

Osse

Anbefalte innlegg

Fant nå ikke på en bedre emnetittel en det der. Som sikker mange vet er jeg ganske så lidenskepilig opptatt av dramaet som utspiller seg på den delen av det teknologiske området som omhandler data og da i særskilthet det dramaet som foregår mellom AMD, Intel og Nvidia.

Nå er det jo ikke alle artikler en finner rundt på nettet som er direkte teknologiske men alikevel vedrører sitasjonen.

Og siden jeg synes det er interessant dette her håper jeg på en tråd med diskosjoner rundt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne artiklen er faktisk meget bekymringsfull. Og viser hvor presset AMD er. Kutt i budsjett for midler til forskining og utvikling betyr i praksis.

1 - I singel slott graffikk vil Nvidia være enerådende i øvere mellomklasse og top segmentet.

2 - Nvida 8800 gt og høyere vil bli klart det beste valt for intelbrikksett og Intel cpu, siden disse ikke har mulighet for SLI. Har forstått det slik at

3 - Eller blir det slik at ATI sin CF dermed kjøre 38xx serien mer attraktiv for entusiaster som vil utnytte det enorme klokkepotensial c2x har. Siden Intel har mulightet for cf i sine brikkesett. Men intelplattformen har vel ikke mulighet for mer en cf ikke cfx

4 - Betyr dette at AMD satster på at 4 x 38xx med en ytelseforbedring på opptil 330% i forhold til singel 38xx skal bli en gamers choice. Stiller vel meget sterke krav to catalyst driverne og dens utvikling.

4x38xx fra ca kr 4700,-

Uansett så betyr dette at AMD har vært nøyd til å sette bremsen kraftig på når det gjelder fremtidig satsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...