Backload Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jepp, som tittelen tilsier, sliter jeg alvorlig med den ENE Vista-maskinen i nettverket hjemme. Det er nesten rulett å browse med Windows Explorer / Utforsker på andre maskiner og delte mapper. Selv etter installering av SP1 RC er problemet forsatt der. Hvis jeg virkelig vil være ond med Vista, høyreklikker jeg bare på en fil på filserveren. Da fryser hele Vista og skjermen blir diffus ... Ctrl + Del kan du bare glemme ... det virker ikke ... reagerer ikke engang ... slik står den i 2 minutter og så begynner Vista å funke igjen. Sånn helt plutselig. Og da både kopierer og dministrerer den filer like rask som resten av PC'ene med XP på hjemme. Men minuttet etter skjer gjerne det samme igjen. Hva er det som skjer? De 6 andre maskinene er P4 + XP,SP2 ... problembarnet er HP Dragon HDX9050 med Vista + SP1 RC Skal legge til at det er en fersk nyinstallering av Vista + SP1/RC etter at Windows Explorer / Utforsker gjerne faktisk kresjet 1 av 5 handlinger på hjemmenettverket før installering av SP1/RC Edit: RC1 til RC Endret 15. desember 2007 av Hr.Hildershavn Lenke til kommentar
Backload Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ah ... fikset! Fant dette på "Den store kloke boken" : Go to the Control Panel Open Programs and Features Click on " Turn windows features on or off" on the left side of the panel Uncheck "Remote Differential Compression" ... problemet løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå