Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ved bytte av bredbåndsleverandør - Spørsmål

Anbefalte innlegg

Vi har hatt start som bredbåndsleverandør i over 1 år, og byttet til nextgentel. Vi fikk mail fra nextgentel få dager etter bestillingen at start networks visstnok ikke hadde meg som bredbåndskunde, men etter at jeg ga nextgentel sambandsnummeret start networks bruker så skulle det ordne seg.

Fik deretter mail av nextgentel om at jeg måtte ringe start selv og si opp mitt abbonement. Det gjorde jeg og fikk beskjed om at det er 2 måneders oppsigelsestid. Nå er nextgentels linje oppe og fungerer i huset mitt, men jeg må uansett betale start to månedsavgifter frem til februar pga oppsigelsestiden.

Slik var det ikke da jeg byttet fra tele2 til start networks ett år tilbake i tid. Da avsluttet abbonementet med tele2 dagen start networks tok over uten noen oppsigelsestid. Er det ikke slik at nextgentel tar over for start networks dagen bredbåndsoppkoblingen tar sted, uten noen oppsigelsestid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm usikker der, men om det er et system som gjør at de kan ta over uten at du må betale ut oppsigelsestiden, så må de ihvertfall kunne referere til deg hos din nåværende leverandør, og det var det som virket å være problemet.

Kanskje du burde kontakte nåværende leverandør, få lever din kundeinformasjon direkte der, så det kan sendes til NGT, samt dobbeltsjekke at navn og adresse og sånne ting er korrekt stavet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Vanlig bytte av ISP skjer på dagen hvis du ikke har oppsigelsestid (dvs det tar noen uker for den nye isp'en å ordne det formelle med overtakelsen av linja, dette ordnes av Jara). Du kunne ha vært Startkunde frem til bindingstiden utløper for å så gå over til NGT da, når du velger å gå over til NGT før utgått bindingstid har Start full rett til å ta betalt for dette. Det som jeg synes er merkelig fremgangsmåte fra Ngt er at de ba deg si opp hos Start selv, dermed ble det ikke utført ett Ispbytte, men en oppsigelse / nybestilling, dette tjente Ngt som jeg ser 2 måneders abbonnement på, samtidig som du må betale 2 måneder til Start.

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
Du kunne ha vært Startkunde frem til bindingstiden utløper for å så gå over til NGT da, når du velger å gå over til NGT før utgått bindingstid har Start full rett til å ta betalt for dette

Men det var ETTER bestillingen av NGT at alt dette kom frem. Det var da jeg fikk beskjed om at vi måtte ringe start å si opp selv.

Vi kommer selvfølgelig til å benytte oss av angrefrist i dette tilfelle. Jeg skal ikke betale start OG nextgentel for bredbånd 2 måneder fremover.

Lenke til kommentar
Du kunne ha vært Startkunde frem til bindingstiden utløper for å så gå over til NGT da, når du velger å gå over til NGT før utgått bindingstid har Start full rett til å ta betalt for dette

Men det var ETTER bestillingen av NGT at alt dette kom frem. Det var da jeg fikk beskjed om at vi måtte ringe start å si opp selv.

Vi kommer selvfølgelig til å benytte oss av angrefrist i dette tilfelle. Jeg skal ikke betale start OG nextgentel for bredbånd 2 måneder fremover.

Da blir du vel uten internett noen uker. Da Ngt tok over linja er det godt mulig de koblet deg om til sin egen dslam. Det er greit nok at du angrer på nybestillingen hos ngt, de kan bare koble deg ned igjen. Det blr værre å angre på en allerede oppsagt linje hos Start, tviler på at du får fratrekk på de 2 månedene hvis du bestiller fra dem igjen. Uansett må vel start ordne en nybestilling med montør osv for å få deg koblet opp igjen, noe som fort tar noen uker. Hvis jeg var deg hadde jeg bitt i det sure eplet og betalt dobbelt i 2 måneder, da har du ihvertfall nett.

Lenke til kommentar
Da blir du vel uten internett noen uker. Da Ngt tok over linja er det godt mulig de koblet deg om til sin egen dslam. Det er greit nok at du angrer på nybestillingen hos ngt, de kan bare koble deg ned igjen. Det blr værre å angre på en allerede oppsagt linje hos Start, tviler på at du får fratrekk på de 2 månedene hvis du bestiller fra dem igjen. Uansett må vel start ordne en nybestilling med montør osv for å få deg koblet opp igjen, noe som fort tar noen uker. Hvis jeg var deg hadde jeg bitt i det sure eplet og betalt dobbelt i 2 måneder, da har du ihvertfall nett.

Hehe, da blir det nok 2 måneder uten nettverk.

Det var slik at da jeg noen dager etter bestillingen hos NGT fikk mailen om at bestillingen vill gå over som nybestilling pga at Start neworks bekreftet at de ikke hadde en kunde med mitt navn (det var noe slikt som stod i mailen hvertfall). Jeg ringte derfor opp NGT og de skulle fikse slik at det ikke ble nybestilling om de fikk sambandsnummeret start bruker. Jeg ga NGT sambandsnummeret og de sa at det var greit. Det skulle derfor ikke bli satt opp som nybestilling.

Noen dager etter det igjen fikk jeg beskjed av NGT over mail at jeg måtte ringe til start å si opp abonnementet så fort linjen deres var klargjort (det var det eneste som stod i mailen). Jeg er ikke helt "inn" i dette og skjønte selvfølgelig ikke der og da at det betydde at bestillingen ville bli en nybestilling uansett. Ble ført bak lyset fører jeg. Skal ringe NGT kundeservice i morgen.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...