Gå til innhold

Kjøp av ny alt mulig pc (Dell eller Acer?)

FredrikE

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc etter jul tenkte jeg, og i den forbindelse vil jeg ha deres mening på hva jeg bør kjøpe. Den vil i hovedsak bli brukt til en del spilling (BF2 m.m.), osv. Hittil har jeg sett på Dell Vostro 1500 og Acer 5920

Dell Vostro blir slik:

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Ultimate - norsk

LCD 15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, intern 8X DVD+/-RW-stasjon

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Acer 5920 ser slik ut:

Windows Vista® Home Premium,

Core 2 Duo T7300

GeForce 8600M-GT 256MB/1GB TurboMemory

15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright

2024 MB (2x 1024)

160 GB

DVD-SM

hva tror dere?

Endret av FredrikE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dellen kom vel på rundt 9000 kr tror jeg. Men jeg vurderer å ringe for å få et tilbud.. er litt ladd for dellen, men leste i den andre tråden. Og det kom det frem 2 spesielle feil (skjermen og sprakende lyd). Men du mener det er noe å gå for?

Men den duger vel til f.eks. BF? tenkte på skjermkortet...

Lenke til kommentar

Hva med acer 77 serien? Ser at dem er noen lapper dyrere, men det er vel verdt det? Utstyret ser jo også veldig bra ut på enkelte av dem!

Er litt ladd for acer, de virker som solide pcer. Ikke har ikke så mange problemer som dell, som jeg har lest hvertfall..

Lenke til kommentar

Angående kvalitet på Dell laptoper.

Jeg har hatt en Dell Inspiron 6000 i tre år og den har fungert utmerket.

Kona mi har en nyere Dell laptop som fungerer utmerket.

Jeg har ingenting negativt å si om Dell ihvertfall og i går fikk jeg en helt ny Dell Inspiron 1720 som hittil fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tvilt mer enn fem sekunder på hvilken maskin av disse jeg ville valgt. Dellen er klart bedre spesifisert, tenker da på kombinasjonen av bedre prosessor, større disk og ikke minst en bedre skjerm. Kjenner ikke Vostroserien selv, men Dells maskiner har gjennomgående bra kvalitet. Supportfolka deres er hyggelige også.

Lenke til kommentar
Dell har da en fin garanti om noe skulle skje, men det koster! Trådstarter vil vel helst ha det billigst mulig?

Jeg anbefaler gjerne dell, da jeg bare har hatt gode erfaringer med de :)

Det trenger ikke å være super billig. Men rundt 8000-10000 er det jeg har tenkt da :)

Men setter pris på forslagene. Og hvis det er noe andre (bedre?) forslag til merke osv. er det bare å spytte ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...