Gå til innhold

Tråd om Sjonglering!

P1ndy

283 stemmer

1. 1. Hvor flink er du til å sjonglere?

• Kan ikke/har ikke prøvd
      43
    • 1 ball
      25
    • 2 baller
      87
    • 3 baller
      86
    • 4 baller
      16
    • 5 baller
      6
    • 6-7 baller
      3
    • 8-9 baller
      0
    • 10 eller flere baller
      17

Anbefalte innlegg

SUNDIA FLY diabolo

Min nye Sundia Fly diabolo kom i posten for en uke siden. Here is what I think:

Dette er den eneste diaboloen (jeg vet om) som har en aksling som kan spinne én vei og ikke den andre. Dette gjør at diaboloen spinner MYE lenger. Med god fart kan den spinne over 90 sek. Dette åpner for laange triks som ikke er mulig med andre diboloer, og man kan også gjøre mange triks etter hverandre uten å måtte akslerere innimellom.

Akslingen gjør at fingergrinds går som en lek, siden man rett og slett kan holde i akslingen mens diaboloen spinner. Stick grinds går like lett.

Sundia Fly diaboloen kommer med både smal og vid aksling. Jeg annbefaler den vide, siden dette gjør grinds mye enklere (spesielt på fingrene) og diaboloen blir enklere å jobbe med.

Diaboloen veier ca 280 gram, noe som jeg synes er en helt fin vekt, både for 1d og 2d triks.

Akslingen hindrer desverre mye for noen 3d triks og de fleste 3d startinger pga akslingene. 2 Sundia Fly-diaboloer vil ikke "shuffle" av seg selv (som på starten av denne filmen) som andre diaboloer med fast aksling, men i stedet falle mot midten.

Den andre down-siden med denne akslingen er at den lager lyd. Når diaboloen spinner rundt akslingen høres en motorsag-aktig lyd (ikke på langt nær så høy som en motorsag såklart!), men den UTROLIG lange spinn-tiden er mer enn verdt det.

Hvis du plages av at triksene tar lang tid så diaboloen slutter å spinne, er dette diaboloen du vil ha! Den spinner unaturlig lenge, selv med liten fart, og gjør det enkelt å øve inn nye triks. Hvis du derimot går mot 3d triks, så kjøp heller Finesse eller no. Sundia Fly er litt dyrere, men det er verdt det.

les mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann alle. Kul tråd.

Holdt på med en del sjonglering før. Greide ikke mere enn 4 baller stabilt, men greide et par runder med 5 baller. Ellers kunne jeg sjonglere veldig godt med 3 kjegler og gjøre en bøtte med triks, samt "Pase" med en annen, altså bytte ut kjegler med hverandre under sjonglering.

Men hvem kunne sjonglere mens de kjørte enhjulssykkel da? tenkte det!

:p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

såh, da har jeg vert og kjøpt meg 3 stk baller på chlas ohlson og satt i gang på 4 dagen. Lære seg var ikke noe problem, men og klare mange kast er vansklig, har vell pers på 10 kast. gleder meg til jeg klarer og holde på mer stabilt og til jeg kan prøve med 4 baller :)

og grattis med sponsingen sondreoverby :) så deg på gledsutbrudd tidligere i dag, du var jævlig god :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3 baller klarer jeg ganske fint nå, klart i overkant av 20 kast iallefall så det begynner og sitte mer og mer. Collums har jeg også begynt og klare bedre og bedre, men min "weak hand" er ikke bare weak, den er retardert :p trenger 2 høyrehender!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nice Skjeggnorris :)

Foresten, Jeg så på timewarp på discovery, dude som sjonglerte der. og han sjonglerte 3 baller slik dem gjør på tegnefilm. I en runding med andre ord, finnes det noen guide for det? Har testet selv, det går omtrent slik; To baller i høyrehånd, Kast kast! så skal ballen i venstre hånd over i høyre hånd, hjerne min kolapser der og ballen flyr egentlig hvor faen den vil. Går utifra at jeg gjør det på riktig måte, men en guide ville vert bra, bare for og ha lest den :p

Som duden selv sa, "its kinda like regular juggeling, just twice as fast."

EDIT:

Fant videoen

tror ikke jeg trenger noen guide uansett, var logisk når han sa det, tror jeg :p

EDIT 2:

Jeg fant jeg fant!

Se filmen hos Youtube

it is not necessary to learn this while standing in an actual shower, but i highly recommend it

Harf. phunny guy :)

Endret av SCV
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Vet ikke om denne tråden fortsatt er åpen, men hvis den er det så har jeg et spørsmål :)

Jeg har lært meg å sjonglere ganske greit med tre baller, men har fått et lite problem..

Når jeg skal kaste den tredje ballen, altså det tredje kastet, går ballen ofte rett frem i stedet for opp!

Jeg er klar over hva jeg gjør feil, men selv om jeg prøver å konsentrere meg om å kaste riktig, får jeg det ofte ikke til..

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...