Gå til innhold

Tråd om Sjonglering!

P1ndy

283 stemmer

1. 1. Hvor flink er du til å sjonglere?

• Kan ikke/har ikke prøvd
      43
    • 1 ball
      25
    • 2 baller
      87
    • 3 baller
      86
    • 4 baller
      16
    • 5 baller
      6
    • 6-7 baller
      3
    • 8-9 baller
      0
    • 10 eller flere baller
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle lage et innlegg om den siste tidens hendelser når det gjelder min fremgang i sjonglering;

6 baller: 192 mottak

7 baller: 250 mottak

5 ball mills' mess: 267 mottak

5 baller over hodet: 150 mottak

Har greid både d6666007722, d66880022 og d88880000 denne uka - temmelig vanskelig IMO.

Lenke til kommentar
Wohoo! Kjempebra man!

Ok, inspirasjon for ya:

"Film"

Vi ser deg der neste år, eller hva? :thumbup:

Hehe, får se hvorvidt jeg kommer til å fortsette med dette eller ikke. Har en lei uvane med å bare holde på med nye hobbyer i korte perioder :ermm:

Er veldig avhengig av at kompisen min også fortsetter med det, morsommere sammen med andre. Rekorden nå er forresten 37 kast og mottak med 3 baller.

Endret av DTR_92
Lenke til kommentar

Har gjort noen små fremskritt, lært meg backcrosses med begge hendene sånn passe bra(øver fortsatt) og øver på noen andre såkalte "enkle" triks. Motivasjonen er i hvert fall ikke borte enda :)

Skal ned til lysthuset i Trondheim nå senere i dag å se på baller, de jeg har er av lav kvalitet fra en lekebutikk. Rekorden med vanlig 3balls kaskade er nå rundt 60.

Lenke til kommentar

Jeg mener det trikset som er på 1:16 på

klippet. Jeg ser nå at det sannsynligvis er (6,4x) som du foreslo ja :)

Du får unnskylde min dårlige formulering, jeg var litt morgentrøtt når jeg skrev innlegget :p

Endret av eflas
Lenke til kommentar

Ok, I see.

Jeg tror ikke det finnes en videoinstruksjon for det trikset, faktisk. Ikke vet jeg om det finnes noen skrevet form heller, men jeg kan jo gi noen tips for den... har også tenkt å lage en instruksjon en gang også, så... får se.

Først burde du lære deg box; (4,2x)* med 3 baller. Det er ingen 2x i (4x,6)*, men jeg synes det føles ganske likt.

Jeg tror det kan være en god idé å gå fra 6x4(sløyfer paranteser etc nå) til en eller to sider 4x6 for å finne ut hvordan du vil ha høydene og sånn; ofte er det sånn at du må ha sekserne høyere enn du selv tror til å begynne med. Du kan også starte fra scratch, altså holde 5, og kaste dem opp i mønsteret for dette. Nå er det, i forhold til hvilke baller som krysser og går hvor, i forhold til 6x4. Her skal den første ballen fra den hånden som holder 3, krysse, altså 4x, mens den første fra den som har 2, blir 6 og går rett opp. Husk at det alltid gjelder å stoppe når du mister kontroll på et mønster. Du kan også bruke (4,4)(4x,6)(6x,2x)(6x,2x)etc fra 4 baller synkront til 4 ball shower, gjerne på begge sider. Du kan sikkert ikke 4 ball shower begge veier, men øv i alle fall på det ene settet kast.

Uhm... så... det er det jeg kommer på nå. Jeg har aldri fått noen særlig instruksjon, så jeg bare "gjetter" - eh, selv om det viser seg at disse metodene funker best. Husk at det alltid gjelder å stoppe når en ball går for langt ut eller for langt inn etc... øv kun på serier og runder du greier på hvertfall 1 av 5 forsøk. Noe annet er generelt bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Først kan jeg si litt om hvor langt jeg har kommet med sjonglering. Jeg kan sjonglere med 4 baller (snart 5) tre kjegler, tre ringer, poi, diabolo og mer småting. Kan en del triks til 3 baller men mindre til 4. Har også klart over 2000 kast med tre baller.. men gadd ikke mye lengre enn det (for svak). Har ingen å sjonglere med og ingen som kan lære meg.. så har vært vanskelig å lære seg alt helt selv, og ingen som kunne pushe meg.

Jeg lurer på om det finnes noen sjongleringstreff i norge i sommer eller på høsten? Vært morsomt å lære av flinke folk.

Og noen som har en forklaring til Rubensteins Revenge? Har studert animasjonen av trikset på sjonglering.com men har ikke sjans til å finne ut hva man gjør.

Og forresten.. Noen sjonglører her fra nord-trøndelag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...