Gå til innhold

Tråd om Sjonglering!

P1ndy

283 stemmer

1. 1. Hvor flink er du til å sjonglere?

• Kan ikke/har ikke prøvd
      43
    • 1 ball
      25
    • 2 baller
      87
    • 3 baller
      86
    • 4 baller
      16
    • 5 baller
      6
    • 6-7 baller
      3
    • 8-9 baller
      0
    • 10 eller flere baller
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja... det tar vel litt mer enn to timer å lære seg å sjonglere med 3 baller.

Men skal man først lære seg det vil jeg annbefale folk å lære seg cascade og ikke shower. De fleste som sjonglerer med to baller kaster den ene opp og gir den andre ballen til den andre hånden (shower) istedenfor å kaste den. De vil da ha problemer med å lære seg 3 baller, hvis de ikke skal lære seg shower. Det tar en stund før man vender av seg vanene med å "kaste" i shower-mønster. Men kan man tre baller er det veldig enkelt, mye enklere enn å gå fra fire til fem baller.

Lenke til kommentar

Lykke til da! Selv har jeg prøvd, men er litt utålmodig så jeg ga opp. Her jeg bor er det veldig høyt under taket, så øvingslokale står det ikke på. Tror det er lurt å kunne trikset der du kaster tre baller fra en hånd og så videre (snake?), slik at du må kaste veldig fort, men samtidig presist.

Kan jo et triks med fem baller... Derfor krysset jeg også av på fem baller på pollen. Det stod ikke noe om at det måtte være "vanlig" sjonglering, hehe.

EDIT: (det jeg linket til tidligere var feil)

Det er vel det aller letteste trikset med fem baller. Du kaster to baller fra en hånd (der du har tre baller). Den en ballen skal bare opp og ned og lande i samme hånd, mens den andre skal over til den andre hånden. I den andre hånden har du to baller som du skal gjøre det samme med som du gjorde forrige gang, når ballen fra den andre hånden kommer fallende ned mot hånden.

Det er nesten det samme som vanlig sjonglering med tre baller, men du har i tillegg to baller som skal kastes opp og ned i venstre og høyre hånd.

Har prøvd å lage en tegning av trikset:

134864.jpeg (trykk på bildet for å få større!)

Endret av 1r9b1k7
Lenke til kommentar
Man må vel nesten ha "baller" som spretter litt for å gjøre det trikset, sant?

Jeg tror ikke man trenger baller som spretter litt for å klare trikset som jeg tidligere linket til (link). Mange triks blir faktisk mye vanskeligere hvis du har baller som spretter. Med vanlige beanbags kan man kollidere bittelitt når man sjonglerer, og samtidig klare å rette seg opp igjen. Med baller som spretter vil de sprette bort hvis de kolliderer, noe de ikke gjør med beanbags.

Lenke til kommentar

Artig tråd dette. Jeg sjonglerte mye når jeg var rundt 15 år. Inspirert av en video som het caught clean (kombinert skate og sjongleringsvideo). Dette var altså 10 år siden, og jeg har ikke sjonglert så mye etter denne perioden. På mitt beste klarte jeg 110 mottak med 5 baller. Kjøpte meg også enhjulssykkel. Da de jeg sjonglerte med mistet interessen, så mistet jeg også interessen gradvis.

Mitt "idol" var Sean Mckinney. Anbefaler å søke opp videone hans, han hadde en ekstremt rask og kul sjongleringsstil.

Lenke til kommentar

Har selv holdt på en god del med sjonglering. Vi var så heldig at en av de miljøansatte på barneskolen var interesert i sjonglering. På den måten ble sjonglering en mote på skolen vår, tro det eller ei :p Han var også ansatt på den lokale fritidsklubben så han og en annen dannet en sjongleringsklubb under navnet "Opp & Ned sjongleringsklubb". På denne måten lærte vi triks av hverandre. Var jo nybegynner som alle andre i starten, men kom opp på nivå med lederne etter en stund. Har hatt en del show i den sammenhengen, og deltatt på UKM to ganger.

Begynner å bli en stund siden jeg holdt på aktivt med sjonglering, dvs. et par timer hver dag (som jeg gjorde før). Men husker da fortsatt ting, og kan 5 baller stødig, 4 kjegler og 4 ringer. Nå hender det at jeg sjonglerer i familieselskaper hjemme i et par minutter ved ønske fra andre familiemedlemmer og ved innsamlingsaksjoner i skolesammenheng.

Dessverre ble interessen mindre og mindre etterhvert som tiden har gått, men alltid gøy :)

Lenke til kommentar

IceFox: Vet at du er flink til å ta bilder, så hvorfor ikke knipse noen lekre bilder av sjongleringen, f.eks. kjegler og legge ut her? Det kunne blitt stilig med lysende baller (eller brennende baller) i mørket med lang lukkertid også..

:)

Lenke til kommentar

Jo takk for fotokomplimentet. Spørsmålet er heller; er jeg god til å ta bilder og sjonglere samtidig? :p Vil btw ikke anbefale deg å kjøpe ildballer. Fungerer dårlig. Brukte en venn av meg sine en gang (sånne hvor du trenger hansker) og svei hull i hanskene med en gang. Gjorde det i sammenheng med en innsamlingsaksjon, så ble nødt til å gjøre det et par ganger, ettersom det selvfølgelig var disse som trakk oppmerksomhet. Hadde sakelig vondt et par dager senere... Kjøp heller fakler hvis du absolutt må ha noe som vekker pyromanen inni deg :p Er uansett mest for show.

Invister heller i gode kjegler. Har av typen Radical Fish. Kule freestylekjegler. Har dessverre verken fakler, ildballer eller selvlysende baller. Klarte faktisk 4 fakler i min stortid *skryte*, men er nok ikke så stødig nå lenger. Men har faktisk tenkt på å fotografere det, lurer bare på hvordan. Froskeperspektiv kan være kult, men farlig for kameraets del. Får se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er veldig lite pyroman. Kom på idéen når jeg og en annen tok bilder av stjerneskudd om natten :)

Ang. kjeglene har jeg lenge vært interessert i det men har lett en stund etter butikker man kan kjøpe dette utenom internett (Bergen).

Lenke til kommentar

Heisann. Flott at det allerede er en tråd for dette. Jeg får vel introdusere meg selv ved liste opp mine rekorder:

DET JEG ØVER PÅ DAGLIG

5 baller: ca. 6 minutter

6 baller: 250 mottak

7 baller: 212 mottak

MÅNEDLIG

8 baller: 25 mottak

9 baller: 23 mottak(30 kast)

SJELDNERE

10 baller: 11 mottak, men øver aldri på mer enn 7 egentlig. Prøver 10 og 11 omtrent en gang annenhver måned der jeg står i halvannen time og ser hva jeg får til, for moro skyld. Har greid 17 kast med 10 også.

11 baller: pfft, ok. Tror jeg fikk 10 mottak en gang, mista den siste. Men som sagt øver jeg ikke på det.

12 baller: Dette er ikke noe jeg bruker tid på for å si det sånn! Ville jo ødelagt meg helt XD nei, har greid å kaste alle sammen opp, men det stopper liksom der. Gidder ikke engang prøve å ta i mot.

Jeg har drevet med sjonglering i ca. 2 år, men siden jeg ikke har fått instruksjon fra noen, har fremgangen vært veldig dårlig i forhold til hva jeg skulle ønske. Jaja, det handler jo bare om å ha det moro så whatevva.

Andre ting jeg har gjort

5 ball 1 high 4 low 5 opp 360 til overheads(gah!)

5 ball mills' mess: 207 mottak

b97531

6 ball mills' mess: 15 mottak

7 ball 7 opp 360 til stopp

Flash av (ax,8)*, en siteswap du kanskje kjenner som (6x,4)*... men det er med 5, ikke 9 baller :tease:

Skal til Dansk Jonglør Træf I DAG faktisk. Skal legge ut en video her etterpå; blir nok en del filming.

Snakkes!

EDIT: 5 ball mills' mess by meg:

http://www.youtube.com/watch?v=17OprbBUDKw

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...