Gå til innhold

Tråd om Sjonglering!

P1ndy

283 stemmer

1. 1. Hvor flink er du til å sjonglere?

• Kan ikke/har ikke prøvd
      43
    • 1 ball
      25
    • 2 baller
      87
    • 3 baller
      86
    • 4 baller
      16
    • 5 baller
      6
    • 6-7 baller
      3
    • 8-9 baller
      0
    • 10 eller flere baller
      17

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge tenkt på en tråd om sjonglering. Finner ingen på forumet, så har bestemt meg for å åpne et nytt emne, og se hvor interesserte folk er. :)

Jeg har egentlig ikke et spesielt spørsmål så tenkte å lage en tråd som kan inneholde litt generell diskusjon for alle som lurer på noe. Det jeg er ute etter er å få svar på spørsmål, høre om nye og gamle teknikker for å lære mer om sjonglering. I tillegg vil jeg gjerne høre om hvor dere kjøper deres utstyr (sliter litt der.)

Håper dere brukere vil være interessert i å lære hverandre mer om dette emnet, om enn dere aldri har sjonglert før eller sjonglerer med 9 kjegler bak ryggen ;)

Legger ut en film fra Youtube for litt inspirasjon:

Se filmen hos Youtube

Kan si litt kort om min sjongleringstid:

Begynte for noen år siden (har hatt noen lange pauser).

Kan sjonglere med tre baller.

Lærte meg med 4 baller for en liten stund siden (men klarer ikke så mye mer enn 20-30 baller før jeg tryner)

Kan en del triks med 3 baller.

Lyst på nytt utstyr: Flammeballer, kjegler, flere (gode) baller osv osv.

Hvor har jeg lært dette fra? Jeg har brukt mye denne sjongleringssiden (sjonglering.com) som har gode animasjoner osv for oss som ikke er så altfor flinke :) Anbefales!

Edit:

Legger ut et par sider der man kan lære mer om sjonglering så kan folk si fra hvis de finner noen flere :)

- www.sjonglering.com

- www.sjongNorge.com

Endret av P1ndy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig film, lurer på hvor mange timer de har sjonglert.

Jeg har nettopp lært meg å sjonglere med tre baller, men kan det ikke helt enda. Finnes det noen sjonglører på forumet her?

Kanskje dere kan sende inn film hvis dere er flinke :D

Lenke til kommentar

Hvilke triks kan du med tre baller P1ndy?

Kan selv noen par triks med 3 baller, men ikke noen veldig imponerende. Har prøvd på "box", men det er fryktelig vanskelig.

Har brukt mest tid med diabolo, og kan en del triks der. Kan ikke 2 stk diaboloer. Veldig artig, men ble lei etter hvert da jeg ikke hadde noen å øve sammen. Tror det å ha noen å gjøre det sammen med, gir mye mer motivasjon til å trene. Det er også viktig at de som du trener sammen med er på det samme nivået, slik at dere kan "pushe" hverandre.

Lenke til kommentar

Det siste trikset på linken din var syka stilig...

Nevner et par av triksene jeg lærte meg (Legger til link, det er noen fine animasjoner på noen av de :)):

- 2 up - 1 up

- Clawing (Stilig triks, og moro!)

- Vindmølle (Kunne den for en srund siden, kan sikkert lære meg den på nytt ganske så raskt :))

- I tillegg en del småtriks, + å trikse via veggen og bakken :xmas:

Jeg har også lett litt etter en sjongleringspartner på samme nivå som meg, men det er ikke så mange av de :(

Lenke til kommentar

Kan du svensk sjonglering? :!:

Veldig lett. Du bruker da ett bord til å sjonglere på. 3 baller. 2 i høyre hånden og 1 i venstre hånden. Du kaster den ene ballen fra høyre hånd og mot den venstre hånden. Den skal trille bortover og når den er ganske nærme den venstre hånden skal du kaste den "venstre" ballen over ballen som kommer trillende. Den du kaster skal da treffe bordet, og så gjør du det samme på nytt. Man skal bruke "vanlige" sjongleringsballer, dvs ikke slike som spretter.

Lenke til kommentar

Har ikke noen animasjoner eller filmer av "svensk sjonglering", men det tror jeg heller ikke man trenger for å lære seg det. Navnet kommer vel fra at til og med svensker kan lære det ;)

Man kan sitte på gulvet eller sitte ved et bord når man gjør trikset.

Prøvde å lage en illustrasjon:

131516.jpeg

Den gule ballen er allerede kastet fra den høyre hånden og skal nå trille bortover mot den venstre hånden. Før den kommer dit skal man kaste den blå ballen så vidt over, og den blå skal da trille mot den røde. Så skal du gjøre det samme som du gjorde med den blå ballen, bare at du skal gjøre det med den røde.

Et VELDIG ENKELT triks.

Lenke til kommentar

Stilig :) Får sjongleringsballene mine tilbake på fredag, skal prøve det da..

Men: De er ikke så gode, så om noen vet om et bra sted å kjøpe baller på, så si gjerne ifra. Helst et sted utenom internettbutikkene, men er også åpen for forslag der :) Det ene settet av sjongleringsballer jeg har er selvlagde, med tennisballer, ballonger og ris. De andre er ikke noe særlig gode, så noen nye baller hadde vært helmaks :D

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gi tips om butikker (ikke på Internett) siden du ikke oppgir hvor du bor, men man har jo Lysthuset i Trondheim, Festmagasinet i Oslo og Rubens varme gleder i Bergen.

Alle butikkene som jeg har nevnt over kan du vel bestille av over telefon vil jeg tro. Men skal du først kjøpe på nett, kan du sjekke disse linkene.

Vil annbefale vanlige "bean bags", men spørsmålet er jo hvor tunge man vil ha dem og hvilket stoff de skal være i.

Lenke til kommentar

I denne tråden var tanken å snakke om sjonglering generelt, så jeg vil si at (i mitt hode) alle former for triksing/sjonglering kan diskuteres :) F.eks. diabolo, kjegler, sticks, ringer og hva du vil ;)

Så fyr løs.

Edit: Skal se om jeg kan fikse en poll.. Hadde vært artig å se hva brukerne her kan.. :)

Endret av P1ndy
Lenke til kommentar

Heh, de fleste kjøper seg et par også holder de på i en måned.

Når du først kommer i gang klarer du ikke stoppe.

Som jeg sa har jeg drevet med dette i ca 3år, så har jeg gått over til devilsticks.

Disse har ikke "dusker" i endene, de er tykkere, bygd anderledes.

Skal filme litt av det engang.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Til han som stemte "10 eller flere": Film takk.

Jeg greier to og er godt fornøyd med det. dessverre har jeg ikke tolmodighet til å lære meg å gjøre det med tre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...