oysteingk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Etter å ha installert Vista, forsvant XP fra valget av operativsystem, så jeg kjørte Vistaboot Pro (3.1) for å forsøke å løse problemet. Tydeligvis har jeg gjort et eller annet galt med boot filen eller i vistaboot, for når jeg velger XP pro kommer feilmeldingen som sier at Hal.dll er borte. Slik er harddiskene satt opp: Harddisk 1: C: XP D: Diverse Harddisk 2: E: Diverse F: Vista Hvordan skal da boot-fila se ut og hvilke innstillinger skal jeg bruke i vistaboot? Lenke til kommentar
howieD Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg brukte easyBCD istedetfor vistaboot fordi det faktisk virker bedre enn vistaboot etter mine 3 tidligere forsøk på å lage dual boot system med XP og Vista.. (med vista installert først). Først valgte jeg "reparer boot"-valget i eeasyBCD, deretter anga jeg hvilken partisjon XP lå på, og valgte "save", og deretter hvilken Vista lå på, og valgte "save". Så kopierte jeg "ntldr", "NTDETECT.COM" og "boot.ini" fra Vista partisjonen og over til XP partisjonen. Vips så funket det med dual boot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå