Gå til innhold

Kjøpe objektiv fra utlandet men hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg er alt for bortskjemt med prisguiden her på forumet og blir hjelpeløs uten det hjelpemiddelet. Nå ønsker jeg å kjøpe et objektiv fra utlandet (god dollarkurs). Det er snakk om et Canon EF 35mm f/2. Planen er å spare en del på å kjøpe det i utlandet. Kan dere tipse meg om hvor det kan kjøpes billig?

NB. Det må være et sted som tar Visa og sender til Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er alt for bortskjemt med prisguiden her på forumet og blir hjelpeløs uten det hjelpemiddelet. Nå ønsker jeg å kjøpe et objektiv fra utlandet (god dollarkurs). Det er snakk om et Canon EF 35mm f/2. Planen er å spare en del på å kjøpe det i utlandet. Kan dere tipse meg om hvor det kan kjøpes billig?

NB. Det må være et sted som tar Visa og sender til Norge.

Du "sparer" ca 3-400 kroner på å kjøpe det i utlandet.

Ikke mye å kjøpe det i utlandet for spør du meg.

Andreas

Lenke til kommentar

enig i at det bør være av en viss verdi for at det skal være noen hensikt. Enkelte objektiv er også helt klart uforholdsmessig dyre i Norge også- På dem kan man asbolutt spare penger. Jeg foretrekker dog en strategi hvor man kjøper det man klarer med seg når man først er ute å reiser på et spennende sted. Slik får man jo både rimelig utstyr og litt ekstra glede av å bruke det i nye omgivelser.

Canon 35mm f1.4 L hadde derimot vært en helt annen historie

Lenke til kommentar

Som andre sier her, er det lite å spare i den prisklassen. Så raskt innom ebay uten store funn. Husk at du må betale 25% av varepris+fraktkostnad ved post-innføring til Norge. Om du derimot skulle kjenne noen som skal reise f.eks. USA kan det fort være litt mer å spare. Eller om du istedet går for et objektiv som har høyere utsalgspris i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg regner:

B&Hphoto: (230+41) * 5,5 * 1,25 = ~1860 kr inkludert frakt

Billigste i Norge: ~2200 kr inkludert frakt

Det med å handle på reise er en god idé men det blir trolig lenge til jeg skal reise til utlandet og jeg skulle gjerne hatt det lyssterke objektivet nå i mørketida.

Lenke til kommentar

Skulle du kjøpt 35mm f1.4 hadde detr kanskje svart seg, men 35mm f2 er det som flere har påpekt bare noen få hundrelapper å spare på, om ikke du skal ha annet i samme slengen. Filtre og batterier spesielt er også mye billigere i junaiten, så kjøper du litt av det så begynner det raskt å balle på seg.

Lenke til kommentar
Skulle du kjøpt 35mm f1.4 hadde detr kanskje svart seg, men 35mm f2 er det som flere har påpekt bare noen få hundrelapper å spare på, om ikke du skal ha annet i samme slengen. Filtre og batterier spesielt er også mye billigere i junaiten, så kjøper du litt av det så begynner det raskt å balle på seg.

Jeg kjøpte Nikon 2,8 70-200 VR på Amazon i USA, sent til noen kjenninger som bor der, og tok det med hjem, sparte 7000 på dette i Norge 16000. i Usa 9000. Dette er for mye i prisforskjell, hvem er det som stikker av med pengene? Butikkene i USA tjener også penger på å selge.

Fikk samtidig med en sb800 blits til 1800.

mvh Arafat

Lenke til kommentar
Dette er for mye i prisforskjell, hvem er det som stikker av med pengene? Butikkene i USA tjener også penger på å selge.

Det er ingen som stikker av med pengene. Det er bare de enorme avgiftene i Norge som gjør alt dobbelt så dyrt, nærmest. :)

Hvilke avgifter????? Eneste avgift er norsk Moms, og det forklarer ikke nesten dobbel pris. Blitsen SB 800 betalte jeg 1800 for, I Norge må du ut med 3300 for samme blits, dette er nær dobbel pris. Kan ikke forklares med avgifter.

mvh Arafat

Lenke til kommentar

En annen ting mna må ta med i regnestykket er innkjøpskvanta norske butikker kan ta, i forhold til f.eks b&h, b&h tar sikkert inn dobbelt så mange objektiver som alle butikker i Norge tilsammen (minst) - dette gjør at de stiller i en noe annen klasse når de forhandler pris med leverandør.

Og så må vi tenke på norske lønninger da, vi skal hvert år ha høyere og høyere lønninger - men helst så skal ikke prisne stige - ingen som tenker på at de som selger ting må ta inn evt lønnsøkninger i evt pris ut på varene de selger. Noe å tenke på er at norsk timelønn er omtrent dobbelt så høy som amerikansk !

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen butikker i Hong Kong.

Er ikke skatter der og burde gi enda lavere prisen enn fra statene?

Noen som vet?

Urgalaxy på eBay har mye digg, og de garanterer visst ingen moms. Jeg har kun kjøpt småting derfra, men det gikk helt greit. Jeg synes imidlertid de var elendige på kommunikasjon, de svarte aldri på henvendelsene mine. Derfor kjøpte jeg ikke objektiv der samtidig. Har andre opplevd liknende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...