Simen1 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg er alt for bortskjemt med prisguiden her på forumet og blir hjelpeløs uten det hjelpemiddelet. Nå ønsker jeg å kjøpe et objektiv fra utlandet (god dollarkurs). Det er snakk om et Canon EF 35mm f/2. Planen er å spare en del på å kjøpe det i utlandet. Kan dere tipse meg om hvor det kan kjøpes billig? NB. Det må være et sted som tar Visa og sender til Norge. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 B&H skal vere ein god butikk. Har ikkje handla der sjølv, men har lest om andre som har gjort det med gode erfaringar. http://www.bhphotovideo.com/c/product/1211...le_EF_35mm.html (Nettbutikken er midlertidig stengt, men den vil opne i natt.) Lenke til kommentar
andreash Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg er alt for bortskjemt med prisguiden her på forumet og blir hjelpeløs uten det hjelpemiddelet. Nå ønsker jeg å kjøpe et objektiv fra utlandet (god dollarkurs). Det er snakk om et Canon EF 35mm f/2. Planen er å spare en del på å kjøpe det i utlandet. Kan dere tipse meg om hvor det kan kjøpes billig? NB. Det må være et sted som tar Visa og sender til Norge. Du "sparer" ca 3-400 kroner på å kjøpe det i utlandet. Ikke mye å kjøpe det i utlandet for spør du meg. Andreas Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 enig i at det bør være av en viss verdi for at det skal være noen hensikt. Enkelte objektiv er også helt klart uforholdsmessig dyre i Norge også- På dem kan man asbolutt spare penger. Jeg foretrekker dog en strategi hvor man kjøper det man klarer med seg når man først er ute å reiser på et spennende sted. Slik får man jo både rimelig utstyr og litt ekstra glede av å bruke det i nye omgivelser. Canon 35mm f1.4 L hadde derimot vært en helt annen historie Lenke til kommentar
ole9998 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Som andre sier her, er det lite å spare i den prisklassen. Så raskt innom ebay uten store funn. Husk at du må betale 25% av varepris+fraktkostnad ved post-innføring til Norge. Om du derimot skulle kjenne noen som skal reise f.eks. USA kan det fort være litt mer å spare. Eller om du istedet går for et objektiv som har høyere utsalgspris i Norge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg regner: B&Hphoto: (230+41) * 5,5 * 1,25 = ~1860 kr inkludert frakt Billigste i Norge: ~2200 kr inkludert frakt Det med å handle på reise er en god idé men det blir trolig lenge til jeg skal reise til utlandet og jeg skulle gjerne hatt det lyssterke objektivet nå i mørketida. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Skulle du kjøpt 35mm f1.4 hadde detr kanskje svart seg, men 35mm f2 er det som flere har påpekt bare noen få hundrelapper å spare på, om ikke du skal ha annet i samme slengen. Filtre og batterier spesielt er også mye billigere i junaiten, så kjøper du litt av det så begynner det raskt å balle på seg. Lenke til kommentar
Arafat Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Skulle du kjøpt 35mm f1.4 hadde detr kanskje svart seg, men 35mm f2 er det som flere har påpekt bare noen få hundrelapper å spare på, om ikke du skal ha annet i samme slengen. Filtre og batterier spesielt er også mye billigere i junaiten, så kjøper du litt av det så begynner det raskt å balle på seg. Jeg kjøpte Nikon 2,8 70-200 VR på Amazon i USA, sent til noen kjenninger som bor der, og tok det med hjem, sparte 7000 på dette i Norge 16000. i Usa 9000. Dette er for mye i prisforskjell, hvem er det som stikker av med pengene? Butikkene i USA tjener også penger på å selge. Fikk samtidig med en sb800 blits til 1800. mvh Arafat Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dette er for mye i prisforskjell, hvem er det som stikker av med pengene? Butikkene i USA tjener også penger på å selge. Det er ingen som stikker av med pengene. Det er bare de enorme avgiftene i Norge som gjør alt dobbelt så dyrt, nærmest. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Gissan: Mener du 100% moms (nesten) ? Lenke til kommentar
Arafat Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dette er for mye i prisforskjell, hvem er det som stikker av med pengene? Butikkene i USA tjener også penger på å selge. Det er ingen som stikker av med pengene. Det er bare de enorme avgiftene i Norge som gjør alt dobbelt så dyrt, nærmest. Hvilke avgifter????? Eneste avgift er norsk Moms, og det forklarer ikke nesten dobbel pris. Blitsen SB 800 betalte jeg 1800 for, I Norge må du ut med 3300 for samme blits, dette er nær dobbel pris. Kan ikke forklares med avgifter. mvh Arafat Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 En annen ting mna må ta med i regnestykket er innkjøpskvanta norske butikker kan ta, i forhold til f.eks b&h, b&h tar sikkert inn dobbelt så mange objektiver som alle butikker i Norge tilsammen (minst) - dette gjør at de stiller i en noe annen klasse når de forhandler pris med leverandør. Og så må vi tenke på norske lønninger da, vi skal hvert år ha høyere og høyere lønninger - men helst så skal ikke prisne stige - ingen som tenker på at de som selger ting må ta inn evt lønnsøkninger i evt pris ut på varene de selger. Noe å tenke på er at norsk timelønn er omtrent dobbelt så høy som amerikansk ! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dollarkursen har jo mye å si. Den er meget lav for tiden. Lenke til kommentar
honning Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har selv handlet hos B&H og sparte 13000 på en canon 300mm f2.8 IS. men det er ikke mye å spare på objektiver i mindre prisklasser. De som tar seg godt betalt i Norge må jo være forhandlere selv. mvh honn. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som vet om noen butikker i Hong Kong. Er ikke skatter der og burde gi enda lavere prisen enn fra statene? Noen som vet? Lenke til kommentar
andm Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen som vet om noen butikker i Hong Kong. Er ikke skatter der og burde gi enda lavere prisen enn fra statene? Noen som vet? Urgalaxy på eBay har mye digg, og de garanterer visst ingen moms. Jeg har kun kjøpt småting derfra, men det gikk helt greit. Jeg synes imidlertid de var elendige på kommunikasjon, de svarte aldri på henvendelsene mine. Derfor kjøpte jeg ikke objektiv der samtidig. Har andre opplevd liknende? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som vet om noen butikker i Hong Kong. Er ikke skatter der og burde gi enda lavere prisen enn fra statene? Noen som vet? Har brukt roxsen på eBay endel. De svarer raskt på mail og er raske med å sende varene. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 HK Supplies er også en bra selger i Hong Kong. Ang priser kan ingen matche BH, såvidt jeg har sett, men siden de ofte merker pakker med lavere vedi er det likevel mange som handler fra de. Min erfaring er at de setter tollverdi typisk lik 1/3 av faktisk verdi. Lenke til kommentar
Arild Heitmann Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 så jeg kan altså spare en tusenlapp på å kjøpe Nikon 55-200mm f:4-5,6 VR fra b&h? da er det vel bare å peise på! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 så jeg kan altså spare en tusenlapp på å kjøpe Nikon 55-200mm f:4-5,6 VR fra b&h?Tja, det er heller 6-700 kr (du må regne med å betale mva både på objektivet og fraktkostnaden også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå