Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermsignal på ny data *LØST*

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny data men får ikke no signal (står bare ''no signal'' på skjermen når dataen starter opp).

Resten av dataen ruller og går som det skal men får som sagt ikkeno bilde.

-Har prøvd å koble alt på nytt av

-Restarte bios og cmos pluss no sånn ''jumper-greier''

-Prøvd med 2 forskjellige skjermer

-Tok ut skjermkorte og satte det inn i en annen data og da funka det men ikke på min data

Takker for alle svar!

fant ut av problemet! tok med dataen til datakjeden og de konstaterte med enten en defekt på hk eller en bøyd pin i cpu-socket'en. tok med dataen hjem igjen og tok ut cpu, men fant ingen bøyde pin's satte alt sammen igjen og da funka det merkelig nok:S

så denne tråden kan bare slettes.

Endret av fredrik_asen88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat samme problem selv etter innkjøp av kabinett, strømforsyning, skjermkort, cpu, ram osv. Pcen starter og alt det der, eneste som ikke er som det skal er at det ikke er noe bilde på skjermen. Jeg har koblet til både 4pins og 24 pins strømgreia til hovedkortet og alt det der, har også prøvd med hver enkelt rambrikke og det funket ingen av gangene-

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Fikk start på den etter at jeg tok å jumpa bios eller hva det nå en er, får på pcen og alt det der, men når jeg har starta pcen så funker ikke mus/tastatur, har det noe å si at jeg ikke formaterte hardisken`Brukte en jeg hadde fra før med xp fra før

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette c-mos også, men hjalp ikke noe.

Kan det være noe med at jeg ikke bruker dvi da? Jeg må bruke den overgangen som fulgte med skjermkortet da LCD skjermen min kun har d-sub inngang.

Endret av KjOtT
Lenke til kommentar

Jeg fiksa min igår ihvertfall, var sånn jumper greie på hovedkortet elns. Flytta på den, skrudde på så funka det. Så kom jeg hjem igår natt så hadde det faen meg slutta å funke, skjønte ikke en dritt og bare gikk å la meg, så våkna jeg nå så

hadde jeg faen meg ikke skjermkabelen haeahaehaeha ^^ jaja :p

Lenke til kommentar
Jeg fiksa min igår ihvertfall, var sånn jumper greie på hovedkortet elns. Flytta på den, skrudde på så funka det. Så kom jeg hjem igår natt så hadde det faen meg slutta å funke, skjønte ikke en dritt og bare gikk å la meg, så våkna jeg nå så

hadde jeg faen meg ikke skjermkabelen haeahaehaeha ^^ jaja :p

ja, skal den jumper dingsen være flytta når man skrur på dataen? han karen som hjalp meg flytta den fram og tilbake mens dataen var skrudd av... kjent problem det med skjermkabelen:P glemte å sette den i en del ganger når vi testa med forkjsellige skjermer:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...