Gå til innhold

Å tilby gratis sms.

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvordan jeg kan sette opp en sms server hjemme, for å tilby gratis sms-meldinger og andre nyttetjenester til mobilen helt gratis?

Jeg er fullstendig klar over at det er mange brae og dårlige sms serverprogrammer på markedet. Spm. er ikke om hvordan man innstalllerer programvaren, men hvordan man får de til å fungere i praksis. Hva skal til for at f.eks. sms server programvaren skal få datamaskinen til å virke som automatisk utsender av gratis mobil tjenester via sms systemet?

Må det datamaskinen virke som sitt eget tlf. system. Hvordan skal jeg gå frem for å få alt til å virke?

Hvor mange klarer en fire år gammel pc å formidle sms meldinger til pr. sekund?

Hvordan sette opp eget innmeldingsystem, slik at reg. av kunder kan skje automatisk via det gratis sms systemet?

Får man dette til, kan man jo tjene rått på å formidle gratis sms tjenester.

Må man ha et eget tlf. tilknyttet systemet, kan man sikkert leie en rimelig sms tlf. tilgang av telenor, og bruke sms server programvaren itillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som vet hvordan jeg kan sette opp en sms server hjemme, for å tilby gratis sms-meldinger og andre nyttetjenester til mobilen helt gratis?

Jeg er fullstendig klar over at det er mange brae og dårlige sms serverprogrammer på markedet. Spm. er ikke om hvordan man innstalllerer programvaren, men hvordan man får de til å fungere i praksis. Hva skal til for at f.eks. sms server programvaren skal få datamaskinen til å virke som automatisk utsender av gratis mobil tjenester via sms systemet?

Må det datamaskinen virke som sitt eget tlf. system. Hvordan skal jeg gå frem for å få alt til å virke?

Hvordan sette opp eget innmeldingsystem, slik at reg. av kunder kan skje automatisk via det gratis sms systemet?

Må man ha et eget tlf. tilknyttet systemet, kan man sikkert leie en rimelig sms tlf. tilgang av telenor, og bruke sms server programvaren itillegg.

Gratis sms tjenester kan tilbys via gsm modem og sms daemon for ubegrensede devices.

Det er selvfølgelig viktig at man har et gsm modem som takkler ubegrensede overførsler av meldinger, og unlimited devices versjonen av sms daemon. Dersom man har disse to tingene behold, kan man faktisk tilbt sms tjenester til flere tusen nordmenn helt gratis!

m.v.h

Jonny

Lenke til kommentar
googlerian, svarer du ikke på ditt eget spørsmål her ? Rare greier.

Jeg kom med en tilleggs løsning jeg tror kan være riktig, men er allikevel ikke helt sikkert på om det vil virke i praksis. Jeg spør derfor dere andre om en eventuell løsning på spm.

Lenke til kommentar
Man får jo 25mld i mnd på www.mother.no .

Er man registrert med mother kontantkort får man 50 :)

25? Jeg får bare 10 per måned... Likte Mother mye bedre den tiden man fikk 25 gratis sms per dag :)

Opps.. glemte at det var 10, og ikke 25 for de som ikke har mother kont.kort.

jaja.. jg får i alle fall 50stk :)

Lenke til kommentar

Gratis sms tjenester kan tilbys via gsm modem og sms daemon for ubegrensede devices.

Det er selvfølgelig viktig at man har et gsm modem som takkler ubegrensede overførsler av meldinger, og unlimited devices versjonen av sms daemon. Dersom man har disse to tingene behold, kan man faktisk tilbt sms tjenester til flere tusen nordmenn helt gratis!

m.v.h

Jonny

j*velig unødvendig quoting! *SLAP* men GOGO og gi oss gratis sms :)

Lenke til kommentar

leste i vg eller dagbladet i går hvis jeg ikke tar feil, var vel også på nyhetene i går. anyway.... www.teletopia.no der kan man bruke deres sms sentral til en pris av 49 øre per melding! :woot:

faktisk 51 øre billigere enn telenor og resten, men for å kunne bruke denne tjenesten må man ha telenor/oyo/zalto de av dere som bruker netcom/you/chess kan ikke bruke denne tjenesten. :-?

Bytt SMS-meldingssentral på mobiltelefonen din til +4799801000

Lenke til kommentar
Koster det ikke noe å sende ut sms meldinger fra en SMS server, da? Telenor/Netcom skal vel ha sitt, skal de ikke? Hvordan går det til at du får dette gratis? Hvor får jeg utstyret fra?

ja.. Telenor skal jo ha penger for å utnytte deres nett. de kranglet jo med teletopia på det punktet.

Lenke til kommentar

Gi opp.

Dersom man skal sette opp noe slikt må man sette opp en tjeneste som man kjøper av Telenor/Netcom. Det koster faktisk penger. Sannsynlighvis mye penger.

Det er ikke mulig å drive noe slikt gratis. De som driver slike "gratis" tjenester, baserer seg på reklame/ads og jeg tror de aller fleste går i minus.

Tror ikke det er mulig å tjene penger på noe slikt. Tror ikke engang dte er mulig å gå i balanse på lang sikt.

Når skal folk lære at det ikke finnes noe slikt som gratis lunch? [fritt oversatt fra engelsk]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...