Nimrad Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det var en ganske interessant artikkel på Gamespot om den pågående konsollkrigen. Sammendrag: GameSpot asks industry illuminati to predict whether the PlayStation 3, Xbox 360, or Wii will emerge as the holiday victor, and which will go on to be the ultimate winner in this generation of the console race. ... So how are game-industry analysts handicapping the ongoing console war? Michael Pachter of Wedbush Morgan Securities believes that the PS3 is going to come out ahead in this cycle--eventually. He explains, "I believe that the Blu-ray functionality built into the PS3 has greater value to a wider number of consumers than does Xbox Live or the fun factor of the Wiimote... Had all three launched at the same time and price, I think the PS3 would have been ahead from the beginning." However, Pachter puts his odds on the Wii winning this holiday season, simply because of the price. He told GameSpot, "Wii will win this Christmas, because of price. Xbox 360 will finish second, and PS3 a not-so-distant third, again because of the price." ... 2008 looks set to be a huge year in gaming, with a wider range of choice open to consumers than ever before. Video gaming is no longer a niche industry, and its sales are making a noticeable impact on economies all over the world. It remains to be seen which console will come out on top, or if different consoles will trump different regions, or whether all three will manage to somehow peacefully coexist. Perhaps, even, as Denis Dyack predicts, one day soon the term "system wars" will be irrelevant as a generic "video game machine" comes to market, and developers will have to worry about developing for only one platform, ensuring that everyone with that platform has access to every game. Jeg er stort sett helt enig i det som blir sagt, men er greit å høre flere kommentarer? PS: Dette er ikke nok en konsollkrigtråd, men det er meninga at artikkelen skal bli diskutert. Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ikke umulig at Sony ender opp flest solgte konsoller denne generasjonen, men jeg er mer spent på om Nintendo og Microsoft øker sine markedsandeler. Hvis ikke alle er klar over det så har gametrailers noe de kaller bouns round hvor Michael Pachter ofte er med. Veldig bra som regel. http://www.gametrailers.com/bonusround_list.php Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 At PS3 ikke kan greie å opprettholde markedsandeler på linje med PS2 sier seg selv. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 I VG hadde de en litt interesang artikkel angående HD-DVD og Blu-Ray. Der kom spørsmålet om det var lurt å droppe DVD spilleren for å kjøpe seg en HD format spiller, og svaret ble nei. Grunnen var at formatkrigen fremdeles regjerte og det var usikkert om hvem som kom øverst. Mener at man må egentlig ta høyde for formatkrigen HD-DVD og Blu-Ray når man skal spå PS3's fremtidige salg. Mye avhenger av Blu-Ray spilleren etttersom alle kort er lagt primært på den. Om Blu-Ray faller eller ikke blir ledene (dvs at det blir som med DVD -/+ ingen spesifisk standard) så har Sony automatisk mistet et salgsragument selv om PS3 fremdeles er en god blu-ray spiller. Det er dog ingen tvil om at man får et spennende år 2008 ettersom det kommer mye interesangt fra alle kanter, og vi som sitter med alle 3 kan få et svare strev med å dekke over alle titlene som kommer. Sitter for min del å spinker og sparer til PS3 som jeg forhåpentligvis får råd til 1 kvartal neste år. Håper jeg. Om ikke, håper jeg får igjen på skatten, trenger vel strengt tatt ikke si hva de pengene da blir å gå på. Oh fryd Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Går det ann å diskutere dette her da, har mine sterke tvil. Snart kommer siden mot sine armerte skyts om att PS3 eier 360 og omvendt. Tror ikke massen her er voksne nok til å ta enda en slik diskusjon. Slik jeg har sett dette så består dette forumet hovedsaklig av fire leire. Sony, Ms og Nintendo fanboys og den fjerde gruppen som bland annet jeg er medlem av og som gir blanke f i hvilken konsoll spillet er laget for og nyter spillet. Endret 15. desember 2007 av Whackedorange Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 So how are game-industry analysts handicapping the ongoing console war? Michael Pachter of Wedbush Morgan Securities believes that the PS3 is going to come out ahead in this cycle--eventually. He explains, "I believe that the Blu-ray functionality built into the PS3 has greater value to a wider number of consumers than does Xbox Live or the fun factor of the Wiimote... Had all three launched at the same time and price, I think the PS3 would have been ahead from the beginning." De prater om PS3 og Blu-ray på siste bonus round. Bør sees: http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=17&pt=1 It remains to be seen which console will come out on top, or if different consoles will trump different regions, or whether all three will manage to somehow peacefully coexist. Perhaps, even, as Denis Dyack predicts, one day soon the term "system wars" will be irrelevant as a generic "video game machine" comes to market, and developers will have to worry about developing for only one platform, ensuring that everyone with that platform has access to every game. Tror ikke en standard er realistisk. Da må alle de store utgiverene gå sammen å bli enig om en standard eller en aktør som de vil støtte. Det er en grunn til f.eks MS startet med konsoller og det er nok fordi de så hvor mye Sony tjente på det. Eller hvorfor lanserer Sony Blu-ray istedet for å stille seg bak HD-DVD. Penger, penger og atter penger. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg er stort sett helt uenig i det som blir sagt, men er greit å høre flere kommentarer? Han har sagt mye dumt han Pachter ( mye som har vist seg feil) So how are game-industry analysts handicapping the ongoing console war? Michael Pachter of Wedbush Morgan Securities believes that the PS3 is going to come out ahead in this cycle--eventually. He explains, "I believe that the Blu-ray functionality built into the PS3 has greater value to a wider number of consumers than does Xbox Live or the fun factor of the Wiimote... Had all three launched at the same time and price, I think the PS3 would have been ahead from the beginning." Helt uenig. Folk flest driter i blu-ray, de vet ikke hva det er for det første, for det andre er det fortsatt mange som ikke har HDTV, og heller ikke har tenkt å kjøpe det med det første. Flesteparten av de som har LCD/Plasma kjøpte nok pga. design og at den er tynn og praktisk. Xbl tror jeg få bryr seg om, de eneste er seriøse gamere. Så jeg tror ingen av delene har noe særlig å si på salget av PS3, og jeg tror ikke konsollen hadde solgt best fra start av hvis den kom ut samtidig som andre. Det som er viktig å ha er: 1. En grei pris 2. Gode spill. Siden PS3 ikke hadde noen av delene ved launch (Wii og 360 hadde strengt tatt samme situasjon, men hadde den viktige prisen rett), kom den aldri til å bli en hit blant de mer casual av gamerne. Det er nok prisen som gjorde at salget var så dårlig som det var. EDIT: Glemte en viktig u- i u-enig Endret 15. desember 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det jeg tror de mener med generic "video game machine" er ikke at det blir en fysisk video spill maskin men heller at spillene blir tilnærmet identiske på hver platform grunnet middleware/spill motorene. Så hvilken produsent som får pengene blir mer en smaksans enn "fordi ZXY versjonen har bedre grafikk" / "ABC konsollen har bedre potensiale enn ZXY" etc... Godt mulig at mine meninger er helt på tryne men at om få år så sitter vi igjen men bare en konsoll er nokk bare en ønskedrøm. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Had all three launched at the same time and price, I think the PS3 would have been ahead from the beginning. Jada, og hadde Wii hatt HD-grafikk og Cell-prosessor, og bla bla bla Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Begynner det ikke å bale på seg med tråder der en som eier en konsoll poster en artikkel om at den konsollen kommer til å "vinne" for så å støtte dette utsagnet? Kan vi ikke bare ta disse i tråden for antall solgte eller lage en samletråd eller noe? Annenhver uke går jo en "ekspert" ut å sier at PS3 suger/xbox360 taper osv. så om man absolutt vil poste disse, hvorfor ikke gjøre det i en samletråd for emnet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Altså hvis jeg koser meg med min 360, hvorfor skal jeg bry meg om en annen konsoll _SELGER MERE_? Synes det hele blir latterlig, skal jeg synes det er kjipt når jeg kjøper brusen URGE, fordi at Cola selger mere? Playstation er en sterkere merkevare (mye pga ps2 og ps). Det er nesten rart at de ikke har solgt flere, men det skyldes pris og at de kom såpass sent. Sist runde var det vel xbox som kom sent, har jeg rett? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 At PS3 ikke kan greie å opprettholde markedsandeler på linje med PS2 sier seg selv. I år ja, 2008 blir det annerledes da spillene som nettopp gjorde PS2 stor faktisk kommer ut. PS3 har stort sett bare hatt multiplattformspill som ikke viser noe av kraften til PS3. Uncharted er vel stort sett det eneste store spillet PS3 har hatt i år. Sier seg selv at salget ikke tar helt av da . 2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det er vell igrunnen litt for tidlig å dra igang spekulasjoner om hvilken konsoll som kommer best ut? Playstation 3 er dyr, men man får jo litt for pengene. Husker at playstaion 2 og kostet en del, men likevel så solgte den til de grader. Vil tro at ps3 vil bli mer populært etter som spillutvalget blir i fremtiden. Prisen vil bli lavere i fremtiden, skal ikke se vekk ifra at det og øker salgstallet en del. Gode titler + Grei pris er oppskriften sony trenger. I det minste gode titler som gjør at man vil kjøpe denne maskinen. La oss ikke glemme at xbox'en og wii'en har vært på markede noe lengre en ps3, kanskje det er den største tabben sony begikk. De var enkelt og greit for sene, og det var for få spill ute som gjorde maskinen aktuell for mange. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 *host* Too Human, Alan Wake, SC: Conviction, Fallout 3, Age of Conan: Hyborian Adventures ... Tja. Eit par eg tok utav lufta. Trur det blir eit knallhardt år for alle eg. @ Avean: det er no berre 13 dagar igjen av året 2007. Xbox 360 eksisterar endo. Tenkte eg berre skulle gjere deg klar over det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Mye flotte pc spill der Gaz 1 xbox 360 exclusive, 1 multiplattform pc, ps3 og xbox 360. 2 xbox 360 og pc spill. neida Kommer masse god spill til alle konsoller Endret 18. desember 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) At et spill kommer ut til både Xbox360 og PC betyr ikke at det ikke blir en suksess på Xbox360. Ellers har vi spill som Elveon, Fable 2, Halo Wars, Lost Odyssey, Ninja Gaiden 2, Project Offset. Edit: Sony kommer nok til å gjøre det bra i 2008, men det beror dog mye på at stor tittlene dems ikke blir (for mye) forsinket. Isåfall tror jeg MS og Nintendo vil spise inn mye på dem som forsatt sitter på gjerdet. Endret 18. desember 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det vi hører mest fra PS3fanboysa er jo "bare vent".. Vi venter enda, men har ikke trua på at de kommer til å vinne krigen for det. men for all del, de kommer nok å gjøre det bra.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 I år ja, 2008 blir det annerledes da spillene som nettopp gjorde PS2 stor faktisk kommer ut. PS3 har stort sett bare hatt multiplattformspill som ikke viser noe av kraften til PS3. Uncharted er vel stort sett det eneste store spillet PS3 har hatt i år. Sier seg selv at salget ikke tar helt av da .2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda *sukk* Du har ikke lyst å lære historie har du vel? Hvor mye konkuranse hadde PS2 mellom 31 Januar 2001 og rundt 15 November 2001? Forventer ikke noe svar så jeg sier bare, nada, ingen ting. Ikke 1 konkurent var på banen da. Sony var helt alene. 2008 blir et knallhardt år for alle 3, enten du liker det eller ikke. Markedet er i kraftig splid og strid om hva som er gjeldene og trumfkortet til Sony, Blu-ray, har ikke akkurat gjort den forskjellen profetene hadde forespeilet seg ettersom de aller fleste i markedet ser ut til å holde seg til DVD mens formatkrigen herjer. Er ingen av konkurentene som har brukt opp trumfkortene sine. F.eks Wii har et ekslusivt fra Sudo51 samt at de har kapret noen ekslusiviteter fra Sony over til seg. X360 og Microsoft er ute med pengepungen og utgivelsesavtaler der de kan og har blant annet kapret Alan Wake ved den metoden samt kjøpt seg ekslusivt innhold til GTA 4. Ja det kan være lite men det er et salgsargument både for å kjøpe X360 og holde seg til den. PS3 har ekslusiviteter som et spill fra Team Ico og God of War 3 men har per i dag problemer med å kapre det store markedet. Enten Sony defence force liker det eller ikke, så er vi i et totalt annet marked enn det PS2 var i. Det er en mer tilspisset konkuranse, mer kniving om kundene og et hardere marked å få andeler i. Sony får det ikke så "lett" denne gangen. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 At PS3 ikke kan greie å opprettholde markedsandeler på linje med PS2 sier seg selv. I år ja, 2008 blir det annerledes da spillene som nettopp gjorde PS2 stor faktisk kommer ut. PS3 har stort sett bare hatt multiplattformspill som ikke viser noe av kraften til PS3. Uncharted er vel stort sett det eneste store spillet PS3 har hatt i år. Sier seg selv at salget ikke tar helt av da . 2008 blir knallhardt for Microsoft og Nintendo da de allerede har brukt opp sine trumfkort mens PS3 ikke har begynnt å dele enda PS2 kontra Xbox, hvor PS2 nærmer seg 600 000 solgte bare i Norge.. 120 millioner internasjonalt. Tror du det vil være tilfellet med denne generasjonen? Det er i såfall drømmetenking. Levetiden til PS2 tror jeg også blir lenger enn PS3, for kjenner jeg markedet rett kommer det flere konsoller som er kvassere i markedsføringen. Ser ikke helt hva multiplattform og kraften til PS3 har så mye å si her, at potensialet ikke er nådd hos PS3 er fakta- og det gjelder vel strengtatt 360 også, men skal man vente tre-fire år for å vurdere det - eller faktisk ta et bevisst valg på det man har mellom hendene nå? Microsoft og Nintendo har brukt opp sine trumfkort kan du vel bare si hvis du ikke følger med på andre enn "din" konsoll? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 skal jeg synes det er kjipt når jeg kjøper brusen URGE, fordi at Cola selger mere? Nå er jo både Urge og Cola laget av Coca-Cola Company, så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå