Gå til innhold

Sliter med motivasjon, kjedelig hele tiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg har funnet en liten gnist av motivasjon i en hobby jeg har in real life, auksjoner.

 

Ting og tang legger jeg ut på auction for å se om jeg får noe for det. Sonderer markedet, funderer litt i markedsverdien versus avkastning om jeg skulle forsøke å selge det videre, ut å jakte vilt rundtomrking og kanskje få noe junk jeg kan selge på auksjonshuset.

 

Så jeg fant en liten, pitte liten så enn, gnist i dette spillet av motivasjon. Vel, liten var den vel ikke når jeg i skrivende stund ser at klokken er 04.39 og jeg er fremdeles oppe, trøtt som fan, men våken.

 

Kanskje påtide å legge seg å snorke litt og så komme seg opp i morgen for å sjekke mine auksjoner og kjøperier.

 

Ser ut som man kan finne motivasjon i andre ting enn det å queste/raide/slakte etc.

Lenke til kommentar

Bear: skaff EU versjonen av spillet. Spill med real life venner eller så kan du høre om du kan spille med Drøm eller allianseversjonen av Drøm (husker ikke navnet i farta dessverre). Veldig mye av min og sikkert mange andres motivasjon i spillet er å spille sammen med venner og kjente, enten folk du har møtt i spillet eller folk du kjenner fra før av. Anbefaler deg veldig sterkt å forsøke dette for å se om det er det som skal til før du henger kroken på døra for WoW - det kan jo tenkes at WoW ikke er spillet for deg.

Lenke til kommentar

Først og fremst, kom deg til en EU server. Det beste med WoW er den sosiale biten spør du meg. Da blir det kjipt å sitte alene på en US server. Skaff deg et guild, om det så bare er et lite drittguild. Sjansen for å kunne gjøre quests eller instances med noen andre øker da. Repetetive quests (som det nok aldri blir slutt på) blir med ett morsommere når du gjør det sammen med noen.

 

Du kan jo også utforske crafting delen av WoW. På en warrior kan du for eksempel går for mining og blacksmithing. Dette kombinert med din nyoppdagete fetish for auksjonshuset så har du nok å henge fingrene i. Levelingen vil gå tregt, men det er tydeligvis ikke den morsomste delen for deg likevel.

 

Og hvis du virkelig vil havne på auksjonskjøret kan du velge to "gathering" professions (skinning, herbalism, mining).

 

Rent personlig mener jeg warrior er dritkjedelig inntil level 40.

Lenke til kommentar

Jepp, sånn er det hele veien. Jeg har kjørt 2 chars opp til 70 uten å være med i guild eller raidgrupper.

 

Det er inni helvetes kjedelig, men likevel "må" jeg spille noen timer om dagen.

Noe jeg har oppdaget er at er man lite sosial i real life, er man også lite sosial i WoW. Jeg har aldri sett innsiden av noen instancer enn Wailing Caverns. Og jeg har spilt i 2,5 år med en drøss karakterer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Grinding og quester hvor du skal samle sammen x antall av noe er det hele tiden, så hvis du ikke holder ut det er det en stor sjanse for at du kommer til å bli lei veldig fort.

 

Jeg vil anbefale å prøve å lvle ihvertfall forbi 20 med en eller flere classes du liker. Da får man en litt bedre følelse av hvordan classen fungerer enn det man har fra 1-20. Vil også anbefale å prøve å gjøre instances(dungeons) sammen med andre. Lær deg hvordan classen din spilles og hva din rolle er i en gruppe (står mye på f.eks wowwiki), og prøv å få tak i en gruppe med bra folk rundt samme lvl som deg (er klar over at det kan være vanskelig, via LFG kan man få gode grupper men det kan også gå veldig dårlig).

 

Hvis du er warrior, hvorfor ikke prøve seg på tanking? PvP kan også være veldig gøy, men jeg ville holdt meg unna battlegrounds mellom 10-19.

Gjør de questene du liker, hvis barrens irriterer vettet av deg, dra til silverpine eller ghostlands i stedet. Snakk med folk, vær impulsiv, bli kjent med classen du spiller, ta deg tid til å slappe av med spillet! Vet det er veldig mange som gjerne vil fortest mulig til lvl 70, men for meg fungerer ikke det, det blir bare et kjør.

 

Hvis du er interessert i rollespilling, går det an å prøve en RP- eller RPPvP-server, da blir det enda en måte å komme i kontakt med folk på, og det kan krydre spillingen litt.

 

Til slutt synes jeg egentlig ikke det skal være noe problem å slite med motivasjon til å spille :p WoW er ikke så veldig viktig, jeg ville heller studert skulle jeg ha gjort noe jeg egentlig ikke var motivert til. =)

Lenke til kommentar

Hehe, inntil for en stund siden hadde jeg en lvl 70 mage og 6 chars mellom 15-34. Så sletta jeg nesten alle sammen (etter å ha overført penger og items til en). Nå har jeg magen på 70 som ikke er spilt på et halvt år, for øvrig skinnblakk han også,

en 69 druid og en 14 priest. Druiden var en av de jeg ikke sletta fordi han var kommet lengst.

 

Priesten starta jeg i ren kjedsomhet en dag når jeg var lei timevis med questing i Zangarmarsh i outlands. Det er alltid litt deilig å starte en helt blodfersk char i et start area man ikke har vært på leeeenge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Først og fremst, kom deg til en EU server. Det beste med WoW er den sosiale biten spør du meg. Da blir det kjipt å sitte alene på en US server. Skaff deg et guild, om det så bare er et lite drittguild. Sjansen for å kunne gjøre quests eller instances med noen andre øker da. Repetetive quests (som det nok aldri blir slutt på) blir med ett morsommere når du gjør det sammen med noen.

 

Du kan jo også utforske crafting delen av WoW. På en warrior kan du for eksempel går for mining og blacksmithing. Dette kombinert med din nyoppdagete fetish for auksjonshuset så har du nok å henge fingrene i. Levelingen vil gå tregt, men det er tydeligvis ikke den morsomste delen for deg likevel.

 

Og hvis du virkelig vil havne på auksjonskjøret kan du velge to "gathering" professions (skinning, herbalism, mining).

 

Rent personlig mener jeg warrior er dritkjedelig inntil level 40.

 

Ja for dasking av monster er mer normalt ;)

 

Er nok ingen fetish men et spill med forskjellige elementer spawner forskjellige typer mennekser og interesser. Noen finner gleden i å daske X antall monster med polygoner mens andre finner gleden i å kjøpe/selge polygoner. Envær sin smak.

 

 

Prøvd Counter Strike, bamsemannen?

 

Spilte CS da de kom, da det faktisk var morsomt. Nå er CS "big buisness" og full av premenstruelle fjortisser med nick som lengere enn dagen er lang og pipstemmer som hyler i ørene hele tiden hvor jævla god de er (eller hvor jævla dum de andre er, kommer ann på).

 

Så CS vil jeg ikke ta i engang med ildtang.

 

Driver foresten å laster ned EU versjonen nå og skal starte med en paladin dwarf når det er ferdig. Hvilken server burde jeg gå for, der jeg finner flest "diskusjon.no" folk?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
(blablabla, loads of unødvendig tekst)

Ja, akkurat, poenget mitt er at du kanskje ikke er den typen som gamer wow, når du ikke har tolmodigheten til å levle en character over level tjue engang.

 

Driver foresten å laster ned EU versjonen nå og skal starte med en paladin dwarf når det er ferdig. Hvilken server burde jeg gå for, der jeg finner flest "diskusjon.no" folk?

Sylvanas, Horde

Lenke til kommentar
(blablabla, loads of unødvendig tekst)

Ja, akkurat, poenget mitt er at du kanskje ikke er den typen som gamer wow, når du ikke har tolmodigheten til å levle en character over level tjue engang.

 

Driver foresten å laster ned EU versjonen nå og skal starte med en paladin dwarf når det er ferdig. Hvilken server burde jeg gå for, der jeg finner flest "diskusjon.no" folk?

Sylvanas, Horde

Yes, please.

Lenke til kommentar

En ting, kommer du til Drøm forvent skitkasting og diverse andre ting, spør du om noe forvent å bli flama, men de svarer allikevel og de biter ikke, de bare knurrer litt...

 

Så etter en ukes tid når du skjønner hvordan de fungerer så kan du leve livet og kose deg med en gjeng svette nerder som faktisk er hyggelige på bunnen.

Lenke til kommentar
En ting, kommer du til Drøm forvent skitkasting og diverse andre ting, spør du om noe forvent å bli flama, men de svarer allikevel og de biter ikke, de bare knurrer litt...

 

Så etter en ukes tid når du skjønner hvordan de fungerer så kan du leve livet og kose deg med en gjeng svette nerder som faktisk er hyggelige på bunnen.

 

Så du mener at Lycan ikke biter? Har du sett kroppen til charen min? Den er kun skinn og bein, det var et troll en gang ...

Lenke til kommentar

Om oppførselen til enkelte her gjennspeiler EU serverne tror jeg jeg holder meg ensom og alene til US serverne. Kan dere PLEAS kutte ut den forbandete off topicen for ettertiden? Det er da totalt unødvendig å dra det ut i dritt og annet urelatert dritt i tråden som ikke omhandler det.

 

Ja, akkurat, poenget mitt er at du kanskje ikke er den typen som gamer wow, når du ikke har tolmodigheten til å levle en character over level tjue engang.

 

Har andre MMO på merittlisten men er kun WoW jeg har hadt problemer med motivasjonen. Guild Wars var uproblematisk i forhold til WoW, men jeg ser nå at repetivt innhold gjennspeiler spillet i helhet så jeg får heller se om jeg ikke får EU versjonen opp og gå så får jeg se på det sosiale aspektet og. Til nå har det vært mye vandring alene i snøheimen eller slettlandet så det sier vel seg selv at et blir kjedelig i lengden.

 

Jeg er heller ikke inne på noen av de internhumor termene som mange pisser av seg her på forumet så det nytter ikke si noe i forkortet tilstand for jeg skjønner ikke bæra av det.

 

Foresten, hvilken server spiller de fleste her av? Eller er det en server som og heter Horde? Ja jeg vet at det er en fraksjon som heter Horde men husk og at der finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...