fattony2 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Partisjonen ubuntu linux ligger på er bare 6gb. Noe som gjorde det lett å bruke opp all plassen. Problemet er nå at 100% av disken er i bruk, noe som gjør at nesten ingenting fungerer, fordi ingenting kan bli lagret. Jeg har prøvd å fjerne det jeg kan av programmer, har ingen filmer eller noe lastet ned, det ligger ingenting i /tmp og søppelkassen er tom. Hva mer kan jeg gjøre for å frigjøre plass? noen handy commandoer? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 sudo apt-get clean Sletter alle pakker som er lastet ned via pakkesystemet. De trenger du normalt sett ikke lengre. Lenke til kommentar
fattony2 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 tusen takk.. det så ut til å hjelpe, men er det ingen måte å forhindre at dette skjer igjen.. Hvis jeg laster ned noe så vil jo nedlastinga fortsette helt til disken er 100% full og ingenting fungerer? dette er grunnen til at jeg formaterte ubuntu sist gang, jeg lastet ned noe.. disken gikk opp til 100%.. ingenting fungerte, kunne ikke logge inn en gang å fikse det. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Du kan stille inn i Synaptic om filer skal spares på eller ei. Lenke til kommentar
fattony2 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 ja, det er jo greit. Men det det burde ikke være mulig å trykke installer disse programmene og så klikker PC-en og sier det tomt for diskplass. Lett å gjøre feil for nybegynnere der. Det burde Ubuntu gjøre noe med Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Sant det! Letteste måten å bidra til fri-kildekode-miljøet er ved å rapportere bugs. Veldig enkelt er det også. Bare søk om det alt finnes en bug om dette og hvis ikke legg inn en ny der du beskrive problemet. https://launchpad.net/ubuntu/+bugs Lenke til kommentar
fattony2 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 første gang jeg legger til en bug, men tror jeg gjorde det riktig : bug 176561 by ganjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå