Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hei, NYTT SPØRSMÅL: ________________________________________________ ________________________________________________l EDIT: Hvordan kan jeg skru av Wireless zero conection i Vista? ________________________________________________ ________________________________________________l SLETTET ALT JEG SKREV I FORIGE INNLEGG! Info: Jeg har Jensen Airlink 7054 kort i dataen min. Vista Problem: Jeg mister nettverket når jeg laster ned ting på Counter Strike, for eksempel et map, modeller osv som serverne har. For å få nettverket tilbake, må jeg restarte dataen. Spørsmål: Hvorfor mister jeg nettverket, og hvordan forhindre dette? Takk for alle svar. Takk for all hjelp. Endret 23. desember 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Bumper da jeg endret hele tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Da bumper jeg for siste gang, i håp om noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Prøv å slå på CAM (constantly awake mode) for nettverkskortet. Legg inn denne fiksen: http://itpro.no/fil/1342.html og sjekk om du har de siste driverne fra Jensen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hva slags linje har du? Det høres ut som om linjen blir overbelastet og derfor "klikker" den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Dette skjer KUN for meg, broren min kan sitte å spille CS/WoW o.l. uten problemer. KUN jeg som får dette. Jeg har de siste driverne fra Jensen. -- Har lastet ned Den Anti-lag'en. Skal se i kveld. Takk for svar. :) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg gjentar meg selv: Hva slags linje har du? Det høres ut som om linjen blir overbelastet og derfor "klikker" den. Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Har du Norton Antivirus? Har erfaring med at den kan kødde det til litt i hop med CS (som regel Steam). Du kan jo prøve å slå av eventuell antivirus/brannmur mens du laster ned. Har egentlig ikke peiling, men var det første jeg tenkte på. God juL! Frostie Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Problemet er vel helst at dere er to som bruker samme port. Portforward fungerer bare slik at en port routes mot en PC. Du må derfor endre porten du bruker. Right click on your Counter Strike shortcut & select Properties. You can specify the port by adding -port xxxxx, e.g. hlds.exe -game cstrike -port 27015 (Poenget er at du må bruke en annen port enn default for CS som er 27015....) Sjekk også ut portforward.com (let opp router og program). Endret 21. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 la7dfa, jeg er tross alt Gamer.no sin spillmoderator, så jeg kan det, men takk uansett. Det er ikke det som er problemet, da dette kom etter formatering, har minsket kolonormt i det siste, så håper det forvinner. Hva slags linje har du? Jeg har en.. 6mbit linje mener jeg å huske brutter'n sa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det fungerte å laste ne den Vista Anti Lag!!! :) Tusen takk. Men nå får jeg et freezelag på 1-3 sekund.. I XP skrudde man av dette slik: Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Tjenester -> Wireless Zero -> Stopp tjenesten.. Jeg finner ikke denne i vista.. Hjelp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 The lag you were experiencing in XP and are experiencing in Vista is directly related to the WZC service. I'm going through the same thing. Against all logic, the WZC probes for access points every 60 seconds even when you're successfully connected to an access point. This probe causes the lag you're experiencing in your games. In XP, the WZC was a separate service that you could disable after you connected to an access point which would allow you to stay connected without WZC probing every 60 damn seconds. In Vista the WZC services was tied into the WLAN service which controls all network connections. Disabling this will effectively kill your connection. So now, we're effectively screwed as the WZC still probes and cannot be disabled without bringing everything down with it. The only solution I can see is to use 3rd party wireless software that doesn't probe after it connects to an access point. Problem being that 3rd party software has a tendency to be rather bloated and currently most major vendors haven't released compatible software...just drivers. Im running XP on my gaming machine now because Im forced to be wireless for now and if I don't want lag spikes every 60 seconds, Vista can't be used. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Dang! XP kom tilbake!!! Tusen takk for svar, og vista skal bort! EDIT: Og det er absolutt ingen måte å få dette bort.. Ikke i kjør - regedit heller? Endret 23. desember 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Prøv denne: http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/ her er en bra tråd: http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/677463.html Endret 23. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har lasta ne den wlanoptimizer - skal se om det fungerer i kveld/morra. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Prøv denne: http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/ her er en bra tråd: http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/677463.html Etter som jeg skjønner så skal problemene forsvinne dersom man har hardware med gode nok drivere for Vista. Alternativt så kan man gjøre seg helt uavhengig av operativsystem ved å sette opp en router med DD-WRT (Linksys WRT54GL, Buffalo WHR-G54S/WHR-HP-G54/WZR-RS-G5 e.l.) som klient og bare plugge den i ethernetporten. Da er man helt uavhengig av WZC/WLAN config på PC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har og må ha trådløst. Vi har en N router og mitt N-kort er ødelagt. Derfor bruker jeg jensen. Har Virkelig en god nok data. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har og må ha trådløst. Vi har en N router og mitt N-kort er ødelagt. Derfor bruker jeg jensen. Løsningen med DD-WRT firmware er trådløs... Da kan du koble routeren med DD-WRT opp mot den routeren du har i dag trådløst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Aha. Men det programmet fungerte ikke. Svar fra 194.24.252.243: byte=32 tid=49ms TTL=59 Svar fra 194.24.252.243: byte=32 tid=1061ms TTL=59 Svar fra 194.24.252.243: byte=32 tid=48ms TTL=59 Med den på. EDIT: Altså programmet hjelper ikke i det hele tatt.. Ingen måte å bli kvitt dette på? Endret 23. desember 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå