Kultom Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvordan gjør jeg det? fattern kjøpte seg windows xp til rundt jul, og jeg vil oppgradere til service pack 1a uten at jeg behøver og installere hele skjiten på nytt. jeg har gjort det for en kamerat før men jeg husker ikke. fant fort ut at og søke om "windows xp" ikk er så greit for da fant den noen tusen poster kan noen hjelpe meg A.S.A.P? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Du trenger ikke skifte cd-key på en lovlig utgave av Windows XP for å legge inn SP1. Jeg vet forresten hvordan man gjør det du spør om, men siden det er imot retningslinjene å formidle slik i forumet får du heller finne det ut selv. Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hmm. Er ikke det offisiell informasjon da? Eller bryter det med retningslinjene også? Noen moderator som gidder svar på det? Hva piratkopiering angår, ettersom jeg har forstått så er det viktigste at du har en gyldig lisens. Har lest bla i itavisen om brukere som har lisens men bruker piratkopi fordi di ikke liker aktivering. Men tja, man vet jo aldri hva Microsoft mener. Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det er offentlig innformasjon utgitt av MS selv så hvordan det skulle stride mot noe som helst er for meg en gåte. For resten er jeg i mot at private skal måtte kjøpe flere lisenser bare fordi de er så heldige å ha en maskin til far, og en til barna.. Og jeg liker heller ikke å måtte registrere alt mulig.. :wink: http://support.microsoft.com/default.aspx?...Ben-us%3B328874 Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Er enig i det om offentlig informasjon. Burde ikke stride mot regler her når microsoft selv forklarer hvordan noe skal gjøres. Når det gjelder aktivering, hvorfor bruker ikke folk Linux . Gammel vane vond å vende? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 bruker linux, men det gjør INGEn av kameratene mine, og jeg trneger windows til lan og slikt. tenkte bare jeg skulle untytte fatter sin lisens litt. siden pc'n hans ikke klart og legge inn windows xp engang så Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Aktivering kan jo kjøres på bare _EN_ av maskinene. Så da sitter faren din uten XP Men siden pcen til faren din ikke klarer å kjøre XP (minste krav: 230 mhz 64 mb ram) så gjør det vel ikke noe for han?. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det finnest metoder for å skifte Cd-Key, og eg veit om dei, men i frykt for å bryte forums loven vil eg ikkje skrive det. Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det finnest metoder for å skifte Cd-Key, og eg veit om dei, men i frykt for å bryte forums loven vil eg ikkje skrive det. Her er vi våken ja.. Linken ligger ovenfor så du behøver ikke bekymre deg for hva du kan og ikke kan. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 det er nok ikke imot forumets lover i så fall var det ikke meningen. for dette er informasjon lagt ut av microsoft for at de lettere skal få kvittet seg med pirat kopieringen. de bryr seg ikke om vilken cd du legger inn fra, det er ikke den som koster penger. men lisensen koster penger, og jo fler som har lovlig, jo fler kan de si bruker windows xp og reklamere med det lovlig. it's a game, ALL this. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 saken er jo denne: Du kjøper ein WinXP kopi lovlig og installerer den med medfølgende Cd-key og reistrerer den. Det som er litt dumt syns eg er at det ikkje finnest ein funksjon der du kan kjøpe ein NY Cd-key online etter at du har regitrert med den du kjøpte. Det er mange i dag som har 2 eller fleire maskiner og det er jo da irriterende at du bare kan bruke den Cd-key'en på 1 maskin, men slik er det nå. Eg kan ei kommando-linje som du kjører der du kan skifte Cd-Key, men denne er ein hacker versjon så eg tviler på du kan registrere deg som vanlig med den. Med moderatorenes tillatelse kan vi vel forklare dette, men ikkje utenom. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 den hadde vært intressant og høre om ihvertfall. vente til en moderator er innom tema da. jeg vet ikke hvem som er moderator. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Aktivering er ett tve egget sverd, På den ene side er det PLAGSOMT for forbrukere som har KJØPT og BETALT. På den annen side skulle det forhindre piratkopiering. Så er spørsmålet, hjalp det, eller er det bare PLAGSOMT? hmm....piratkopieringen tar det nok mange år før du får fjernet, kanskje aldri. Det er forøvrig ikkje særleg plagsomt med den, det tar bare noen minutter å reistrere. Dette er for å hindre at ein person kjøper XP og låner bort CDen til halve nabolaget, men som dere sikkert vet er det for lengst klart å hacke XP, så Microsoft har fremdeles eit stykke igjen for å hindre denne hackervirksomheten Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 forresten takk for hjelpen, har fått det til nå, service pack er snart inne. den skulle vist fikse en del til hovedkort driverne, ihvertfall skulle SP1 være det best for asus kortet. Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Skulle rusmusa sin link stride mot reglene her (føre til piratkopiering) så er vel det egentlig Microsoft sin feil, siden de la ut informasjonen. Det ville vært noe annet om addressen var f.eks. http://www.thebiggestphonypiratesiteinthew...TOPIRATEXP.HTML (Addressen er falsk) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 eg skjønner ikkje heilt problemet ditt bugbear, det er jo enkelt forklart i den linken at med kommandolinjen "%systemroot%system32oobemsoobe.exe /a" kan du skifte Cd-Key, er det noen andre problemer? Og med ein lovlig kjøpt versjon av WinXP kan du installere SP1 uten å måtte reinstallere eller skifte Cd-Key. Hvilken Cd-Key har du i alle tilfeller tenkt å skifte til?? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 det var ikke noe problem før jeg fant den linken, det var bare det at jeg IKKE fant den funker som sagt nå har tenkt og skifte til min(fatter's) lovlig cd-key. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå