Gå til innhold

Skifte cd-key til windows Xp plus??

Kultom

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør jeg det?

fattern kjøpte seg windows xp til rundt jul, og jeg vil oppgradere til service pack 1a uten at jeg behøver og installere hele skjiten på nytt.

jeg har gjort det for en kamerat før men jeg husker ikke.

fant fort ut at og søke om "windows xp" ikk er så greit for da fant den noen tusen poster :roll:

kan noen hjelpe meg A.S.A.P?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Er ikke det offisiell informasjon da? Eller bryter det med retningslinjene også? Noen moderator som gidder svar på det?

Hva piratkopiering angår, ettersom jeg har forstått så er det viktigste at du har en gyldig lisens. Har lest bla i itavisen om brukere som har lisens men bruker piratkopi fordi di ikke liker aktivering. Men tja, man vet jo aldri hva Microsoft mener.

Lenke til kommentar

det er nok ikke imot forumets lover i så fall var det ikke meningen. for dette er informasjon lagt ut av microsoft for at de lettere skal få kvittet seg med pirat kopieringen. de bryr seg ikke om vilken cd du legger inn fra, det er ikke den som koster penger. men lisensen koster penger, og jo fler som har lovlig, jo fler kan de si bruker windows xp og reklamere med det lovlig.

it's a game, ALL this.

Lenke til kommentar

saken er jo denne:

Du kjøper ein WinXP kopi lovlig og installerer den med medfølgende Cd-key og reistrerer den. Det som er litt dumt syns eg er at det ikkje finnest ein funksjon der du kan kjøpe ein NY Cd-key online etter at du har regitrert med den du kjøpte.

Det er mange i dag som har 2 eller fleire maskiner og det er jo da irriterende at du bare kan bruke den Cd-key'en på 1 maskin, men slik er det nå.

Eg kan ei kommando-linje som du kjører der du kan skifte Cd-Key, men denne er ein hacker versjon så eg tviler på du kan registrere deg som vanlig med den. Med moderatorenes tillatelse kan vi vel forklare dette, men ikkje utenom.

Lenke til kommentar
Aktivering er ett tve egget sverd, På den ene side er det PLAGSOMT for forbrukere som har KJØPT og BETALT. På den annen side skulle det forhindre piratkopiering.

Så er spørsmålet, hjalp det, eller er det bare PLAGSOMT?

hmm....piratkopieringen tar det nok mange år før du får fjernet, kanskje aldri. Det er forøvrig ikkje særleg plagsomt med den, det tar bare noen minutter å reistrere. Dette er for å hindre at ein person kjøper XP og låner bort CDen til halve nabolaget, men som dere sikkert vet er det for lengst klart å hacke XP, så Microsoft har fremdeles eit stykke igjen for å hindre denne hackervirksomheten

Lenke til kommentar

eg skjønner ikkje heilt problemet ditt bugbear, det er jo enkelt forklart i den linken at med kommandolinjen "%systemroot%system32oobemsoobe.exe /a" kan du skifte Cd-Key, er det noen andre problemer?

Og med ein lovlig kjøpt versjon av WinXP kan du installere SP1 uten å måtte reinstallere eller skifte Cd-Key. Hvilken Cd-Key har du i alle tilfeller tenkt å skifte til??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...