runegang2 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hei! For noen timer siden, oppdaterte maskinen min seg selv. Den krevde en automatisk omstart som ble gjort mens jeg spiste frokost (Jeg visste ikke om omstarten da). Da jeg kom inn igjen, så jeg oppstartsbildet (Windows XP logoen med statusbar) og regnet med det gikk fint, og tok turen på do. Da jeg kom inn igjen, så jeg bios. Lot maskinen prøve å starte opp, men rett etter windowslogoen, datt pcen ut, og restartet. Slik har den gjort nå lenge. Har prøvd med Linux live cd, men den bare låser seg undervegs. Vista fungerer, i allefall slik jeg har klart det nå. Den starter, og lar seg bruke, men det er på den partisjonen der XP ligger, jeg har filene mine. Noen som vet hva som kan være gale? Vet at Windows og AVG oppdaterte seg selv, og Windows krevde en automatisk omstart (kom opp en beskjed om det hele tiden.) Endret 16. desember 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Trykk F8 under oppstart - velg safe mode - og kjør system restore . Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Glemte å si at jeg har prøvd det også. skjer det samme der. Endret 15. desember 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Prøv å legg CD ROM som første oppstart i BIOS. Legg windows xp CD-en inni og prøv å trykk reparer windows. Lenke til kommentar
runegang2 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Får ikke til noe. blir vell kanskje formatering da! Klarte det. Det var en lesefeil på hdd, og en disksjekk + reparasjon løste det. Takk for hjelp Endret 16. desember 2007 av runegang2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå