Gå til innhold

Problemer med mediedeling på 360

chainch0mp

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et hus med trådløst internett hvor flere har pc, og en annen laptop har kommet opp som valg når jeg velger noe fra Media sida på xboxen og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal søke etter min laptop. Jeg har tidligere kunnet streame musikk på xboxen fra min data, men det har bare slutta å funke helt plutselig. Kjører vista home premium med windows media player. Leste noe om windows media connect men tror jeg og leste at hvis jeg kjørte vista med wmp skulle jeg ikke bruke wmc.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner xboxen på dataen uten problem, og omvendt, men du må jo ha på begge to og så søke etter. Du må bare gå inn på xbox dashboard og velge den enheten du vil koble til.

Når det er sagt så har jeg veldig problemer med å streame noe som helst gjennom trådløse nettverk. Virker som det går for seint rett og slett. Det tar dritlangt tid å komme seg inn på menyene og sånn fra xboxen. Så kabel er det beste.

Lenke til kommentar

Om man ikke får opp xboxen når man skal dele så kan problemet være at

1. Firewall på PC-en du ønsker å dele fra til xboxen blokkerer xboxen, slik at du må åpne i firewallen på den aktuelle PC-en.

2. Du har ikke åpnet porter i routreren slik at xboxen rett og slett ikke har tilgang til å komme inn på PC-en. Da må du åpne de porter som trengs, sjekk på portforward.com under den routeren du har.

mvh

Arlendius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...