bjos Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort har jeg funnet ut, og trenger litt hjelp til å plukke ut rett kort. Men jeg vil ikke ha noe dårligere tvutgang enn hva mitt Matrox G400 har. Er det noen andre som har lignende muligheter som Matrox har i DVDMax funksjonen sin ? Funksjonen detekterer video i et vindu og kjører bildet ut i fullscreen på tv-utgangen. Det gjør det genialt enkelt å bruke. Slipper å drive å endre på skjermoppløsningen. Men nå har jeg ikke vært borti andre kort med tvutgang i det siste. Så jeg håper det er noen her som kan tipse meg. Synes Parhelia-kortet blir for dyrt. Regner med jeg lander på et ATI eller Geforcekort. Jeg spiller ikke så veldig masse, så kortet trenger ikke å levere så ufattelig mange FPS. Jeg har planer om å kjøpe flatskjerm samtidig, så DVI-utgang vil jeg ha. Og kortet skal etterhvert puttes i en liten søt barebone-kasse med lite støy.. så om kortet er vifteløst eller støyer lite har også litt å si. Regner med å bruke 1-2000 kr. Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvis du skal ha god TV-ut bør du gå for et ATI-kort. Disse ligger et godt stykke foran Nvidia i Tv-ut-kvalitet. Den funksjonen du nevner finner du en tilnærmet identisk utgave av i 2. håndsprogrammet TV-Tool, men denne fungerer kun med Nvidia-kort Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Her har du et bra gamer kort, gå eventuelt ned på 9500 versjonen. Den skal visst gå an å enkelt moddes til Radeon 9700 (Pro ?). Koster under 2000, vet ikke helt hvor stillegående det er, men tror ikke det skal være så ille. Lenke til kommentar
bjos Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 etter det jeg klare å lese meg til, fungrerer tv-tool kun for nVidia-chip'er? Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ja det tror jeg stemmer. Uansett ville jeg gått for et ATI-kort. Har sett TV-ut-kvaliteten på både et Geforce 3 og et Geforce 4-kort og de ligger en god del bak ATI. Dersom du bruker TV-ut'en mye er det egentlig ikke noe alternativ. (gjør et søk i forumet og du vil se mange som er enige med meg) Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Stemmer det. Litt dumt å annbefale ATI og TvTool i sammmen vending.. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 "Full skjerm på en skjerm"-funksjonen er med i detonator-driverene til nVidia, har akkurat det samme oppsettet, film og spill kommer på tv'en i fullskjerm, mens jeg kan fortsette å surfe. I mine øyne en langt bedre måte å gjøre det på enn Tv-Tool, som jeg brukte før, da kan du jo ikke bruke begge skjermen på en gang? (Correct me if I'm wrong...) Min pc-skjerm ble ihvertfall forferdelige farger o.l. når jeg slo på tv-ut. Lenke til kommentar
NSR9636 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg vil anbefale deg sterkt å kjøpe et radeon kort, hvis TVen din har støtte for S-video. Da blir kvaliteten på tekst og bilde omtrent som teksten og bildet på pc-skjermen. Har selv 9700 pro. Og dette fungerer utmerket. Omtrent alle nyere skjermkort med TV-utgang skal ha theatermode. Veldig enkelt og greit med radeon korta. 8) Lenke til kommentar
bjos Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 vil et 9500 pro gjøre susen? det passer nemlig mye bedre med lommeboka enn en 9700 pro Hvor mye lavere ytelse kan man forvente seg? Er det (stor) forskjell på ATI og andre kort med samme chip? f.eks hercules og sapphire? støyer vifta mye på et sånt kort? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tror det er samme brikke på tv-utgangen på alle ati korta, men det du velger er hvor rått det skal være på spilling i tillegg. Fekst ati 9000 om du kun skal bruke til å surfe+se film på tv. ati 9500 128 mb denne kan du fikse til 9700.(Går med de fleste sapphire korta, men ikke kjøp pro utgaven da går ikke dette). 9500 pro. litt dyrere en 9500 og kan ikke fikses til 9700, men et greit alternativ om lommeboka stopper akkurat her. Funker fint til spill dette og 9700 (ikke pro) nest raskeste kortet til ATI. Rått i spill og takler det meste du kan slenge etter det. Eneste forskjell på dette og 9700 pro kan være minnebrikkene som begrenser hastigheten på minne og Gpu. 9700 pro. Det ultimate spillkortet og du kjøper dette om du spiller veldig mye og har dette som hovedaktivitet. Alle korta har støtte for 2 skjermer og de har en dvi og en vanlig analog utgang i tillegg til s-video utgang. Du får med en s-vide til phono overgang med de fleste korta. Har selv ati 9500 128 som jeg gjennom å bytte ut en driver fil kjører nå på 9700 hastighet. Et godt kjøp til en rundt 1500 kroner og gir deg mye ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå