Gå til innhold

Kjøp av laptop HP Pavilion dv6685 Intel Core 2 Duo T7500?

fredrik1989

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny laptop. Har veldig lite peiling på dette, så hadde vært kjempe fint med litt hjelp her.

Har sett på denne: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=85140

-Hvordan er denne pcn i forhold til pris? Får den til 8400,- gjennom jobben.

-Hva er bra/dårlig med den?

-Hva burge vært bedre?

-Er det noen annen HP-laptop som jeg får mere for pengene?

-Hørt at AMD prosessorer blir veldig varme, og ikke er helt ideellt i laptop. Hva Mener dere? Hva bør jeg kjøpe

Jeg skal ikke bruke den til å spille i hovedsak.

Vil gjerne ha HP, så hvis noen har forslag på en andre HP laptoper som er mere gunstig til ca samme pris er det bare å skrive=)

Takker for alt av svar:D

Hva synes dere om denne laptopen : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85710

Ble mange spøremål, men håper dere kan hjelpe=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Forskjellene på maskinene du linker til er jo i hovedsak prossesor og en litt mindre harddisk hos den billigste. Spørs jo litt hva du skal bruke den til, men om du ikke trenger den ekstra kraften i core 2 duo prosessoren så kommer du langt med AMD prosessoren og 160gb harddisk, mener jeg da. Core 2 Duo prossesoren er en del av Intel sin Centrino plattform og sies å bruke mindre strøm, og den er dessuten en god del kraftigere. Om det er verdt 2k ekstra er opp til deg. Min erfaring med varme og AMD sin Turion 62 x2 serie er at det ikke er noe problem. Dette avhenger nok mer av maskinen i sin helhet. Akkurat dette med varme får du ta med en klype salt da jeg kjører Intel selv.

Så til selve spørsmålet ditt:

Maskinen til 8400 er ikke noe dårlig kjøp. Den har en veldig bra prossesor og 2gb minne. De innebygde høytalerne er også overraskende bra. Den kunne hatt et kraftigere skjermkort, men om du ikke skal spille så holder det lenge. Bare ikke regn med å kjøre alle nye spill i høyeste oppløsning med eye candy. Her har begge maskinene samme skjermkort så du taper ikke noe på å gå litt ned i pris. Hp Pavilion modellene har også blanke skjermer og et skinnende chassis noe som kan gi en del refleksjoner. Dette kan være irrriterende når du skal jobbe med maskina. Heller ikke har du mulighet for høyere oppløsning. Nok en gang veldig fint om du skal jobbe mye med PC-en din. Dette er ikke så vanlig på privatmaskiner i denne prisklassen uansett så det er ingen krise. Men, en ting du skal være klar over er at batteritiden ikke er all verden!

Forøvrig så er jo byggkvaliteten veldig bra, og jeg skjønner godt at du liker designet til Pavilion modellene. Maskinen har også bra med tilkoblinger og en del ekstra stasj som webcam, mikrofon, fjernkontroll osv. Dette har blitt standard på nesten alle maskiner over 5k, men du får premium og ikke basic versjonen av Vista. Dette er viktig. Som mediapc er hp glimrende. Har anbefalt hp til et par kompiser/veninner og de har hvertfall vært strålende fornøyd.

Med tanke på garanti og sånn om det skulle skje noe med maskinen din så kan det være lurt å legge et par hundringser ekstra i å kjøpe fra en seriøs forhandler som også kjøper fra importør. Dette står på hp.no. Mpx.no er helt trygt i så måte!

Eller finnes det jo mye annet bra i denne prisklassen, du har for eksempel muligheten til å velge litt komponenter hos Multicom. Her kan du få mye for pengene:

Nogenlunde samme specs, men relativt kraftig skjermkort: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....0535839;fl:1701

Om du ikke skal spille: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....502730;c:100475

Lykke til med ny pc, forresten!

Endret av Alhe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...