Gå til innhold

Er PC-en min for treg til å spille av HD-materiale?

hean

Anbefalte innlegg

Hei

Har denne her men klarer ikke å spille av HD-materiale uten at det hakker og at lyden henger seg.

På 1080p begynner det å hakke med en gang.

På 720p kan jeg spille av uten problemer en stund men plutselig går bildet som om det var i sirup. Tok en systemgjenoppretting for noen uker siden men det hjalp ikke.

Bruker Media Player Classic.

Ep PC-en min for treg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken mediespiller bruker du? Det er langt fra alle som klarer å spille HD uten å hakke.

Hei, takker alle for svar....

dessverre linket jeg til feil PC men den forskjellen tror jeg kun er skjermen, jeg har 17" utgaven som dere finner her.

Som jeg nevnte i 1. post bruker jeg Classic mediaplayer men har også prøvd WMP, har dere noe annet å anbefale?

Kan det ha noe med Vista eller komponentenes kompatibilitet til Vista?

Lenke til kommentar
er videoene kodet i h264? I så fall kan du hive ut Quicktime og bruke CoreAVC i steden. QT er et av de mest dårlig kodete codec jeg noensinne har sett. Med CoreAVC kunne til og med min gamle Athlon XP 3300+(klokket 2500+) kjøre 720P uten tegn til at den slet.

prøv VLC mediaplayer

Anbefaler deg også å prøve Vista codec pack, som fungerer bra med HD materiale som er kodet i h264.

Vista codec pack fungerer også med Windows XP.

Takker alle sammen for svar, skal prøve programmene etter tur for å se om de fungerer på 1080p. Det som klarer seg lengst på 1080p antar jeg også spiller 720p best.

Har dessverre ikke tid i kveld men garanterer at det blir før jul, da må man jo ha noe å se filene med :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...