petjako Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har bygd meg ny pc med et MSI K7N2G-L HK, problemet er bare det at jeg ikke får koblet denne maskina opp mot internett via ADSL. (Har sjekket at ADSL forbindelsen er ok, med en annen pc). Får feil nr 678. Det er to lysdioder ved netteveks utgangen på hovedkoret, den ene lyser gult og den andre lyser ikke. Lyset slukker om jeg drar ut kabelen, får også opp beskjed i win xp om at nettverks kabelen er blitt koblet fra når jeg gjør dette. Likeledes den grønne lysdioden på nettveks utgangen på ADSL modemet (Alcatel) Lyser når kabeln er koblet til , og slukker dersom jeg kobler den fra. Har reinstalert driverne. Tyder dette på fysisk feil på det innebygde nettverks kortet, eller er det noen instillinger som er feil ? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Bruker du XP Home Edition eller XP Pro? Jeg har XP Pro, og der skal standard instillinger virke: Mao. installer OS, plugg i nettverksledning: Voila! Jeg har dog ikke samme hovedkort. Det er ikke noen instillinger i biosen og å enable/disable nettverksutgangen? Har du tatt opp enhetsbehandling (Kontrollpanel->System) og sjekket at nettverksenheten ikke har noe kluss med drivere? Lenke til kommentar
petjako Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Har XP pro. Har sjekket at driverne er ok i enhetsbehandling Lenke til kommentar
viggo Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Sjekk at maskinen ikke bruker noen form for oppringt linje. (tools -> internet options -> connections -> never dial a connection) Feil 678 er typisk for isdn når kabelen ikke er plugget i. Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 har nForce hovedkort fra MSI (det første som kom ut) her er det integrerte nettverkskortet ikke kompatibelt med ADSL fra telenor. Mulig dette er problemet ditt også hvis du har mulighet test og sett maskinen inn i et annet nettverksmiljø. Lenke til kommentar
petjako Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Hvilket merke ADSL modem er det du har Elf_ ? Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Nokia (M5112) men snakket med noen på teknisk avd på telenor og de sa at noen (spes billige) nettverkskort ikke virket med deres adsl løsning. Har ikke opplevd noen problemer siden jeg slengte inn et gammelt 3com kort jeg hadde ligende. Send MSI en mail og spør om nettverkskortet på ditt kort er det samme som MSI K7N420 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå