taorbeck Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram. Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram. Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med Synd og dumt dersom TomTom ikke kan levere GPS-programvare som kan bruke innebygget GPS i telefonen. Noka Maps er jo gratis og kjempegreier, dersom man ser bort fra at man må betale for å kunne navigere med den, pluss at den vel laster ned kart som er nyere enn dem man har installert. Om denne funksjonen kan slås av, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Aktivere gps på tlf. Åpne tomtom, deretter trykk 'endre preferanser' bla deg til 'vis gps status'. Der velger du konfiguere, så velger du 'annen NMEA gps'. Deretter velger du deg frem med de Com portene som fins. Lenke til kommentar
taorbeck Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Aktivere gps på tlf. Åpne tomtom, deretter trykk 'endre preferanser' bla deg til 'vis gps status'. Der velger du konfiguere, så velger du 'annen NMEA gps'. Deretter velger du deg frem med de Com portene som fins. Har prøvd dette men de eneste valgene jeg har er "TomTom bluetooth GPS mottaker" eller "annen bluetooth mottaker". Finner ikke valget annen NMEA gps Hvordan aktiviserer du bare GPS'en i telefonen uten og starte kartprogrammet eller det som heter GPS data? Endret 18. desember 2007 av taorbeck Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Stemmer, etter nærmere gjennomsyn så har æ også disse valgene på min E65, men på pdaèn har æ overstående valgene. Mener å ha lest at en må bruke ekstern gps til tomtom på en N95 Lenke til kommentar
poe Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Har TomTom mobile 6 programvaren på min N95. er det noen som vet om en fix el. for og få tomtom til og kommunisere med den innebygde gps'en i telefonen. Har en bluetooth gps, men vil selfølgelig slippe og gå med denne i lomma. Er heller ikke så glad i nokia sine kartprogram. Har vært i kontakt med tomtom, men de har ingen fornuftige svar og komme med Synd og dumt dersom TomTom ikke kan levere GPS-programvare som kan bruke innebygget GPS i telefonen. Det er vel heller snakk om at Nokia sperrer for bruk av andre programmer enn sitt eget? Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg bruker Wayfinder med min Nokia N95 uten problem. Så Nokia har ikke sperret for bruk av intern gps Lenke til kommentar
Markn Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvor legger kartmappa seg på telefonen? Har kjøpt sånn lisens "tomtom mobile 6" men finner ikke mappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå