Gå til innhold

Beta: Stort fremskritt for amobil - dårlig plassering av reklame

cyclo

Anbefalte innlegg

For amobil sin del er det nye designet et stort skritt fremover. Det er som å hoppe 10 år frem i tid :)

Det som bekymrer meg er plasseringen av reklame (også på hw og foto). Det har seg sånn at reklamen er plassert litt her og litt der rundtforbi overalt på sidene (samme tabbe som de fleste aviser gjør i dag). Problemet med dette er flash-reklamen (som tar over fokus).

Vanligvis når jeg leser en side scroller jeg med tastaturet. Når man scroller og musepekeren tilfeldigvis skulle havne over en reklame stanser alt opp, og man må flytte musepekeren bort fra reklame for å kunne scrolle videre. Det er en uting som gir unaturlige hakk i lesingen av en side.

Det ville vært en stor fordel om dere kunne sørge for at enten et smalt felt på høyre siden av skjermen, eller venstre siden, eller forsåvidt midt på alltid er reklamefri, slik at det er mulig å scrolle uten at alt stopper opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må seia meg enig her. Synes den gamle versjonen var grei, men den nye versjonen ser mykje meir stilfull ut.

Det eg likte betre med den gamle versjonen var at "Skal du ha ny telefon? Finn mobilen som passer deg" var lett tilgjengelig oppe til høgre på sida. I den nye versjonen er denne funksjonen flytta ned eit hakk (eg går ut ifrå at "Finn drømmemobilen" er same funksjon), noko som kanskje kan gjera akkurat den biten litt mindre synlig? :ermm:

Det er i alle fall veldig enkelt å kunna svara "gå inn på amobil.no og trykk på den "ny mobil" linken som du ser oppe te høgre" når folk spør kva mobil som er best :)

Angåande reklameplasseringa: den er ikkje optimal, men det er jo på same måten på den gamle versjonen.

Har uansett vent meg til å plassera musepeikaren ute til høgre når eg scrollar, så ser ikkje på det som eit stort problem..

Endret av Clupus
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...