masterboy Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Så sant! Forretningsideen er det jo ingen ting iveien med! "Kunsten å selge gråstein som gull" Edit: De hadde jo et forsøk hos forbrukerombudet langt tilbake. Dette gikk ut på å selge et produkt ved navn "Lurium" gjennom postordrekataloger o.l. Salget gikk som smurt! Edit 2: Det var sånn ca på midten av 80 tallet sier gamlingen, så tror ikke dere klarer å google det... Endret 15. desember 2007 av masterboy Lenke til kommentar
L.. Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Syns det er rart at K-soft ikke er/blir konkurs etter alt dette bråket. Litt lese stoff fra IDG.no om en sint kunde. Enda mer lesestoff. Og: Computerworld.no er felt i Pressens Faglige Utvalg fordi avisen skulle ha strukket seg lengre i sitt forsøk på å få en kommentar av et omtalt firma. I to artikler omtalte Computerworld.no firmaet K-soft som selger programvare i Norge. De to artiklene handlet om selskapets håndtering av angrefrist, og selskapets markedsføring med ugyldige referanser. I etterkant av publiseringen meldte K-soft Computerworld.no inn for Pressens Faglige Utvalg (PFU) med en rekke klager. K-soft vet i hvertfall hva de mener er deres rettigheter. Endret 15. desember 2007 av L.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Gleder meg til neste runde i retten, lurer på hva K-soft tenkte på når de saksøkte . En ting er garantert; Han jobbet ikke på psykiatrisk avdeling, han var innlagt! Måte på barnslig oppførsel skal man lete lenge etter. Jeg var mer profesjonell enn det der som 9-åring. Snakkes. Saksøk meg gjerne For å være litt slem nå: Du viser ikke akkurat at du er så mye mer profesjonell i dette innlegget. Det var heller ikke poenget Jeg representerer kun meg selv, og den barnslighet det for all del måtte innebære Hadde jeg derimot skulle representert f.eks. jobben hadde nok tonen vært en helt annen. Men som privat borger har jeg følgende å si: håpe k-soft går ned med mann og mus! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Så sant! Forretningsideen er det jo ingen ting iveien med! "Kunsten å selge gråstein som gull" Edit: De hadde jo et forsøk hos forbrukerombudet langt tilbake. Dette gikk ut på å selge et produkt ved navn "Lurium" gjennom postordrekataloger o.l. Salget gikk som smurt! Edit 2: Det var sånn ca på midten av 80 tallet sier gamlingen, så tror ikke dere klarer å google det... Hæ? Er dette k-soft du snakker om? Edit: De hadde jo et forsøk hos forbrukerombudet langt tilbake. Dette gikk ut på å selge et produkt ved navn "Lurium" gjennom postordrekataloger o.l. Salget gikk som smurt! Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Litt lese stoff fra IDG.no om en sint kunde. Jeg tror faktisk jeg ville holdt med K-soft i denne saken. Bedrifter har ikke angrerett, og om en velger å kjøpe et program uten å teste det først så kan en kjøpe katta i sekken. En analogi kan være når du kjøper et dataspill fordi coveret ser kult ut. Etter installasjon og 10 minutt ute i spillet finner du ut at det er fult av bugs. Det er da for sent å levere spillet i butikken og kreve pengene tilbake. Det er derfor en har tester / anbefalinger fra kjente / trial versjoner. Lenke til kommentar
thodd Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Litt lese stoff fra IDG.no om en sint kunde. Jeg tror faktisk jeg ville holdt med K-soft i denne saken. Bedrifter har ikke angrerett, og om en velger å kjøpe et program uten å teste det først så kan en kjøpe katta i sekken. En analogi kan være når du kjøper et dataspill fordi coveret ser kult ut. Etter installasjon og 10 minutt ute i spillet finner du ut at det er fult av bugs. Det er da for sent å levere spillet i butikken og kreve pengene tilbake. Det er derfor en har tester / anbefalinger fra kjente / trial versjoner. Og her har du hoppet bukk over argumentet om at kjøpsloven fortsatt gjelder, slik at når et produkt ikke svarer til de forventningene som markedsføringen av den gir, kan kjøpet heves. Det fantes ingen trial- eller demoversjon av programmet, og skjermdumpene som i dag finnes på k-soft sine nettsider var ikke der da. Og henvisningene til alle de anerkjente selskapene som visstnok skal være kunder, viser seg å være uten rot i virkeligheten, så dette er enda et eksempel på villedende markedsføring. Det virker for enkelt å støtte seg på at bedrifter ikke har angrerett, og på den måten konsekvent avslå alle henvendelser om å heve kjøp. Jeg er ikke jurist, men dette er useriøst, spør du meg. Lenke til kommentar
GUNNISSS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Siden tråden som diskusjonen oppsto i er lukket så legger jeg inn et innlegg her siden det er relatert til hverandre. K-SOFT sue me if you can! Måten liveman(representant fra K-SOFT) legger frem sine argumenter i forbindelse med tråden i forhold til forskjellige motartikler er latterlig. Trådstarter legger frem konkrete bevis om hvordan han bestilte varen.(Demo eller ikke). Men dokumentene som trådstarter fremlegger beviser at han som privatperson har mottatt dette produktet. Det beviser ikke at han har bestilt det eller omvendt, men hovedpunktet i seg selv er at han som privatperson ikke ønsket produktet og benyttet seg av angreretten innen tidsfristen 14dager. At K-Soft ignorer forbrukers rettigheter og samtidig belaster det norske rettsystem syntes jeg er skam! Under tråden som denne heftige diskusjonen har oppstått i, kommer det også frem tvilsomme referasnser som blant annet at K-SOFT er registrert i brønnøysundregisteret med en adresse til et hotel. Og at K-SOFT referer til bedrifter de mener benytter deres produkter, men ikke benytter seg av produktet deres i det hele tatt.Dette er uproffesjonelt! Det har blant annet blitt referert til at de benytter seg av spam til markedsføring både(mail og fax). Og jeg velger selv som mange andre å koble ordet svindel med deres bedrift og her er hvorfor. Det er fordi dere referer til bedrifter som dere mener benytter deres produkt, men som egentlig ikke gjør det. Dette gir et syn på at K-SOFTS's løsninger er en professional, moderne og enkle å bruke. Men i realiteten vil jeg si at jeg som person som driver en gårdsbedrift ikke en gang ville benyttet meg av et så unprofessional produkt. Og kjære: Emanuel Karlsson Daglig Leder K-Soft Norge AS Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart.Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme. Jeg har ikke ord for at dere kan omtale at 10% av deres kunder på denne måten. Det er ikke kundene som skal tilfredstille deres behov det er omvendt! An eye for an eye. You smell like hell, that's why im gonna tell! SUE ME! Jeg har drekki litt for mye denna kvelden men jeg snubla over tråden mens jeg leste mine nattanyheter på hardware.no. Og jeg håper for min skyld at den 1,5t jeg har brukt for å lese trådene og skrive dette ikke har kommet helt feil ut! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Edit: De hadde jo et forsøk hos forbrukerombudet langt tilbake. Dette gikk ut på å selge et produkt ved navn "Lurium" gjennom postordrekataloger o.l. Salget gikk som smurt! Edit 2: Det var sånn ca på midten av 80 tallet sier gamlingen, så tror ikke dere klarer å google det... Hæ? Er dette k-soft du snakker om? Les quote på nytt. Jeg har uthevet en viktig del Lenke til kommentar
colakork Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Skal bare si at jeg syntes denne saken er fantastisk morsom. Liveman virker som en skikkelig luring. Lurer på hva utfallet av saken blir.. Hehe.. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Og her har du hoppet bukk over argumentet om at kjøpsloven fortsatt gjelder, slik at når et produkt ikke svarer til de forventningene som markedsføringen av den gir, kan kjøpet heves.Det fantes ingen trial- eller demoversjon av programmet, og skjermdumpene som i dag finnes på k-soft sine nettsider var ikke der da. Og henvisningene til alle de anerkjente selskapene som visstnok skal være kunder, viser seg å være uten rot i virkeligheten, så dette er enda et eksempel på villedende markedsføring. Det virker for enkelt å støtte seg på at bedrifter ikke har angrerett, og på den måten konsekvent avslå alle henvendelser om å heve kjøp. Jeg er ikke jurist, men dette er useriøst, spør du meg. Kjøpsloven gjelder naturligvis, men for å bruke dine egne ord: Hvilke forventninger er det rimelig å stille for et program som ikke er testet, ikke hadde noen skjermbilder (var ikke klar over dette), koster rundt tusenlappen, og er fra et firma som markesfører seg selv ved å spy ut fax'er til alle og enhver? Loven beskytter oss mot villedene markedsføring, men en må fremdeles vise sunn fornuft. Men ja; måten K-soft jobber på er veldig userøst og i skyggesonen av hva som er tillatt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Uansett handler ikke denne saken om kjøpsloven, men om forumbrukeres rett til å omtale bedrifter. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Uansett handler ikke denne saken om kjøpsloven, men om forumbrukeres rett til å omtale bedrifter. Og sist jeg sjekket har vi vel rett til fri tale, Den 4. statsmakt osv. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Men siden vi er størst i Norge på kalkulasjonsprogram Er dette virkelig tilfelle? Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Men siden vi er størst i Norge på kalkulasjonsprogram Er dette virkelig tilfelle? Jeg har ingen tro på noen påstander som kommer fra den leiren lenger... K-Soft har gitt oss mer enn nok grunner til å styre unna alt som har med dem å gjøre, vi blir jo saksøkt for å stikke nesen borti for mye og deretter si hva vi mener om det vi finner. Virker som dem forventer at vi skal kjøpe produktene dems, og at de så ikke skal måtte høre fra oss igjen. edit: Sjekk denne listen da heh, ganske heftig arbeid de har nedlagt her: http://www.k-soft.no/kunder.htm Endret 16. desember 2007 av Mr.Hamburger Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Men siden vi er størst i Norge på kalkulasjonsprogram Er dette virkelig tilfelle? Høyst sannsynligvis ikke. Med tanke på at det er bevist at "referansene" R.E.K. oppgi på sidene ikke er riktige og også med tanke på regnskapet som er offentlig tilgjengelig er det hele meget sannsynligvis bare ren løgn fra ende til annen. Det R.E.K. påstår er at han er større enn Mamut (hvis man tar i betrakning at Mamut tilbyr mye mer enn R.E.K.). Endret 16. desember 2007 av Ernie Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) På jobb har vi et kopisenter som videresender all innkommende fax til en epostmappe (fellesmappe i exchange). Jeg har ikke sett så nøye på dette, men jeg tror vi snakker om MANGE titalls spamfakser med reklame om fakt2000. Dette er VIRKELIG irriterende med tanke på at dette skal være ulovlig.. (??) når det er nevnt så får vi opptil flere ganger i uken faks fra Stron et eller annet angående oppretting av NUF.. Endret 16. desember 2007 av lohelle Lenke til kommentar
tomaslo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har også fått en del SPAM fra K-SOFT. I henhold til norsk lovgivning er ikke dette tillatt. Hvor skal jeg hendvende meg for å klage på dette? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 edit: Sjekk denne listen da heh, ganske heftig arbeid de har nedlagt her: http://www.k-soft.no/kunder.htm Hadde vært artig og tatt kontakt med de og si at man vurderer å kjøpe produktet dems og lurer på om de har noen referanser i nærområdet de kan oppgi. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hadde vært artig og tatt kontakt med de og si at man vurderer å kjøpe produktet dems og lurer på om de har noen referanser i nærområdet de kan oppgi. Jeg har lest en del om hva godeste herr Karlsson har sagt, og slik fortoner det hele seg for meg: K-Soft: Hele Norge er kunder hos oss, alle større norske firma er kunder hos oss, det er minst 2000 kunder i den vesle grisgrendte kommunen din, naboen din er vår kunde, til og med under gråsteinene i skogen er det kunder, vi har kunder oooveralt!!! Undrende sjel: Kan du gi noen referanser? Og hvorfor sier firma xyz selv at de ikke er kunde? K-Soft: Vi nevner firma xyz fordi svogeren til fetteren til bestemora til en lageransatt i firma xyz gløttet på produktpakken en gang da han tenkte å anbefale det til en kamerat som driver HB-forretning i Namsskogan... Ellers kan vi ikke si noen ting av hensyn til våre kunder. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hehe. Det virker latterlig dersom de ikke har noen referansekunder de kan oppgi i det hele tatt. Alle softwareprodusenter har alltids noen pilotkunder som får litt rabatter mot å bli fremstilt som referansekunder. Klarer de ikke å hoste opp noe sånt, så fatter jeg ikke hvordan mennesker kan ha lagt igjen penger hos dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå