Asak Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Har nettopp satt sammen en ny PC men finner ingen av SATA diskene. Har nettopp oppdatert til nyeste BIOS. Hovedkortet er et ASUS P5K-E / WiFi-AP Harddiskene er 2x 500 GB WD SATA/II Har ingen diskettstasjon å laste drivere fra, hadde håpet det skulle gå fra en flash drive men får ikke det til. Noen som har funnet en vei rundt dette ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Windows XP før SP1 har ikke innebygget S-ATA støtte. Altså må du ensten installere fra XP CD med minst SP1 integrert, eller installere driverene manuell fra diskett eller annet medium. -Stigma Lenke til kommentar
Asak Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Har dessverre bare en XP CD uten service pack. Er det mulig å 'patche' en installasjons CD med XP1 på en eller annen måte ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ja, f.eks AutoStreamer eller nLite. http://www.simplyguides.net/guides/using_a...ostreamer.shtml CD uten Service Pack er uansett ubrukelig, den støtter bare disker opp til 120 GB. Så du ville fått problemer selv om du hadde funnet diskene. Lenke til kommentar
Asak Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Har fått laget ny XP installasjons CD, men finner fremdeles ikke disker. Finner forøvrig ikke diskene i BIOS config heller. Har installert versjon av 0901 versjon av BIOS. Er det noen jeg kan gjøre i BIOS for å få BIOS til å se diskene ? Vil det hjelpe å konfigurere BIOS manuelt for SATA diskene, og hvilke innstillinger bruker jeg da ? For manuelle innstillinger så spør BIOS om følgende med mulige alternativer: Type : Auto - CDROM - ARMD LBA/Large mode : Auto - Disabled Block (Multi-Sector Transfer) : Auto - Disabled PIO Mode : 0 - 1 - 2 - 3 - 4 DMA Mode : Auto Smart Monitoring : Auto - Disabled - Enabled 32Bit Data Transfer : Enabled - Disabled Endret 16. desember 2007 av Asak Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 BIOS innstillingene bør stå på Auto. Har du prøvd andre SATA kontakter på hovedkortet? Lenke til kommentar
Asak Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Har prøvd alle SATA kontaktene tror jeg. Bekymrer meg litt at ikke BIOS en gang ser diskene. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Finnes det et valg i Bios som heter Native SATA? Evt om det er mulig å diable hele sata supporten Lenke til kommentar
Asak Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Det finnes en opsjon hvor jeg kan velge SATA Configuration : Enhanced - Compatible - Disabled Har forsøkt de 2 første, men kan ikke helt se at Diabled skulle virke siden jeg kun har 2 SATA disker ? Lenke til kommentar
Asak Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Ser ut som om jeg har fått liv i den ene disken, kan ha vært et problem med strømforsyningen til disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå