ecko Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 om jeg skal ha en hund som blir veldig lojal mot meg, hvilken skal jeg velge da? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Merkelig spørsmål, men. Tenker du på en hund som ikke er oversosial, men mer reservert? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 en som blir veldig gla d og avhengig av eieren. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 De fleste hunder blir jo det Det kommer jo an på hvordan du behandler den, trener den og slike ting. Hva slags egenskaper er du interessert i utover at den skal være glad i deg? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 De fleste hunder blir jo det Det kommer jo an på hvordan du behandler den, trener den og slike ting. Hva slags egenskaper er du interessert i utover at den skal være glad i deg? jeg aner ikke hvilke egenskaper de kan ha. kanskje en som har vaktinnstinkt, men ikke er en rabiat jævel som bjeffer til alle den ser. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 En hund med vokterinnstinkt skal vokte og passe på; ergo vil den lage lyd f. eks når det ringer på. Eller det vil si, den har større forutsetninger for å starte med varselsbjeffing enn f. eks en Irsk Ulvehund eller en annen selskapshund. F. eks hvor mye tid vil du bruke på den, er du ofte i skogen/på fjellet, vil du at den skal ha lavt, middels eller høyt aktivitetsnivå (noen hunder med høyt aktivitetsnivå har f. eks vanskeligere for å roe seg inne, ikke alle, men du merker forskjell), kort pels, lang pels, stor, liten.. Det er mange ting du kanskje bør tenke gjennom før du vil ha en hund bare fordi den skal bli glad i deg Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 En typisk vokter rase kan funke. De er tilber eieren sin mens fremmede ikke er noe å bry seg om. Min dobermann er helt avhengig av oss eiere og forlater oss aldri, og hunden hopper ikke i armene på fremmede, slik en retriver kan gjøre. Noen raser er mer reservert mot fremmede, og andre elsker fremmede. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 En typisk vokter rase kan funke. De er tilber eieren sin mens fremmede ikke er noe å bry seg om. Min dobermann er helt avhengig av oss eiere og forlater oss aldri, og hunden hopper ikke i armene på fremmede, slik en retriver kan gjøre. Noen raser er mer reservert mot fremmede, og andre elsker fremmede. dobermann så jo kul ut! er rottweiler lik den i oppførsel? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Husk at vokterhunder også krever ekstra i sosialisering og slik trening, rett og slett fordi de er født med en annen skepsis enn andre hunder.. Rottweiler og Doberman er også hunder som er ganske krevende. Brukshunder Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Kjøp en Ulv Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 ta en titt på newfoundlandsshund, leonberger eller en berner sennen Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja Dobermann er flott, men krever veldig mye! Det er ikke sikkert du orker å bruke så mye tid på en hund. De blir for stresset, må ha klare grenser og en kosekvent leder og må brukesregelmessig. Det er ikke alle som kan ha en slik hund. Det kan lett bli FOR mye hund.. Lykke til med jakten! Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vi har hatt beagle siden jeg var 5 (er 18 nå), og hatt noen andre inni mellom. Og jeg kan si at beagle må være noe av det beste som finnes! Eneste ulempe er at de er jakt hunder og stikker av om de går løse, men kommer jo tilbake etter en stund. De er ikke så store heller. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 http://www.youtube.com/watch?v=ygfl0li6OiE hvilken hund er det som vises etter 25 sekunder? var litt kul. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det er en pittbull. De er forbudt å ha her i Norge. Tenk heller på om en hund passer din hverdag og hvor mye tid du vil bruke, kontra om hvor kul den ser ut. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 ta en titt på newfoundlandsshund, leonberger eller en berner sennen Enig med denne. Har selv en Nuff på 9 mnd. Fungerer veldig bra som familie hund, og er utrolig snill selv som valp. Så ta en titt på denne rasen. De er riktig nok til tider veldig late, men de blir jo som eierene;) Vi har falt så for denne rasen at vi ønsker oss en til etter hvert En stor hund som tar liten plass Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 border collie!! <3<3 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Dette ser jeg på som en useriøs tråd og orker ikke å svare skikkelig.. 'jeg vil ha en lojal hund'. De aller fleste hunder er 'lojale' mot eieren sin. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Dette ser jeg på som en useriøs tråd og orker ikke å svare skikkelig.. 'jeg vil ha en lojal hund'. De aller fleste hunder er 'lojale' mot eieren sin. hvordan i helvette skal jeg som aldri har hatt hund vite det? Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Enig, useriøs tråd.. Den er kul, elsker den meg!? Du skal ikke velge ut ifra hvor "kul" den er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå